Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.

R@ge

Anbefalte innlegg

Jeg venter på ny skjerm fordi de ikke kunne bytte ut det skjeve benet alene. De henter den gamle etter den nye, slik at jeg kan beholde gammel skjerm (feilfri 03) og bare ta det nye benet hvis jeg vil.

Det er ikke bra av Dell å sende ut så mange skjermer med feil. Det er vel derfor de senka prisen også. Kundeservicen for oss som er nøye er upåklagelig, men dog - produktet kundene i utgangspunktet kjøper holder ikke mål, tatt tilbakemeldingene på dette forumet i betraktning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal jeg kontakte Dell for å få tilsendt ny fot/skjerm?

Jeg finner ikke service-tag id'en min nå, men har jo serienummeret på baksiden. Bruker jeg mail må jeg visst ha servicetagen klar, mens via telefon finner jeg ingen "passende kategori". Skal jeg kontakte teknisk support eller kundeservice? Mulig å gjøre dette via internett uten servicetag, bare serienummer? Kan de finne servicetagnummeret mitt med serienummeret?

Hjelp. ;/

Lenke til kommentar
Ring kundeservice på telefon 23162298, og velg kategorien for privatkunder. Du må ha ordrenummeret ditt klart, som står på ordrebekreftelsen din, da du mottok skjermen.

7082282[/snapback]

Jepp.. ringte dem og de kommer allerede i morgen med en ny skjerm. Får krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Ring kundeservice på telefon 23162298, og velg kategorien for privatkunder. Du må ha ordrenummeret ditt klart, som står på ordrebekreftelsen din, da du mottok skjermen.

7082282[/snapback]

Jepp.. ringte dem og de kommer allerede i morgen med en ny skjerm. Får krysse fingrene :)

7083710[/snapback]

Det var imponerende. Jeg får stadig vekk utsatt leveringen.

Lenke til kommentar

Hmm.. da kom de med en ny skjerm.... denne gangen revisjon A03.

Det er fremdeles skjev fot. 8 millimeter forskjell fra kant til kant (høyre side lavere).

Og jeg ser veldig tydelig ghostingen fremdeles... Sukk.

Kan noen bekrefte igjen at de hadde disse symptomene og at de forsvant?

Forsøker å legge ved et par bilder. Når jeg for eksempel står i "Svar" modus i denne tråden og (smooth)-scroller oppover og nedover fremkommer veldig, veldig tydelig lysegrønt etterslept over (ved scrolling nedover) og under (ved scrolling oppover) de mørkere blå områdene markert med røde piler. (se vedlegg ghosting.jpg)

Har også forsøkt å ta et bilde av dette.. selv om det er litt uklart kan man veldig tydelig se den lyseblå linjen over "Vedlegg-linjen" (se vedlegg ghosting_photo.jpg).

Så hvis noen (bl.a jalejale) kan bekrefte at de hadde det samme symptomet og at det til slutt forsvant hadde det vært fint. Så vet jeg i hvert fall at det kan løses.

Irriterende at man skal behøve å bytte så mye frem og tilbake... :cry:

På forhånd takk for hjelpen. :thumbup:

post-47522-1161076361_thumb.jpg

Edit: For øvrig.. Den har Rev A03 klistret oppå et annen service-tag - så det er vel en resirkulert A02 eller A01... Fytte rakkern.. blir å ringe Dell igjen. :(

post-47522-1161076442_thumb.jpg

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Hmm.. da kom de med en ny skjerm.... denne gangen revisjon A03.

[...]

Så hvis noen (bl.a jalejale) kan bekrefte at de hadde det samme symptomet og at det til slutt forsvant hadde det vært fint. Så vet jeg i hvert fall at det kan løses.

Irriterende at man skal behøve å bytte så mye frem og tilbake... :cry:

På forhånd takk for hjelpen.  :thumbup:

Edit: For øvrig.. Den har Rev A03 klistret oppå et annen service-tag - så det er vel en resirkulert A02 eller A01... Fytte rakkern.. blir å ringe Dell igjen. :(

7087258[/snapback]

Hei igjen pax1..

Min skjerm er også opprinnelig en A01 eller A02 (mest sannsynlig en A02) med påklistret A03-lapp bakpå over en annen.

Min skjerm var også brukt noe over 1300timer når jeg fikk den... men det bekymrer meg ikke så lenge den fungerer, men skjønner at skjev fot irriterer mange (deriblant meg).

Så, her er mine erfaringer med min A03 (tidligere A02):

Skjev fot, fotfeste:

Dette er så rett som det nesten kan bli, jeg har plassert et vater kant-i-kant med skjermkanten på toppen av skjermen.

Skjermen blir i denne posisjonen.

(Pulten er i vater, og føttene på foten er i vater)

[bILDE]

EDIT

Etter måling med målebånd fant jeg ut av at den ikke var så rett som jeg ville ha den til å være. Det skiller 4,5mm på hver side. Dere ser på bildet hvilken side den heller til. Forrige skjermen som jeg fikk byttet pga skjevhet var forskjellen 8mm.

EDIT SLUTT

Banding, grønnt (og rosa) etterslep:

Etter at du skrev den posten over her Pax1, så flyttet jeg på vinduet der jeg har HW oppe over hele bredden på skjermen. Jeg kan TYDELIG se et grønn "stripe" som henger etter smilysa på siden her, og mørkeblå tekst over lys farge.

Sort tekst på hvit bakgrunn: her er noe grønnt etterslep, men ikke på langt nær så ille som på HW-fargene.

[bILDE]

EDIT

Vet jeg tidligere har sagt at dette problemet var løst for meg med denne skjermen. Jeg går tilbake på det nå, ettersom jeg etter litt flere tester kom frem til at det fortsatt er slikt på min skjerm også. (skjermen er forøvrig laget i China).

Grunnen til at jeg sa at problemet var vekk var at jeg husket at på den gamle skjermen min som jeg returnerte var markant grønnt etterslep på rutenettet som ligger bak alt her på HW. Dette gjelder ikke for denne skjermen, men altså i andre tilfeller.

EDIT SLUTT

Kanskje jeg også kommer til å ta en telefon til Dell snart... Eller vente litt til alle er garantert å få en A03, og problemene begynner å løse seg.

Er det noen som vet hva som skjer med skjermene som returneres? Sendes de bare til andre kunder i håp om at de godtas der?

7087427[/snapback]

Dette vil gjerne jeg også vite... Det ser veldig ut som om de tar en soft oppgradering på de og sender de ut igjen... min kom, som sagt tidligere, ikke i vanlig Dell-eske, men i en pappeske med formpresset isopor.

Skjermen hadde også stått på i 1300 timer.

Men den var helt ren, uten fettmerker eller noe støv. Foten var ikke pakket inn i egen pose, den stod ferdig montert på skjermen (derfor større eske). Det var faktisk ikke noen sånn plastikkpose rundt den i det hele tatt.

Kablene var nye (dvs uåpnet). VGA-kabelen var montert som vanlig.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
1300 timer... da kan altså skjermen din ha vært brukt i et halvt år ved over 7 timers bruk hver dag.... Dette kan da ikke være lov å selge som nytt?

7087895[/snapback]

interesangt!

jeg har aldri regnet på det, men når du sier det så er det egentlig ganske mye.. :ph34r:

noen som vet noe om lovligheten på dette? er jo som om du skulle kjøpe en ny bil, så står det 13000km på telleren... :(

Lenke til kommentar

7087643[/snapback]

Hvordan finner du ut det?

Forøvrig så drøyer bestillingen min enormt. Det har tatt 11 dager nå og de lovte 7-10 dagers levering. Jeg har etterlyst skjermen og pakkesporing på epost men ikke fått noe svar.

Lenke til kommentar

7087643[/snapback]

Hvordan finner du ut det?

Forøvrig så drøyer bestillingen min enormt. Det har tatt 11 dager nå og de lovte 7-10 dagers levering. Jeg har etterlyst skjermen og pakkesporing på epost men ikke fått noe svar.

7089707[/snapback]

ja det skulle du likt å vite... jeg også. hehe..

når jeg fikk den og trykket på minus-knappen for første gang kom det opp en svær meny på ventre kant der det stod...

jeg vet dog ikke hvordan jeg får opp den menyen igjen, men jeg vet om en annen meny der du kan se hvor lenge den har blitt brukt.

gjør som følger:

trykk av skjermen.

hold inne meny og minus-knappene mens du trykker på skjermen igjen.

slipp knappene.

trykk på minus-knappen.

da får du opp en rute der det står (mine verdier i parates, jeg klarte å resette time-counteren når jeg fikk skjermen):

Time Used (648 timer og 49 minutter)

ACPowerOn (40)

SoftKey On Count (154)

trodde dere visste alt om denne skjermen nå jeg.. hehe... :p

Lenke til kommentar

Takk for dine svar, jalejale.

Kjempefint hvis andre som har 2407 kunne gjøre disse testene på HW sine sider og se om de også ser slikt etterslep. Så kan vi i hvert fall få avklart om det er en feil som kan løses, eller om det er slik dette panelet fungerer.

Men, hvis det er slik panelet fungerer er det jo litt rart - de fleste tester jeg har sett konkluderer med veldig lite ghosting, og det jeg ser vil jeg klassifisere som vesentlig ghosting. Hvis dette er en "feature" og ikke en feil, burde det jo være veldig kjent.

Pluss, jeg har en Dell 2001FP fra før som jeg har vært veldig fornøyd med, og som jeg ikke kan se det samme på. Responstiden på den er listet til 16ms og den er jo 3 år gammel så man skulle tro at det nye 24" panelet i hvert fall var like bra som det gamle.

Hva tenker dere?

Edit: Også, i forhold til skjev fot - du sier at du fremdeles har litt skjevhet. Cluster1, som postet tidligere, sa han fikk en A03 som var helt rett. Kan du (eller andre 2407-eiere) bekrefte at de faktisk har fått 100% rette. Eller er det i alle tilfeller 4-5 mm forskjell?

Takk for alle svar og info. :thumbup:

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...