Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Jeg tenker slik at hvis jeg ikke ser dem under bruk, vil jeg heller ikke vite om det er noen. For da vil jeg bare sitte å irritere meg i ettertid.

6897656[/snapback]

 

Veldig enig i den. Jeg trodde først jeg ikke hadde noen piksler døde, men testa litt og fant en ganske midt i skjermen, bare litt til venstre. Nå irriterer jeg meg selv ved å lete etter den hver gang skjermen er mørk, og jeg er faktisk ikke sikker på om jeg hadde funnet den om jeg ikke hadde testet i starten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp fått koblet opp min nye skjerm og opplever at foten gjør at skjermen er skjev (ca. 1cm forskjell på høyre og venstre kant). Men jeg ser også at jeg har det som jeg tror kalles "banding". Skjermen lager på tekst en grå skygge vertikalt på bokstavene.

 

Kan noen bekrefte at det er dette noen opplever som problem på denne skjermen eller om dette også kan skyldes andre faktorer som skjermkort o.l.?

 

Jeg har fått rev. A02 og skjermen skal i følge esken være produsert i Tsjekkia. Jeg driver den foreløpig av en laptop (Compaq nw8240) som også kjører 1900x1200 native. Jeg klarer ikke se denne "bandingen" på laptopens egen skjerm.

 

Er det bare å få returnert hele skjermen??

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp fått koblet opp min nye skjerm og opplever at foten gjør at skjermen er skjev (ca. 1cm forskjell på høyre og venstre kant). Men jeg ser også at jeg har det som jeg tror kalles "banding". Skjermen lager på tekst en grå skygge vertikalt på bokstavene.

6899843[/snapback]

Sjekk at du har "desktop mode" aktivert og ikke bruker "Gaming mode"

 

Hørtes veldig rart ut det der ellers... Skygge problemet forsvant med REV.A01

 

EDIT: har du prøvd den på en annen PC??

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp fått koblet opp min nye skjerm og opplever at foten gjør at skjermen er skjev (ca. 1cm forskjell på høyre og venstre kant). Men jeg ser også at jeg har det som jeg tror kalles "banding". Skjermen lager på tekst en grå skygge vertikalt på bokstavene.

6899843[/snapback]

Sjekk at du har "desktop mode" aktivert og ikke bruker "Gaming mode"

 

Hørtes veldig rart ut det der ellers... Skygge problemet forsvant med REV.A01

 

EDIT: har du prøvd den på en annen PC??

6899874[/snapback]

Jeg har definitivt desktop mode aktivert. Prøvde nå også i de andre modiene med samme resultat. Jeg har ikke prøvd DVI da laptop'en ikke har dette, men etter hva jeg har lest var det på DVI "banding" oppstod. Har jeg blandet sammen begrepene her?

 

Jeg har desverre ingen annen PC å teste den på i native oppløsning. Jeg kjøpte denne nå så jeg skulle få med meg tilbudet i august, men planen er å bruke den til en splitter ny PC til video og bildebehandling som enda ikke er kjøpt inn.

Lenke til kommentar
dette programmet kan hjelpe deg med å få øye på døde pixler.

LAST NED DTP

6897566[/snapback]

 

Lastet ned og prøvde dette programmet og så noe ganske snodig, når jeg kjører det som heter Hash 2 (xo) og har rød som main color, så ser det ut som det er masse flimring på skjermen, noen flere som merker dette?

6898450[/snapback]

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? ;)

Lenke til kommentar
dette programmet kan hjelpe deg med å få øye på døde pixler.

LAST NED DTP

6897566[/snapback]

 

Lastet ned og prøvde dette programmet og så noe ganske snodig, når jeg kjører det som heter Hash 2 (xo) og har rød som main color, så ser det ut som det er masse flimring på skjermen, noen flere som merker dette?

6898450[/snapback]

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? ;)

6900883[/snapback]

 

ja, eller rettere sagt nei. INGEN flimring what-so-ever her på noen av modusene i dette programmet eller fargene...

Lenke til kommentar
dette programmet kan hjelpe deg med å få øye på døde pixler.

LAST NED DTP

6897566[/snapback]

 

Lastet ned og prøvde dette programmet og så noe ganske snodig, når jeg kjører det som heter Hash 2 (xo) og har rød som main color, så ser det ut som det er masse flimring på skjermen, noen flere som merker dette?

6898450[/snapback]

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? ;)

6900883[/snapback]

 

ja, eller rettere sagt nei. INGEN flimring what-so-ever her på noen av modusene i dette programmet eller fargene...

6901771[/snapback]

 

Merkelig as, på begge mine Dell paneler, det gamle som skal byttes OG det nye som jeg har fått nå med rett fot så er det "flimring" på bildet i 4 forskjellige moduser på det DPT programmet. Modusene er Hash (ox), Hash (xo), Vertical Lines (ox), Vertical Lines (xo), og på alle modusene er fargene satt til sort/hvitt, da ser jeg flimring i skjermen, men jeg ser det ikke på skjermen til min 2-3 år gamle 1557 laptop :hrm: Nesten så jeg vurderer å få bytta den igjen, evnt. si at jeg heller vil ha en A03, eller heve kjøpet og gå for noe annet...

Lenke til kommentar

nå sjekket jeg igjen og resultatet er det samme for min del, altså ingen flimring...

har jeg gått glipp av noe? har A03 kommet ut? hva er forbedret, bare foten?

 

edit: oi, etter en rask titt på min egen skjerm vet jeg at A03 har kommet ut ja... :p

men det er en oppgradert A01 eller mest sannsynlig A02, fordi A03 er skrevet på en egen liten lapp som er klistret over den andre store lappen akkurat der rev.nummeret stod/står.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Jeg søkte litt rundt og fant dette:

 

According to someone from the Whirlpool forum, A03 revision fixes the following issues:

-Vertical colour banding at any frequencies fixed

-Shadowing fixed

-Blurring fixed

-Issue regarding HDCP via DVI been fixed now supporting full 1080i/p

-Component low resolution been fixed.

 

Hvis de har fikset banding problemet har jeg veldig lyst til å oppgradere skjermen min til A03. Siden det er snakk om en firmware-oppgradering går det vel an å sende inn skjermen for å få oppdatert den?

Lenke til kommentar
dette programmet kan hjelpe deg med å få øye på døde pixler.

LAST NED DTP

6897566[/snapback]

 

Lastet ned og prøvde dette programmet og så noe ganske snodig, når jeg kjører det som heter Hash 2 (xo) og har rød som main color, så ser det ut som det er masse flimring på skjermen, noen flere som merker dette?

6898450[/snapback]

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? ;)

6900883[/snapback]

 

ja, eller rettere sagt nei. INGEN flimring what-so-ever her på noen av modusene i dette programmet eller fargene...

6901771[/snapback]

 

Merkelig as, på begge mine Dell paneler, det gamle som skal byttes OG det nye som jeg har fått nå med rett fot så er det "flimring" på bildet i 4 forskjellige moduser på det DPT programmet. Modusene er Hash (ox), Hash (xo), Vertical Lines (ox), Vertical Lines (xo), og på alle modusene er fargene satt til sort/hvitt, da ser jeg flimring i skjermen, men jeg ser det ikke på skjermen til min 2-3 år gamle 1557 laptop :hrm: Nesten så jeg vurderer å få bytta den igjen, evnt. si at jeg heller vil ha en A03, eller heve kjøpet og gå for noe annet...

6903056[/snapback]

Bruker du DVI- eller VGA-inngangen på skjermen? Hvis VGA kan du oppleve slik flimring hvis ikke skjerminnstillingene er satt opp helt optimalt. Prøv å bruke 'Autojuster' når Hash2-bildet vises på skjermen. Selv bruker jeg DVI, og har ingen flimring på noen av disse testbildene.

Lenke til kommentar

Jeg har nå vært i kontakt med Dell teknisk support for LCD "TV" og snakket med en hyggelig svenske.

 

Etter de rapporterte problemer hadde han snakket med sin sjef og kommet frem til at de ville sende meg en ny skjerm. Jeg spurte om ikke jeg fikk en rev A03 da, men det hadde de ikke i det hele tatt i Europa. Det var kun i Japan og USA man hadde disse nå og han regnet med at det kunne ta flere måneder før de ble tilgjengelige her. Litt forunderlig egentlig da de vet om problemene med skjermene, men det kan helt klart tyde på at det er snakk om en ny "produksjon" som krever mer enn bare firmware oppdatering. Dermed vil de naturligvis selge ut de "gamle" modellene først og heller ta den ekstra kostnaden forbundet med klager og utsending av erstatningsskjermer.

 

Jeg valgte imidlertid å vente og se om det er mulig å få en A03 etterhvert. Jeg skulle få tilbakemelding på dette i neste uke. Upåklagelig service iallfall! Hadde vært flott å få en A03 da alt tyder på at alle problemer er løst med denne. Jeg har tross alt planer om å leve med denne skjermen i mange år, så da har jeg tid til å vente litt.

 

Til informasjon bestod mine problem i en skjev fot samt skygge eller "banding" på tekst. Etter en factory reset forsvant noe av banding problemet, men det er fortsatt synlig - spesielt på større tekst. Men det ble helt klart mer levelig etter denne factory reset.

Lenke til kommentar
Bruker du DVI- eller VGA-inngangen på skjermen? Hvis VGA kan du oppleve slik flimring hvis ikke skjerminnstillingene er satt opp helt optimalt. Prøv å bruke 'Autojuster' når Hash2-bildet vises på skjermen. Selv bruker jeg DVI, og har ingen flimring på noen av disse testbildene.

6906133[/snapback]

jeg bruker dvi...

 

 

...Jeg har nå vært i kontakt med Dell teknisk support for LCD "TV" og snakket med en hyggelig svenske...

høres ut som samme som jeg snakket med, veldig trivlig fyr. jeg trykket meg goså frem til LCD tv i "telefonmenyen".

...Det var kun i Japan og USA man hadde disse nå og han regnet med at det kunne ta flere måneder før de ble tilgjengelige her...

jeg kan godt ta bilde av A03 lappen bak skjermen her, bor i horten, sist jeg sjekket tilhører det europa :p

Lenke til kommentar
...Jeg har nå vært i kontakt med Dell teknisk support for LCD "TV" og snakket med en hyggelig svenske...

høres ut som samme som jeg snakket med, veldig trivlig fyr. jeg trykket meg goså frem til LCD tv i "telefonmenyen".

...Det var kun i Japan og USA man hadde disse nå og han regnet med at det kunne ta flere måneder før de ble tilgjengelige her...

jeg kan godt ta bilde av A03 lappen bak skjermen her, bor i horten, sist jeg sjekket tilhører det europa :p

6907754[/snapback]

Da er det kanskje en mulighet for at jeg får positiv respons i neste uke da.

Men han mente at uansett så hadde han ikke kontroll på hvilken revisjon skjermer som ble sendt ut. Så når de ble tilgjengelig i Europa så kan det være at de fortsatt en stund sender ut A02 skjermer...

Lenke til kommentar
dette programmet kan hjelpe deg med å få øye på døde pixler.

LAST NED DTP

6897566[/snapback]

 

Lastet ned og prøvde dette programmet og så noe ganske snodig, når jeg kjører det som heter Hash 2 (xo) og har rød som main color, så ser det ut som det er masse flimring på skjermen, noen flere som merker dette?

6898450[/snapback]

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? ;)

6900883[/snapback]

 

ja, eller rettere sagt nei. INGEN flimring what-so-ever her på noen av modusene i dette programmet eller fargene...

6901771[/snapback]

 

Merkelig as, på begge mine Dell paneler, det gamle som skal byttes OG det nye som jeg har fått nå med rett fot så er det "flimring" på bildet i 4 forskjellige moduser på det DPT programmet. Modusene er Hash (ox), Hash (xo), Vertical Lines (ox), Vertical Lines (xo), og på alle modusene er fargene satt til sort/hvitt, da ser jeg flimring i skjermen, men jeg ser det ikke på skjermen til min 2-3 år gamle 1557 laptop :hrm: Nesten så jeg vurderer å få bytta den igjen, evnt. si at jeg heller vil ha en A03, eller heve kjøpet og gå for noe annet...

6903056[/snapback]

Bruker du DVI- eller VGA-inngangen på skjermen? Hvis VGA kan du oppleve slik flimring hvis ikke skjerminnstillingene er satt opp helt optimalt. Prøv å bruke 'Autojuster' når Hash2-bildet vises på skjermen. Selv bruker jeg DVI, og har ingen flimring på noen av disse testbildene.

6906133[/snapback]

 

Jeg bruker VGA utgangen på laptopen min mot skjermen siden jeg ikke har noen dvi utgang på den, og venter på deler til en ny stasjonær. Jeg tok auto adjust på hash modusene, og da ble det med en gang bedre, men så fort jeg gikk ut av DPT programmet, og inn igjen på hash modusen var problemet tilbake :thumbdown:

 

Har skrevet en lang mail til Dell ang. problemene, og at jeg gjerne vil ha en A03... venter på svar :)

Lenke til kommentar

jeg får meg en X360 snart, og har tenkt å kjøpe meg en WS LCD skjerm å spille på på hybelen.. valget er vel mer eller mindre mellom 2007WFP og 2407WFP.. hvordan er disse skjermene egentlig til spilling og film ? har lest at de er ganske gode..

 

og en ting, tror dere det vil se stygt ut siden 360 kjører 720p på en skjerm med høyere oppløsning ? selv om man kan vel kanskje stille opp til høyere oppløsning i 360n, er litt usikker på hvordan det er.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...