thomit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg er ikke riktig sikker på om jeg har A01 eller 02, men jeg får ikke fram noe banding. De eneste skillene jeg får fram er de faktiske skillene mellom fargenyansene. 6950947[/snapback] Det skal ikke være noen skiller hvis du ser på en jevn gradient - fargen skal gli over i neste nyanse uten noe skille. Prøv om du finner noe test-software som har sånne gradienter - jeg vet at flatpanels.dk har gratis test/justerings-software på sin site, f.eks. Dessuten er bandingen fiksa på 2407wfp på samme måte som 2007wfp, så vidt jeg vet - altså det er fiksa i desktop mode, men ikke i de andre modusene. Firmware-revisjon skal vel stå bakpå skjermen et sted, eller? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 M'kay, kjører bare i desktop-mode, så jeg har ikke lagt merke til det. Skjermen min henger på veggen, med webcam og sånt stående oppå, så det er litt irriterende å ta den ned for å sjekke... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Dessuten er bandingen fiksa på 2407wfp på samme måte som 2007wfp, så vidt jeg vet - altså det er fiksa i desktop mode, men ikke i de andre modusene. 6951035[/snapback] Jeg har rev02 og jeg opplever godt merkbar banding. F. eks. på dette bildet er det veldig tydlig. Det kommer også tydlig frem i tester jeg har kjørt. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Dessuten er bandingen fiksa på 2407wfp på samme måte som 2007wfp, så vidt jeg vet - altså det er fiksa i desktop mode, men ikke i de andre modusene. 6951035[/snapback] Jeg har rev02 og jeg opplever godt merkbar banding. F. eks. på dette bildet er det veldig tydlig. Det kommer også tydlig frem i tester jeg har kjørt. 6951592[/snapback] Kan ikke se noe galt med det bildet på min skjerm. Mulig jeg ikke ser etter de korrekte feilene.... Endret 27. september 2006 av Cardinal Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Feilen du skal se etter er at overgangen mellom fargene ikke er jevn, og det skaper striper i bildet. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Feilen du skal se etter er at overgangen mellom fargene ikke er jevn, og det skaper striper i bildet. 6951680[/snapback] Jeg hadde også en sånn wallpaper på min forrige skjerm, og var overbevist om at det var banding i skjermen - helt til jeg bytta til en crt-skjerm (Silicon Graphics) og det var fremdeles banding! - Det viste seg at det var i selve bildet det var skille mellom nyansene ... er du sikker på at det ikke er det du ser? Og er bildet tatt i desktop-mode? De eksemplene jeg har sett av banding-problemet på Dell så ikke sånn ut, mener jeg.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg tok et bilde av hvordan det ser ut på min skjerm. Ikke verdens beste bilde, men det viser tydelig problemet. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg hadde også en sånn wallpaper på min forrige skjerm, og var overbevist om at det var banding i skjermen - helt til jeg bytta til en crt-skjerm (Silicon Graphics) og det var fremdeles banding! - Det viste seg at det var i selve bildet det var skille mellom nyansene ... er du sikker på at det ikke er det du ser? Og er bildet tatt i desktop-mode?De eksemplene jeg har sett av banding-problemet på Dell så ikke sånn ut, mener jeg.. 6951764[/snapback] Jeg har sett på det samme bildet på en crt-skjerm, og overgangen er myk og fin der. Bildet er tatt i desktop-mode ja. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Da synes jeg du skal bytte Sånn skal det ikke være. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Da er jeg med. Men jeg har vist vært heldigere med min skjerm, for den har ikke så stort problem. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har definitivt tenkt til å klage! Jeg skal bare vente til det er garantert at jeg vil få rev03 av skjermen, spesielt om oppgraderingen er såpass stor som noen rykter skal ha det til. Det er imidlertid litt kjipt å gi fra seg en skjerm uten døde pixler. Surt og få en ny skjerm uten banding-problemet men med likviderte pixler. :/ Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ja, det er pussig... noen som har fått A02 sier at problemet er løst, andre (som Micro her) ikke.. håper at ikke min 2007wfp som er underveis har det samme - i så fall må jeg vurdere hvor plagsomt det er, og sende den tilbake. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Veldig pussig at det er såpass store forskjeller ja. Det virker som om Dell har forhastet seg og lansert skjermen lenge før den var ferdig. Ganske kynisk egentlig, for de vet at selv om de må bytte en god del skjermer vil det være mange som ikke gidder/vil klage. For min del er egentlig problemet uutholdbart, iom at jeg driver mye med bilderedigering. Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 jeg har kjøpt to 2407 rev03 fra us.. og de har vært feilfri begge to.. utrolig fine sortnyanser og på dem.. er kjempe fornøyd =) håper neste som kommer inn er like fin Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har fått rundt 20 slike skjermer nå, og ingen av de har hatt døde pixler. Ganske imponerende, med tanke på at flere av de andre skjermene (både fra Dell og andre) har hatt noen døde pixler. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Min er en A02 USA-versjon, vet ikke om det har noe å si. Er vel ikke bygd på den samme fabrikken. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Bare for ordens skyld - er det mulig å manuellt slå av denne chip'en på skjermen? Jeg mener det heter noe som ACC og AMC eller noe sånt - og blir det eventuellt bedre da? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Min er en A02 USA-versjon, vet ikke om det har noe å si. Er vel ikke bygd på den samme fabrikken. 6951971[/snapback] Amerikanerne får sine paneler fra en fabrikk i Kina, i europa kommer de fra Tsjekkia eller Polen, har jeg forstått... vet ikke om det betyr noe. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det burde ikke utgjøre en forskjell, produksjonsmetoden og firmware er vel identisk uavhengig av hvor skjermen er produsert? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) For ordens skyld 2: Dell sier at de har løst problemet i desktop mode og ved oppløsning 1920*1200, 60Hz. link Endret 27. september 2006 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå