pax1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ja, min fot er 100% i vater nå. 7091309[/snapback] Takk for svaret. Hvordan er denne grønne (eller rosa) ghostingen/etterslepet på din skjerm? For øvrig en ganske interessant tråd om dette etterslepet på Dell sine forum. Blant annet om justering av lysstyrke. Jeg opplever samme som en av posterene... etterslepet går fra rosa til grønt avhengig av lysstyrke, og kan (nesten) elimineres helt. Les mer her (Dell forum) Likevel.. dette må da være en seriøs design-feil eller bug i panelet? Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg kan ikke se at jeg har noe av verken grønn eller rosa ghosting, men jeg opplevde etterslep på smileyene da jeg dro siden raskt i sideretningene. I høyderetningene har jeg derimot ingen etterslep. Spiller en del FPS, og har enda til gode å oppleve ghosting der. Men det skal nevnes at jeg fikk min A03 i orginal eske, og den er merket med Rev A03 både bak panelet og på esken. Altså ingen Rev A02 med påklistret A03-merking. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg kan ikke se at jeg har noe av verken grønn eller rosa ghosting, men jeg opplevde etterslep på smileyene da jeg dro siden raskt i sideretningene. I høyderetningene har jeg derimot ingen etterslep. Spiller en del FPS, og har enda til gode å oppleve ghosting der. Men det skal nevnes at jeg fikk min A03 i orginal eske, og den er merket med Rev A03 både bak panelet og på esken. Altså ingen Rev A02 med påklistret A03-merking. 7091704[/snapback] Takk skal du ha. Den grønne (eller rosa) ghostingen burde være veldig enkel å påvise på disse sidene... bare scroll oppover og nedover og se i overgangene mellom lyst og mørk, som f.eks tekst eller i området over (under) de mørkere-blå områdene (som jeg indikerte i bildene på forrige side). Du kan jo sjekke om det evt. fremkommer ved justering av brightness, men det ville vel vært litt for stort sammentreff om du tilfeldigvis var optimalt innstilt. Da kommer jeg til å fortsette å returnere til alt dette blir i orden. Venter nå på min 2. erstatning.. kommer vel i morgen eller på torsdag. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 hm... vurderer faktisk å bytte igjen nå jeg også... da blir det i såfall bytting for 3. gang. tror han ups-fyren er lei nok av meg allerede... er jo litt fristende ettersom jeg alltid kommer itl å ha skjerm, er jo ikke noen "send inn din skjerm så sender vi ny" på dell, der bytter man jo i døra.... men tror jeg venter litt i såfall, vil ha en som garantert er fri for noen feil... trenger jo ike klage nå Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 hm... vurderer faktisk å bytte igjen nå jeg også...da blir det i såfall bytting for 3. gang. tror han ups-fyren er lei nok av meg allerede... er jo litt fristende ettersom jeg alltid kommer itl å ha skjerm, er jo ikke noen "send inn din skjerm så sender vi ny" på dell, der bytter man jo i døra.... men tror jeg venter litt i såfall, vil ha en som garantert er fri for noen feil... trenger jo ike klage nå 7095796[/snapback] Hehe.. Jeg syns uansett at det er en selvfølge at når man betaler 7-8.000 kroner for et produkt så skal man få (til slutt) et uten feil. Selv om det er irriterende og mye pes, så er det bare å returnere til du blir fornøyd. Jeg venter som sagt på min 3. skjerm.. Kommer til å holde på litt til, men hvis det til slutt ikke løser seg kommer jeg til å kreve kjøpet hevet og bruke pengene på et annet produkt. BenQ sin 24" ser jo sympatisk ut... altså den nyeste TCO 06. Ser ut til å ha fått veldig gode reviews. Blant annet perfekt 10/10 på TrustedReviews BenQ FP 241 W Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 BenQ sin 24" ser jo sympatisk ut... altså den nyeste TCO 06. Ser ut til å ha fått veldig gode reviews. Blant annet perfekt 10/10 på TrustedReviews Hmm, spennde, var jo en svært så glødene anmeldelse, men koster 8k, frister lite å bruke mer enn 10k på 2 skjermer for meg. AtW Lenke til kommentar
Juke Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hmmm... den BenQ-skjermen virket lovende helt til jeg leste at den ikke støtter 1:1 Pixel Mapping, noe som så vidt jeg forstår medfører at bildet strekkes enten man vil eller ikke når man kjører lavere oppløsninger enn skjermens egen maks-oppløsning. I såfall er den skjermen helt uaktuell for min del, da jeg blant annet bruker PC-en til spilling. Det står litt om skjermen og det med 1:1 Pixel Mapping i denne tråden (post #4). Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hmmm... den BenQ-skjermen virket lovende helt til jeg leste at den ikke støtter 1:1 Pixel Mapping, noe som så vidt jeg forstår medfører at bildet strekkes enten man vil eller ikke når man kjører lavere oppløsninger enn skjermens egen maks-oppløsning. I såfall er den skjermen helt uaktuell for min del, da jeg blant annet bruker PC-en til spilling. Det står litt om skjermen og det med 1:1 Pixel Mapping i denne tråden (post #4). 7102359[/snapback] Ja.. det er jo forsåvidt et poeng... Jeg skal også bruke skjermen mye til spilling, men kommer ikke til å spille på annet en native oppløsning (så langt det er mulig da). Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Bare et lite spørsmål, hvor lange er kablene som følger med DELL 2407WFP (spesielt dvi og vga kabelen) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er 2-meters kabler som følger med. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Ser ut som min 2. bytteskjerm lar vente på seg (ikke dagen etter som første bytteskjerm), så kanskje dette betyr at det kommer en splitter ny. Tatt i betraktning hvor mange som har hatt problemer med disse (i hvert fall frem til A03) virker det jo litt som en evig rundans å sende in en skjerm som du selv ikke er fornøyd med (pga skjev fot, ghosting, banding etc) får så å bli tilsendt en skjerm som noen andre ikke var fornøyd med (pga skjev fot, ghosting, banding etc...). Og så danser vi igjen... Hey ho.... Skal komme tilbake med resultater når neste skjerm dukker opp. Endret 20. oktober 2006 av pax1 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Ser ut som min 2. bytteskjerm lar vente på seg (ikke dagen etter som første bytteskjerm), så kanskje dette betyr at det kommer en splitter ny. Tatt i betraktning hvor mange som har hatt problemer med disse (i hvert fall frem til A03) virker det jo litt som en evig rundans å sende in en skjerm som du selv ikke er fornøyd med (pga skjev fot, ghosting, banding etc) får så å bli tilsendt en skjerm som noen andre ikke var fornøyd med (pga skjev fot, ghosting, banding etc...). Og så danser vi igjen... Hey ho.... Skal komme tilbake med resultater når neste skjerm dukker opp. 7110258[/snapback] ja, virker litt tafatt av de også da, at de skal få en skjerm i retur, og sende den til neste som vil ha en ny skjerm... de må vel se at i det store løp vil de tape på dette (hvis de ikke får fikset det da)? Men hva sa du da pax1? har de dell folka greie på begreper som banding, ghosting og slikt, eller må man forklare hver del liksom? eneste jeg har byttet for før var 800 døde pixler på en skjerm, og skjev fot på en annen. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 ja, virker litt tafatt av de også da, at de skal få en skjerm i retur, og sende den til neste som vil ha en ny skjerm... de må vel se at i det store løp vil de tape på dette (hvis de ikke får fikset det da)?Men hva sa du da pax1? har de dell folka greie på begreper som banding, ghosting og slikt, eller må man forklare hver del liksom? eneste jeg har byttet for før var 800 døde pixler på en skjerm, og skjev fot på en annen. 7110268[/snapback] Tja.. foreløpig må jeg si at de jeg har snakket med har vært meget hjelpsomme. Beklaget sterkt at jeg har fått skjerm med samme feil 2. ganger (spesielt etter at jeg gjorde et poeng ut av dette - hvorfor i all verden sender jeg inn en skjerm for å bli tilsendt en skjerm med akkurat samme feilen?). De sier de ikke har noen kontroll med hva som sendes ut når en skjerm må byttes, men jeg tror nok at hvis de vil så kan de baby-sitte en bytte-prosess for å sørge for at slike ting ikke skjer (men det krever vel litt mer innsats og tid). Uansett, ingen spørsmål eller uvilje mot å bytte.. meget positivt så lang i forhold til support-apparatet. Men for Dell som selskap er det jo en liten blemme med alle disse skjeve føttene (pluss banding, ghosting etc) - er jo rimelig enkelt å sjekke.. utrolig at det går gjennom QA. Men kanskje det bare er en kalkulert risiko. Dyrere å tilbakekalle en hel produksjon enn å prøve å gjøre entusiastene og de som krever 100% feilfrie skjermer fornøyde med bytting frem og tilbake... hva vet jeg?... Lenke til kommentar
anti Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Begynner å lure på hva som skjer med levering min nå Bestilte den 5/10 og har nå estimert levering 16/11. Endret 21. oktober 2006 av anti Lenke til kommentar
Vaff1 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Begynner å lure på hva som skjer med levering min nå Bestilte den 5/10 og har nå estimert levering 16/11. 7116910[/snapback] Jeg Bestilte den 10/10 og har også fått 16/11. Blir nok en tlf på mandag Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Hummm.... Utrolig mye rart med denne skjermen ser det ut til.... Jeg blir nesten litt "bekymret" selv. Vel, jeg var en av de første som fikk denne skjermen i Norge, og fikk da Rev. A01, som var Dell's første reviderte utgave etter fjaskoen i Asia. Jeg har ikke noen nevneverdig skjev fot, ikke banding (i desktop mode), eller flimring/grønt etterslep på hw.no nettsiden som beskrives her. Jeg har ingen døde pixler, og ellers ingen kjente problemer... Har jeg bare vært usansynlig heldig, eller er jeg blind?? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Skjermen min er perfekt bortsett fra bandingen som begynner å irritere meg. Driver nå å vurdere om jeg skal ta sjangsen på å bytte den. Har rev. 02. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Begynner å lure på hva som skjer med levering min nå Bestilte den 5/10 og har nå estimert levering 16/11. 7116910[/snapback] Jeg Bestilte den 10/10 og har også fått 16/11. Blir nok en tlf på mandag 7116989[/snapback] Hår fotsatt 01/11 som leveringsdato, Kan hende de kjenner igjen adressen den skal sendes til (vi har kjøpt pcer fra dell for tilsammen 80k de siste årene). Men de har nå brukt 5 dager på produksjon. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 ...Jeg har ikke noen nevneverdig skjev fot, ikke banding (i desktop mode), eller flimring/grønt etterslep på hw.no nettsiden som beskrives her. Jeg har ingen døde pixler, og ellers ingen kjente problemer... Har jeg bare vært usansynlig heldig, eller er jeg blind?? 7118803[/snapback] Kanskje du har vært heldig, ja Hadde vært gøy om du kunne filmet litt smooth-scrolling med sort på hvitt (eller i hvert fall store kontraster) og vist oss et klipp, slik at vi som jobber med å få en feilfri ser at det finnes et lys i enden av tunnellen.. Lenke til kommentar
Ripsta Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Tenkte bare jeg skulle sjekke inn med en liten status. Fikk skjermen for ca halvannen uke siden. Rev 03. Testa den først på min gamle pc (P4 3.2, Geforce 7800gs (agp) med siste driverne). Bildet var fantastisk og jeg ble bare sittende å glise. Nå gikk det jo ikke bra veldig lenge selvfølgelig. Plutselig svei en rambrikke seg. Så jeg bytta ram (Hadde faktisk 2x512 liggende), og det gikk bra i noen timer til (mer glising). Så takka hovedkortet for seg, og jeg fikk ikke boota systemet mer. Prøvde det meste, før begret var fullt. Neste dag dro jeg til byen og kjøpte ny pc (nuff is enuff, right?). Pr nå har jeg et 7600gs (pci-e) på lån, mens jeg venter på et 7950gt2 kort, som antagelig kommer til uken. Jeg kjører gamle drivere på 7600 kortet, og ser tydelig banding, flashing når jeg scroller i web browsern, og div andre "småbugs" som jeg ikke husker i skrivende stund. Dette hadde jeg IKKE med 7800 kortet med oppdaterte drivere. Sitter på jobb nå og kan ikke sjekke driver versjon pr nå, skal teste div drivere når jeg får tid. Har ikke gidda å oppdatere dem ennå, trodde jeg skulle ha det nye kortet i hende allerede. En annen ting jeg husker med 7800 kortet med nye drivere, var at jeg kunne styre aspect ratio direkte fra skjermen (1:1 - Aspect - stretch, om jeg ikke husker feil). Og det kan jeg IKKE nå med gamle drivere på 7600 kortet (må styres direkte fra skjermkortdriver). Mye testing gjenstår, men jeg venter med det meste til det nye kortet kommer. Om man skal klage på noe, så må det kanskje være at skjermen har litt dårlig innsynsvinkel, men jeg antar at dette er et problem på alle større skjermer. En annen ting man kan klage på er at alle avi/mpg/whatever videofiler ser skikkelig crappy ut. Nytter ikke med 700 mb filmer lenger liksom =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå