Gophy Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 ...Dessuten fikk jeg ikke med noe angrefristskjema nei... Fikk 3 esker, 1 med skjerm, 1 med strømkabel, og 1 med instruksjonsbok til skjermen. 7255178[/snapback] Om "instruksjonsboken" du fikk med heter "Product Information Guide", så er det egentlig ikke en instruksjonsbok, men heller en oppramsing av masse lover og rettigheter DELL/du som forbruker har. Inne i den norske delen av denne finner du angrerett-skjemaet. (Det er ikke et løst skjema, men en del av heftet). Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Og nå har skjermen min blitt utsatt for andre gang.... 5 desember er nå leveringsdato EDIT : men likevel trakk de penger fra kontoen min i dag ...? Endret 10. november 2006 av Silver2k Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Ut i fra hva jeg nå har lest så får en vel ikke noe bedre ytelse med dual dvi, ettersom maks oppløsningen på denne skjermen er på 1920x1200. Eller tar jeg feil?7253803[/snapback] The dual link DVI pins effectively double the power of transmission and provide an increase of speed and signal quality; i.e. a DVI single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1080, while a DVI dual link can display a resolution of 2048 x 1536. 7253984[/snapback] Skjermen bruker bare singe link DVI selv om man kobler til dual link DVI kabel. Det at dual link DVI kabler har dobbelt så høy båndbredde spiller ingen rolle siden man kun bruker halvparten likevel. Antall pixler som sendes til skjermen per sekund avhenger kun av to ting: oppløsning og oppfriskningshastighet. Skjermen har så vidt jeg vet maksimalt 1920x1200 og 60Hz (eller 56Hz?) så man får ikke sendt noe raskere enn det. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Ang skjev fot - foten min står støtt og virker rett, men selve skjermen min heller liksom litt til høyre... Høyre side er ca 1,5mm lengre ned enn venstre side - ikke supertydelig, men nok til at jeg la merke til at et eller annet skurret. Lenke til kommentar
Gophy Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) En liten oppdatering/sammenligning (2407WFP vs. Eizo FlexScan S2410W): Etter å ha vært litt misfornøyd med skarpheten på bildet på 2407WFP i forbindelse med generell windows-bruk, har jeg gått til innkjøp av enda en skjerm, Eizo FlexScan S2410W - Sort. Nå har jeg fått sammenlignet disse to skjermene, og må si at min personlige, subjektive mening er at Eizo KLART slår DELL på bildekvalitet (kvaliteten på fargene og skarpheten på svart tekst/hvit bakgrunn er OVERLEGEN). Når det gjelder HDCP, komponent-inngang og PIP muligheter så mangler EIZO'en disse, og er naturlig nok ikke et valg om du har planer om å bruke skjermen til annet enn Windows/PC-spill bruk. Når det gjelder pris, så har Eizo'en droppet fra 14.000,- til rundt 10.000,- i løpet av oktober/november måned, som gjør den bare en tusenlapp dyrere enn DELL sin for øyeblikket. Tar man derimot DELL sine jevnlige tilbud i betraktning, vil prisforskjellen bli 3000-4000,-. En liten konklusjon ang. 2407WFP: - Er du kresen og ditt hovedformål er generell windows-bruk (tekstbehandling/regneark/web/photoshop o.l.), ville jeg kikket på andre alternativer enn 2407WFP. - Er man derimot ute etter en allround skjerm, kan 2407WFP gi deg noen gode opplevelser i spill/filmtitting for en "billig" penge. Skjermkortet jeg har brukt på begge skjermene er et XFX Geforce 7950 GT 570M. Edit: Skrivefeil. Endret 10. november 2006 av Gophy Lenke til kommentar
ClearBlueNight Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg fikk først en skjerm med veldig skjev fot, og har nå fått en med litt mindre skjev fot. Er usikker på om jeg skal beholde denne. Dere som har fått en med mindre skjev fot, hva synes dere? Er det til å leve med? Bør man forlange av en slik skjerm at den står i vater? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 man bør forlange at en skjerm til 10.000kr er i vater ja... det er vel som å kjøpe en bil til 100.000 som bare har tre hjul neida... jeg gjorde det samme som deg, og fikk en mindre skjev fot igjen, men fremdeles skjev. jeg venter til det kommer noen som sier at føttene/skjermene er i vater! Lenke til kommentar
Novec Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Gjør som meg; heng den på veggen :-) Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 I want my new Dell monitor now! fanden ta disse lange ventetidene.. eller, leveringstidene blir det vel. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 yay, de har utsatt også min skjerm til 5. desember, vurderer seriøst og heve kjøpet. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 yay, de har utsatt også min skjerm til 5. desember, vurderer seriøst og heve kjøpet. 7264905[/snapback] been there...done that... Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det er litt merkelig, men en kompis av meg bestilte samme skjemen noen uker før jeg bestilte min, og han har fått leveringen utsatt til 1. desember, mens min skjerm har fortsatt levering 23. november. Jeg tror dette kanskje skyldes at jeg bestilte gjennom bedrift og derfor prioriteres på et vis. Enten det eller så er "partiet" hans forsinket, mens mitt er i rute elns. Lenke til kommentar
isiac Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg bestilte vel rundt samme tid som deg Autopsy (30. oktober), og min er fremdeles 23. november. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 10 dager igjen \o/ Blir vel mer rot før den kommer frem da men Lenke til kommentar
omvik Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Bestillingsdato: 10/13/2006 Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 12/01/2006 Fikk først leveringsdato satt til 31.10.06, så ble det 16.11.06. Nå er det altså 01.12.06. Vi får krysse fingrene å håpe at vi får skjermene før 2007 Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Synes det er leit å lese om at skjermene deres utsettes hele tiden. Begynner å lure på om Dell spekulerer i å forskyve leveringen gradvis sånn at ikke så mange avbestiller pga. lang leveringstid. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Synes det er leit å lese om at skjermene deres utsettes hele tiden. Begynner å lure på om Dell spekulerer i å forskyve leveringen gradvis sånn at ikke så mange avbestiller pga. lang leveringstid. 7274685[/snapback] ja det er veldig leit, men man får jo motet opp når man hører en sjelden gang at noen får skjermen sin... =) Jeg lever i håpet (Bestillingsdato 17 okt, estimert leveringdato 5 des) Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har fortsatt levering den 29 November på min skjerm, så det er bare å håpe at den ikke blir ytterligere utsatt. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Men ser nå at det er helt andre priser hvis en bestiller som bedrift, må en ha egen avtale med dell via firmaet eller kan en bestille fra hvilket som helst A/S? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Bedriftsprisene er uten moms og frakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå