Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke riktig sikker på om jeg har A01 eller 02, men jeg får ikke fram noe banding. De eneste skillene jeg får fram er de faktiske skillene mellom fargenyansene.

6950947[/snapback]

 

 

Det skal ikke være noen skiller hvis du ser på en jevn gradient - fargen skal gli over i neste nyanse uten noe skille. Prøv om du finner noe test-software som har sånne gradienter - jeg vet at flatpanels.dk har gratis test/justerings-software på sin site, f.eks.

 

Dessuten er bandingen fiksa på 2407wfp på samme måte som 2007wfp, så vidt jeg vet - altså det er fiksa i desktop mode, men ikke i de andre modusene.

 

Firmware-revisjon skal vel stå bakpå skjermen et sted, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten er bandingen fiksa på 2407wfp på samme måte som 2007wfp, så vidt jeg vet - altså det er fiksa i desktop mode, men ikke i de andre modusene.

6951035[/snapback]

 

Jeg har rev02 og jeg opplever godt merkbar banding. F. eks. på dette bildet er det veldig tydlig. Det kommer også tydlig frem i tester jeg har kjørt.

6951592[/snapback]

 

 

Kan ikke se noe galt med det bildet på min skjerm.

Mulig jeg ikke ser etter de korrekte feilene....

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
Feilen du skal se etter er at overgangen mellom fargene ikke er jevn, og det skaper striper i bildet.

6951680[/snapback]

 

 

Jeg hadde også en sånn wallpaper på min forrige skjerm, og var overbevist om at det var banding i skjermen - helt til jeg bytta til en crt-skjerm (Silicon Graphics) og det var fremdeles banding! - Det viste seg at det var i selve bildet det var skille mellom nyansene ... er du sikker på at det ikke er det du ser? Og er bildet tatt i desktop-mode?

De eksemplene jeg har sett av banding-problemet på Dell så ikke sånn ut, mener jeg..

Lenke til kommentar
Jeg hadde også en sånn wallpaper på min forrige skjerm, og var overbevist om at det var banding i skjermen - helt til jeg bytta til en crt-skjerm (Silicon Graphics) og det var fremdeles banding! - Det viste seg at det var i selve bildet det var skille mellom nyansene ... er du sikker på at det ikke er det du ser? Og er bildet tatt i desktop-mode?

De eksemplene jeg har sett av banding-problemet på Dell så ikke sånn ut, mener jeg..

6951764[/snapback]

 

Jeg har sett på det samme bildet på en crt-skjerm, og overgangen er myk og fin der. Bildet er tatt i desktop-mode ja.

Lenke til kommentar

Jeg har definitivt tenkt til å klage! Jeg skal bare vente til det er garantert at jeg vil få rev03 av skjermen, spesielt om oppgraderingen er såpass stor som noen rykter skal ha det til. :)

 

Det er imidlertid litt kjipt å gi fra seg en skjerm uten døde pixler. Surt og få en ny skjerm uten banding-problemet men med likviderte pixler. :/

Lenke til kommentar

Veldig pussig at det er såpass store forskjeller ja. Det virker som om Dell har forhastet seg og lansert skjermen lenge før den var ferdig. Ganske kynisk egentlig, for de vet at selv om de må bytte en god del skjermer vil det være mange som ikke gidder/vil klage.

 

For min del er egentlig problemet uutholdbart, iom at jeg driver mye med bilderedigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...