Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dells leveringsoga, begynner visst på nytt ^^

Husker at min 2005FPW tok LAAAANG tid fra den var bestilt til den stod på plass....

7055719[/snapback]

Jepp, bestilte en 2407WFP den 5/10, fikk opprinnelig leveringsdato som 17/10.

7/10 ble lev. dato flyttet til 19/10.

11/10 ble lev. dato flyttet til 23/10.

13/10 ble lev. dato flyttet til 31/10....

 

Om dette fortsetter, så kommer den KANSKJE før jul...

 

Ser forresten at Dell har oppdatert leveringsinfo fra "Sendes normalt: 5-7 dager" når jeg bestilte til "Sendes normalt: 1-2 uker" nå...

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min skjerm.

Nettopp pakket og satt opp.

Revisjon A03 (virker som de fleste får denne nå)

 

Festet mellom skjermen og foten er litt skjev, så kjermen tipper litt til den ene siden.

Noen som har klart å rette den opp?

 

Har ikke sett noen døde pixler enda, men har ikke sjekket så grundig.

 

Finnes det noen driver til skjermen?

 

Film i 1080p :love:

 

Bestilte forresten skjermen forrige onsdag.

 

Edit: har nå sjekket med Eizo monitor-test, ingen døde eller missfargede pixler :D

Endret av barvini
Lenke til kommentar

Sitter og eksperimenterer med min 2407.... litt blandede følelser foreløpig (A02). Ser ikke ut som jeg har noe banding men en annen litt irriterende ting jeg har lagt merke til:

 

Flimring/blafring under scrolling. Kanskje dette er en effekt av etterslep - jeg vet ikke. En veldig lett test er å ta forsiden på Hardware.no og scrolle (enten med jul eller scrollbar) oppover og nedover).

 

Jeg ser en veldig tydelig flimring/blafring i området med rutenett... Kan noen andre bekrefte at det ser slik ut på 2407, evt er det noe konfigurasjonsmessig jeg har gjort feil? Eller er det noe feil på den jeg har? :hmm:

 

Takk for hjelp og tips.

Lenke til kommentar
Flimring/blafring under scrolling. Kanskje dette er en effekt av etterslep - jeg vet ikke. En veldig lett test er å ta forsiden på Hardware.no og scrolle (enten med jul eller scrollbar) oppover og nedover).

 

Jeg ser en veldig tydelig flimring/blafring i området med rutenett... Kan noen andre bekrefte at det ser slik ut på 2407

7066210[/snapback]

Ingen flimring eller blafring her når jeg scroller fort ned/opp på Hardware.no eller noen andre plasser.

Lenke til kommentar
Sitter og eksperimenterer med min 2407.... litt blandede følelser foreløpig (A02). Ser ikke ut som jeg har noe banding men en annen litt irriterende ting jeg har lagt merke til:

 

Flimring/blafring under scrolling. Kanskje dette er en effekt av etterslep - jeg vet ikke. En veldig lett test er å ta forsiden på Hardware.no og scrolle (enten med jul eller scrollbar) oppover og nedover).

 

Jeg ser en veldig tydelig flimring/blafring i området med rutenett... Kan noen andre bekrefte at det ser slik ut på 2407, evt er det noe konfigurasjonsmessig jeg har gjort feil? Eller er det noe feil på den jeg har?  :hmm:

 

Takk for hjelp og tips.

7066210[/snapback]

 

Problemet med flimring er det flere som har, og problemet er beskrevet i denne tråden på Dell sine egne forum. Jeg hadde også problemet på både min første og andre skjerm fra Dell, og til slutt bestemte jeg meg for å angre hele kjøpet og få pengene tilbake... Er smått lei måten Dell driver på med tanke på revisjoner og panelskfiter og whatnot, de burde ikke gitt ut et produkt som er såpass uferdig i det hele tatt. Jeg sitter igjen med en følelse av at det er vi kunder som sitter igjen som forsøkskaniner. Don't get me wrong, Dell har super kundeservice og er veldig imøtekommende, men jeg synes måten ting fungerer på i litt høyere hold der borte er helt bak mål, men ja, det er nå bare min mening ;-)

Lenke til kommentar
Flimring/blafring under scrolling. Kanskje dette er en effekt av etterslep - jeg vet ikke. En veldig lett test er å ta forsiden på Hardware.no og scrolle (enten med jul eller scrollbar) oppover og nedover).

 

Jeg ser en veldig tydelig flimring/blafring i området med rutenett... Kan noen andre bekrefte at det ser slik ut på 2407

7066210[/snapback]

Ingen flimring eller blafring her når jeg scroller fort ned/opp på Hardware.no eller noen andre plasser.

7067207[/snapback]

 

Hmm... overhodet ingen flimring eller blafring?.. Hvilken revisjon er du på?

 

Og et annet spørsmål.. ser du et lysegrønt-aktig etterslep under (smooth) scrolling av sort/mørk tekst på hvit bakgrunn, som teksten i ditt sitat nå vil være (med standard forum-instilling i hvert fall...).

 

Takk igjen for svar.

Lenke til kommentar
Jeg har også alt det tullet som nevnes med rutenettet bak her. Kan man sende inn skjermen til Dell pga dette problemet eller må man leve med det?

 

Lyst på ny skjerm uten pixelfeil... :(

7069291[/snapback]

Jeg kommer til å kreve å få den byttet. Ser denne blafringen, pluss har også lysegrønn "ghosting" når mørk tekst scroller på hvit bakgrunn, samt skjev fot. Uakseptabelt for en slik skjerm, særlig når andre har fått disse problemene løst. Burde gå greit hos Dell.. de er vel rimelig greie å ha med å gjøre når det gjelder slike ting.

 

Ser ut som det er Rev A03 som gjelder.

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det fra du sender skjermen til du faktisk får den tilbake igjen?

7071833[/snapback]

Hmm... så vidt jeg har forstått andre her, så kommer den nye skjermen før du returnerer den gamle (samme budet som kommer med ny som tar med gammel, kanskje?). Eller blir man uten skjerm i noen uker?...

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Det var to forskjellige bud som leverte og hentet mine skjermer. Jeg bare avtalte at den gamle skjermen skulle hentes dagen etter den nye ble levert meg. Gikk helt knirkefritt.

 

Angående leveringstid så hadde jeg den nye skjermen på døra en knapp uke etter jeg hadde ringt Dells kundeservice.

Lenke til kommentar
Hmm... overhodet ingen flimring eller blafring?.. Hvilken revisjon er du på?

 

Og et annet spørsmål.. ser du et lysegrønt-aktig etterslep under (smooth) scrolling av sort/mørk tekst på hvit bakgrunn, som teksten i ditt sitat nå vil være (med standard forum-instilling i hvert fall...).

7067749[/snapback]

Jeg har Rev02, null flimring eller blafring, inget lysegrønt etterslept heller eller andre abnormaliteter/feil. Antar disse feilene må være grunnet produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

budet som kom med ny skjerm til meg tok med seg den gamle samtidig...

slik foregikk det begge gangene... men jeg kunne velge å få de til å hente den gamle skjermen dagen etter hvis jeg hadde kastet esken, slik at jeg kunne putte den gamle skjermen i den nye esken. budet vil ikke stå å vente på at jeg pakker opp en skjerm og pakker ned en annen, så de kommer heller dagen etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...