Simen1 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg irriterer meg over skjermen min allerede. Når jeg bruker den analoge inngangen så flimrer bildet. Nesten som sporadiske nervøse rykk der en eller flere linjer på skjermen rykkes noen millimeter mot høyre. Hvert rykk varer bare brøkdelen av et sekund og rykkene kommer flere ganger per minutt. Hva kan dette være? Hvordan løser jeg det? Problemet skjer ikke når jeg bruker DVI-inngangen. (Resten av inngangene har jeg ikke testet ennå). Jeg har ikke testet med andre PCer ennå siden jeg ikke har flere PCer som støtter 1920x1200 på d-sub. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg har rev 02 og bruker vga kabelen når jeg spiller x360 men har aldri lagt merket til noen flimring. Har heller aldri hørt om noen som har det problemet før. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Simen1: Har du testet den analoge utgangen på skjermkortet ditt på en annen skjerm, slik at du kan utelukke skjermkortet som en mulig årsak til dette fenomenet? Evt kan du jo prøve å koble en annen PC til skjermen hvis du har muligheten til det, bare for å se om fenomenet fortsatt er til stede. Dersom du prøver med en annen skjerm for å sammenlikne, kan det være en fordel å prøve med samme oppløsning og slikt slik at skjermkortet sender ut samme signal i begge tilfellene. Dette forutsetter vel å merke at fenomenet forekommer i en oppløsningen den andre skjermen du tester med klarer å vise. En annen mulighet kan kanskje være eventuelle støykilder rundt selve skjermen, slik som f.eks. mobiltelefoner, trådløs telefoner eller andre ting som sender ut radiosignaler? Hvis slike ting er i stand til å påvirke signalet i praksis, da, jeg er litt usikker på hvordan dette arter seg i forbindelse med LCD-skjermer. Hvis fenomenet skyldes selve skjermen, ville jeg prøvd å skru av diverse filtreringsteknikker og slikt i menyen på skjermen (om mulig) for å se om noen av disse forårsaker problemet. Uansett høres det jo ikke helt normalt ut at skjermen skal oppføre seg slik. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Himmel og hav så mye problemer med denne skjermen da. Hva skjedde med å gjøre betatestingen FØR lansering? Dell gir jo ut denne med vel og viten om at det er problemer. Kan ikke si at jeg får inntrykk av at Dell leverer kvalitetsprodukter sånn som denne sagaen utvikler seg. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Himmel og hav så mye problemer med denne skjermen da. Hva skjedde med å gjøre betatestingen FØR lansering? Dell gir jo ut denne med vel og viten om at det er problemer. Kan ikke si at jeg får inntrykk av at Dell leverer kvalitetsprodukter sånn som denne sagaen utvikler seg. 7249920[/snapback] Jeg mener det er værre at de ikke klarer å levere skjermene... Virker jo som de har god kundeservice, så de med "mandagsskjermer", får nye med en gang.. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Mottar min skjerm fra linjegods etter kl 16:30 i dag - så får jeg testet litt... Må man bruke dual-link-DVI for 1920x1200? Har pr nå en Eizo L550 17" som har et meget bra bilde og null etterslep til tross for 16ms responstid. Igjen er det vel forskjell på kvaliteten på skjermene, denne var en av de dyrere 17"'erne da jeg kjøpte den. Har Dell-skjermer på skolen som er rett og slett katastrofale med tanke på dette, f.eks. i 3DSMax, om jeg snurrer eller flytter litt på et objekt, så henger det igjen som smurt utover hele skjermen. Så jeg er litt spent nå, har aldri vært så ekstremt kresen, men skoleskjermene er rett og slett fæle. edit: rettet leif Endret 9. november 2006 av KriFos Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Mottar min skjerm fra linjegods etter kl 16:30 i dag - så får jeg testet litt... Må man bruke dual-link-DVI for 1920x1200? Har pr nå en Eizo L550 17" som har et meget bra bilde og null etterslep til tross for 16ms responstid. Igjen er det vel forskjell på kvaliteten på skjermene, denne var en av de dyrere 17"'erne da jeg kjøpte den. Har Dell-skjermer på skolen som er rett og slett katastrofale med tanke på dette, f.eks. i 3DSMax, om jeg snurrer eller flytter litt på et objekt, så henger det igjen som smurt utover hele skjermen. Så jeg er litt spent nå, har aldri vært så ekstremt kresen, men skoleskjermene er rett og slett fæle. edit: rettet leif 7250021[/snapback] Du trenger ikke dual-link-dvi for å kjøre i 1920x1200. angående det med at objektet henger igjen i max på skolen din så tror jeg heller det har med at det er skjermkortet som ikke henger med på de maskinene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Simen1: Har du testet den analoge utgangen på skjermkortet ditt på en annen skjerm, slik at du kan utelukke skjermkortet som en mulig årsak til dette fenomenet? Evt kan du jo prøve å koble en annen PC til skjermen hvis du har muligheten til det, bare for å se om fenomenet fortsatt er til stede. Dersom du prøver med en annen skjerm for å sammenlikne, kan det være en fordel å prøve med samme oppløsning og slikt slik at skjermkortet sender ut samme signal i begge tilfellene. Dette forutsetter vel å merke at fenomenet forekommer i en oppløsningen den andre skjermen du tester med klarer å vise. En annen mulighet kan kanskje være eventuelle støykilder rundt selve skjermen, slik som f.eks. mobiltelefoner, trådløs telefoner eller andre ting som sender ut radiosignaler? Hvis slike ting er i stand til å påvirke signalet i praksis, da, jeg er litt usikker på hvordan dette arter seg i forbindelse med LCD-skjermer. Hvis fenomenet skyldes selve skjermen, ville jeg prøvd å skru av diverse filtreringsteknikker og slikt i menyen på skjermen (om mulig) for å se om noen av disse forårsaker problemet. Uansett høres det jo ikke helt normalt ut at skjermen skal oppføre seg slik. 7249891[/snapback] Takk for tipsene Jeg har testet skjermkortet sammen med en 19" LCD med 1280x1024, men da var det ikke noe problem. Jeg skulle gjerne testet skjermen på 1920x1200 med et annet skjermkort, men det har jeg ikke tilgjengelig. Jeg misstenker at det er skjermkortet sin skyld, men ville bare høre med dere om flere hadde merket problemet. Forstyrrelsen ligner på det man får når mobiltelefoner ringer i nærheten av CRT-TVer så det er ikke umulig at det kan være noen støyproblemer. Jeg kom på at jeg har en annen d-sub-kabel jeg kan teste. Det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 angående det med at objektet henger igjen i max på skolen din så tror jeg heller det har med at det er skjermkortet som ikke henger med på de maskinene. 7250226[/snapback] Objektet henger helt fint med, men har en "ekstra" etterslep i tillegg - skjermkortet er et quadro-kort, og bør holde vann til å tegne nån stakkars små farger. Problemet er størst ved røde objekter. Anyways, fant ut at jeg faktisk har en dual-link-kabel, er vel ikke noe ulempe uansett Venter på skjermen nå, de sa etter 16:30, og det er jo 21 minutter siden... Lenke til kommentar
Vaff1 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Min har ligget på Alnabru siden Mandag og støvet ned. Linjegods er ikke den raskeste til å få ut varene 7246850[/snapback] Hø? Ringte kl 15.00 i går, spurte når de kunne levere, de spurte om mellom 17 og 21 var greit og pakken var på døra 20.00. 7247111[/snapback] 2006-11-06 16:15 DK - COPENHAGEN CALCULATE ETA 2006-11-06 NO - Alnabru ARRIVED TO TERMINAL 2006-11-03 16:04 DK - COPENHAGEN DEPARTED SORTING HUB 2006-11-03 05:27 DK - COPENHAGEN ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB 2006-11-03 05:15 DK - COPENHAGEN ARRIVED AT SORTING HUB 2006-11-02 09:05 DK - SCHENKER CALCULATE ETA 2006-11-01 16:05 DK - SCHENKER ORDER LOADED ON TRAILER Er dette rask behandling??? Ringte jeg idag og der var det ikke hjelp å få. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) OK, førsteinntrykk: SINNSYKT STOR! Trodde seriøst ikke den var så stor... Kommer til å få kink i nakken... Rev A03 - Tsjekkia. Plugget skjermen i og startet maskinen, kom til windows boot screen, men så ble det helt svart - hørte maskinen jobbet noe infernalsk, men etter 3 min var det fortsatt ikke bilde. Prøvde på nytt, samt med å koble den gamle skjermen på - samme der, merkelig. Bootet safemode, alt virket, bootet windows igjen, og vips - der virket den... :S Jaja, første jeg måtte sjekke etter var baklysfeil og døde pixler, har ikke funnet noe ennå - Deretter var det den berømte "Hw.no-rutenett-feilen", joda - det er noe rosa / grønt der når jeg scroller opp og ned, men etter at jeg har justert fargene og brightness litt (den var sinnsykt lys!), så er fargene borte, bare noen striper som kommer, men det var jeg vant med fra den forrige skjermen, og det er neppe et skjermrelatert problem heller. Deretter så jeg GameSpot's HD-review av Gears of War - daaamn På den negative siden er det ikke mye for min del, eneste var at da jeg ikke kjørte native oppløsning (var vel 1280x1024) - samt før jeg stillet inn fargene, merket jeg svak etterslep når jeg flyttet ikonene på skrivebordet. Har ikke merket noe etter at jeg har stillet inn skjermen, og kjørt 1920x1200 på den. Savner vel egentlig også automatisk justering av lysstyrke som på min gamle Eizo L550 - dette var genialt. Men alt i alt, foreløpig er jeg storfornøyd, men så har jeg bare hatt den i en snau times tid Neste stopp ut: Spill! (Kjører desktopmode, og RGB=97/100/94, brightness=25 - fortsatt er det veldig sterkt lys) edit: nevner at jeg bruker dual-link DVI-kabel, og ikke den medfølgende. Endret 9. november 2006 av KriFos Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 MEd 450 cd/m2 blir det gjerne for mye lys. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 hva er forskjellen på dual link dvi kabel og den medfølgende dvi kabelen? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 LEs her: http://en.wikipedia.org/wiki/Dvi En dual link kabel har to "kanaler", og kan sende mye mer info (større oppløsning) Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ut i fra hva jeg nå har lest så får en vel ikke noe bedre ytelse med dual dvi, ettersom maks oppløsningen på denne skjermen er på 1920x1200. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ut i fra hva jeg nå har lest så får en vel ikke noe bedre ytelse med dual dvi, ettersom maks oppløsningen på denne skjermen er på 1920x1200. Eller tar jeg feil? 7253803[/snapback] The dual link DVI pins effectively double the power of transmission and provide an increase of speed and signal quality; i.e. a DVI single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1080, while a DVI dual link can display a resolution of 2048 x 1536. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ut i fra hva jeg nå har lest så får en vel ikke noe bedre ytelse med dual dvi, ettersom maks oppløsningen på denne skjermen er på 1920x1200. Eller tar jeg feil? 7253803[/snapback] The dual link DVI pins effectively double the power of transmission and provide an increase of speed and signal quality; i.e. a DVI single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1080, while a DVI dual link can display a resolution of 2048 x 1536. 7253984[/snapback] Hvis dette er tilfelle hvordan kan da Dell sende med en kabel som ikke kan vise den fulle oppløsningen? da den i dette tilfellet er på 1920x1200. Og det stemmer vel heller ikke med 3007 skjermen som krever dual link men har en oppløsning på 2560x1600. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ikke vet jeg, men jeg kjøpte i alle fall en dual link samtidig som jeg bestilte skjermen. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det er ingen forskjell i oppløsning/kvalitet mellom dual og single link DVI kabel med denne skjermen. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 ARGH! Oppdaget nå som det har blitt mørkere i rommet en baklysfeil oppe i høyre hjørnet... er et ca 10x10 cm stort område.... ikke supertydelig, men oppdaget at noe skurret da jeg spillet NWN2, og ved å lage et stort svart BMP-bilde som jeg kjørte i fullscreen var det mye tydeligere... Noen som vet hvordan Dell sine bytte-retter er her? Noen andre som har fått byttet skjerm med baklys-feil? Dessuten fikk jeg ikke med noe angrefristskjema nei... Fikk 3 esker, 1 med skjerm, 1 med strømkabel, og 1 med instruksjonsbok til skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå