Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Tenkte at jeg bare skulle nevne at jeg har fått min 2407 nå og det var rev A03.

 

Førsteinntrykket er meget bra, men xbox360 er ikke helt på topp gjennom komponent (1080i).  Tror jeg skal kjøpe meg en vga kabel.

 

Utrolig luksus følelse!

 

Oddbjørn

7015125[/snapback]

 

Anbefaler deg å kjøpe vga kabelen, er mye bedre bilde med den.

Lenke til kommentar
Skal skjermbildet justeres automatisk når man vrir skjermen rundt til høydestilling (pivot), eller må innstallere/trykke på noe?

 

(Jeg har forøvrig koplet skjermen via VGA til en IBM bærbar med ATI-FireGL V3200 skjermkort)

7015368[/snapback]

 

Du må justere bildet gjennom programvaren til skjermkortet. Jeg har et nvidia-kort, så jeg kjenner ikke fremgangsmåten til ati.

Lenke til kommentar

Fikk mail fra trivelige Gry hos Dell kundeservice fredag:

 

Hei Geir

 

Din nye monitor er nå på vei til deg med ordrenummer xxxxxxxxx.

Dette forventes levert til deg ca 11 okt

 

Hvis det evt skulle være flere spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte meg igjen.

 

Med vennlig hilsen Gry

Dells kundeservice

 

For det første gikk dette usedvanlig raskt. Må bare gi meg over av den gode servicen jeg har blitt møtt med.

 

Men trenger litt råd her.. dere som har fått bytta skjermene pga feil på fot, har dere tid å pakke om slik at den gamle returneres i esken som blir levert - og ikke minst koble den opp for å sjekke at den fungerer, før budet drar? Eller har dere inntrykk av at de har svært dårlig tid?

 

Jeg har nemlig ikke den orginale esken lenger.. og jeg vil gjerne sjekke at det ikke blir en ny skjerm med en par døde pixler, eller værre - så lenge skjermen jeg har i dag er perfekt (utenom foten da).

 

Merket dere esken med noe da dere sendte den gamle i retur?

Lenke til kommentar
Fikk mail fra trivelige Gry hos Dell kundeservice fredag:

 

Hei Geir

 

Din nye monitor er nå på vei til deg med ordrenummer xxxxxxxxx.

Dette forventes levert til deg ca 11 okt

 

Hvis det evt skulle være flere spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte meg igjen.

 

Med vennlig hilsen Gry

Dells kundeservice

 

For det første gikk dette usedvanlig raskt. Må bare gi meg over av den gode servicen jeg har blitt møtt med.

 

Men trenger litt råd her.. dere som har fått bytta skjermene pga feil på fot, har dere tid å pakke om slik at den gamle returneres i esken som blir levert - og ikke minst koble den opp for å sjekke at den fungerer, før budet drar? Eller har dere inntrykk av at de har svært dårlig tid?

 

Jeg har nemlig ikke den orginale esken lenger.. og jeg vil gjerne sjekke at det ikke blir en ny skjerm med en par døde pixler, eller værre - så lenge skjermen jeg har i dag er perfekt (utenom foten da).

 

Merket dere esken med noe da dere sendte den gamle i retur?

7017936[/snapback]

 

Gry er faktisk den samme personen jeg har hatt som kontaktperson i Dell... Hun virker veldig grei og ting skjer fort :)

 

Når det gjelder bytting av skjermen er det ikke det samme budet som kommer med den nye skjermen som tar med seg den gamle. Når du får den nye skjermen tar du den bare imot, så vil schenker ringe deg for å høre når det passer at de henter den gamle skjermen... :)

Lenke til kommentar

Litt flere erfaringer:

 

Har prøvd 720p og 1080i filmer og de er direkte vakre. Prøvde først med vlc men det programmet hadde problemer med linjeflettingen på 1080i og uregelmessigheter (Ulike deler av bildet beveget seg ulikt) med 720p.

 

Byttet til HDTV push og mediaplayer 11 og det fikset alt.

 

Noen som vet hva maks filstørrelse er på vista rc1 ntfs? (en smule off topic ... )

 

Det som jeg ikke likte med xbox 360 komponent 1080i var at det ble så mørkt bildet (Dead rising). Fargene var også blasse og jeg foretrekker faktisk bildet fra 480p projektoren min (Toshiba mt200). Men mange sier at det blir mye bedre bildet med vga kabel.

 

Oddbjørn

Lenke til kommentar

Ja det er HDTV komponent kabel jeg bruker til xbox360.

 

Er det noen andre flittige xbox360'ere med 2407 som har andre erfaringer enn det jeg har med bruk av komponent fra xbox360?

 

Jeg har testet med 720p også dog bare fra menyen og det var tilsynelatende likt 1080i.

 

Jeg har også spilt en del på 32" samsung r76 lcd og den slår 2407 med komponent.

 

Ta gjerne med hvilke referanser dere sammenligner med.

 

Oddbjørn

Lenke til kommentar

Har ikke endret noe særlig på bildeinnstillingene, men man kan jo skifte mellom Image-modes i komponent-modusen, som er noe annet enn når du bruker f.eksempel DVI-I. Du kan skifte mellom Theatre og et par andre valg, som endrer lysstyrken og skarpheten på bildet.

 

Jeg har testet Dead Rising, Burnout Revenge, og Test Drive Unlimited med skjermen så langt.

Lenke til kommentar
Så for å vise noe litt velkjent, så ser dere her at det er plass til to nettsider på siden av hverandre:

normal_01062006105.jpg

Klikk på bildet for større versjon

 

Jeg kan tipse om at dette gratisprogrammet er veldig nyttig for å slippe å justere nettsidene til å ta akkurat halve plassen hver:

Programtips: Sizer

 

sizer1.png

 

sizingtooltip.png

 

Bare legg inn en passende oppløsning, f.eks 960x1170 som er halve skjermen minus startlinja, og klikk så blir vinduet akkurat passe.

 

Hva er forskjellen på 2405FPW og 2407WFP ?

dell_monitors.jpg

(er det bare meg som synes at den "gamle" er utrolig mye bredere....Her er det noe rart)

Bildet til høyre (2405) har feil aspekt-ratio. Bildet er strukket i bredden. Ved å måle antall pixler på bildet så finner jeg at skjermen har en aspekt-ratio på 1:1,75, noe som er feil i forhold til de 1920x1200 (1:1,6) som skjermen egentlig har. Bildet av 2407 har riktig aspekt-ratio.

 

Noe annet jeg har glemt??

 

NB: Denne posten vil bli oppdatert kontinuerlig.

5747900[/snapback]

Hva er forskjellene på rev. A01, A02 og A03 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...