Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.

R@ge

Anbefalte innlegg

oi... nå skjedde det ikke noe her heller når jeg bare trykket - knappen...

men jeg var innom der og stillte OFF burn-in mode også stillte jeg alle verdier tilbake til fabrikkverdier.

edit: at de sender refurbished skjermer ut igjen gjør meg ingenting. jeg har utvidet garanti til 5 år og jeg vet nå at dell er ikke trege om å sende en ny skjerm hvis det er noe galt. det er ingen merker, riper, møkk eller annet på værken skjerm eller fot (foten var montert når den kom). heller ingen fingermerker noe sted, så jeg er fornøyd med å ha en skjerm som står i vater og er uten pixelfeil.

alle kablene som fulgte med var i forseglet plastpose (unntatt vga kabelen som sitter skrudd fast i skjermen når den kommer, og det faktum at strømkablen manglet)

noen sider tilbake var det noen som sa at panelet var varmt. mitt panel har nå stått på så lenge at det har oppnødd max-temp, og jeg vil anslå at den er rundt 30-35 grader. bak på plastikken er det varmere.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg venter fortsatt på den andre skjermen etter jeg sa ifra at foten min var skjev, synes dette begynner å ta litt tid... Hun jeg snakket med sa at skjermen måtte bestilles fra Irland, but still... Holder uansett folk her oppdatert når den nye skjermen kommer, kanskje jeg får A03 ;)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kjøpe en DELL 2407 Wide men har noen spørsmål.

Er den her noe bra til gaming?

Hva er bra med denne skjermen og hva er dårlig?

Kan jeg f.ex kjøre 1280x1024@100hz uten noe dårlig reaksjonstid på denne skjermen?

Er det mulig å koble til Xbox360 på den?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Har ikke merket noen form for etterslep når jeg har spillt på den.

100hz funker ikke på en lcd skjerm.

du kan koble 360'en på med enten komponent eller vga kabel.

Eneste negative som jeg har funnet med denne skjermen er at det er banding i mulitimedia og gaming mode. Men det er bare til å ha den i desktop mode, så slipper du det.

Denne skjermen er helt rå.

Lenke til kommentar
Har ikke merket noen form for etterslep når jeg har spillt på den.

100hz funker ikke på en lcd skjerm.

du kan koble 360'en på med enten komponent eller vga kabel.

Eneste negative som jeg har funnet med denne skjermen er at det er banding i mulitimedia og gaming mode. Men det er bare til å ha den i desktop mode, så slipper du det.

Denne skjermen er helt rå.

6881513[/snapback]

Så hvis jeg skal spille f.ex Counter strike da på 1024pixler , hva blir hz da?

Blir det bra kvalitet på xbox360 med denne skjermen som en LCD-TV-HD?

Lenke til kommentar
Det er maks 60hz på lcd skjermer. Kan ikke sammelignes med crt skjermer.

Jeg kjøpte vga kabel til 360'en og synes denne ga mye bedre bilde enn den medfølgende kompnent kabelen. Dene skjermen støtter hd så det er like bra som en lcd tv.

6881793[/snapback]

Så hvorfor kan min bærbare pc som har 17"wide kjøre 1440x900 @ 85hz? :hmm:

Er dettte kanskje bare på bærbare?

Vil det si att det er bedre å spille på CRT skjermen en denne 2407WFP?

Lenke til kommentar

LCD kontrolleren kan som regel akseptere høyere frekvens, men det er normalt liten vits i siden panelet uansett går på 60Hz. Det kan faktisk bli dårligere bilde å bruke høyere frekvens fordi skjermen da må foreta en unødvendig resampling.

På full oppløsning og DVI er det som sagt kun 60Hz som er mulig.

Lenke til kommentar

Skulle egentlig ikke involvere meg mer i denne tråden ettersom jeg ikke har skjermen selv, men klarer bare ikke å dy meg :)

Har 2 LaCie photon20visionII LCD skjermer som begge klarer 85Hz på f.eks. 1024x768, men det betyr ikke at selve LCD skjermen klarer å vise alle endringene fordi panelet teknisk sett kun takler rundt om 62 hele bilder i sekundet (16ms ~62.5FPS for å si det enkelt).

For å teste dette i praksis kjørte jeg kjørespillet Trackmania i 800x600 85Hz i lav kvalitet. Dette skulle sikre at jeg alltid fikk minst 85FPS, og brukte da VSYNC på for å låse framerate på 85FPS. FRAPS lå i bakgrunnen for å vise at alt gikk som det skulle. Gjorde samme test i Pure Pinball.

Resultat - litt hakkete faktisk, som i mitt tilfelle med VSYNC PÅ og 85FPS konstant på betyr at skjermen utellater noen bilder. Forsøkte samme testene igjen på 60Hz med VSYNC på, og fikk silkeglatte bevegelser.

Konklusjon - selv om LCD skjermen kan ta et 85Hz signal, betyr ikke det at den faktisk viser alle bildene ;)

Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på den andre skjermen etter jeg sa ifra at foten min var skjev, synes dette begynner å ta litt tid... Hun jeg snakket med sa at skjermen måtte bestilles fra Irland, but still... Holder uansett folk her oppdatert når den nye skjermen kommer, kanskje jeg får A03 ;)

6844430[/snapback]

Jaja, nå har jeg akkurat fått den andre skjermen i hus (A02), som skulle erstatte den som var skjev, og tror du jammen meg ikke denne også er skjev? Herregud as, begynner å bli rimelig lei alt tullet nå... Tar en tlf til Dell i morra og ser hva de har å si... :thumbdown:

EDIT: Skjermen ble sånn passe rett når jeg fikk vendt litt på den, så jeg beholder den. Har ikke funnet noen døde pixler på det nye panelet enda, men det er noen småting jeg lurer på...

Når jeg skrur på skjermen så tar det en liten stund får den kommer seg til optimal bildekvalitet, eller dvs, det tar en liten stund før den blir så lys og fargerik som den er når den har stått på en stund, akkurat som om den bruker en stund på å varme opp... Er dette normalt? Så også litt på Animatrix på skjermen i stad, da virka ikke sortnivået helt på topp, mulig jeg er pirkete, but still... overall er jeg ganske happy da...

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endelig skjermen fra Dell! Har ikke sjekka om det er Rev 02 eller 03 siden jeg er helt oppi skyene om skjermen!

+Null døde pixler

+Ingen banding

+Ingen etterslep

+Ingen skeiv fot heller

Jeg har absolutt ingenting negativt å si om denne skjermen, den bare absolutt rocks my socks!

Lenke til kommentar

Bornslip: Det er helt vanlig at skjermen trenger litt oppvarming for å bli skikkelig lys, men jeg har ikke tenkt over at den trenger det for å få optimal billedkvalitet ellers. Det ville imidlertid være ganske naturlig, ettersom LCD jo består av flytende krystaller, som blir mer lettflytende ved høyere temperatur. Du merker det spesielt hvis du har skjermen i et kjølig rom, da kan du få etterslep på linje med en gammel passiv LCD før den får varmen i seg :-)

Lenke til kommentar

6844430[/snapback]

Jaja, nå har jeg akkurat fått den andre skjermen i hus (A02), som skulle erstatte den som var skjev, og tror du jammen meg ikke denne også er skjev? Herregud as, begynner å bli rimelig lei alt tullet nå... Tar en tlf til Dell i morra og ser hva de har å si... :thumbdown:

EDIT: Skjermen ble sånn passe rett når jeg fikk vendt litt på den, så jeg beholder den. Har ikke funnet noen døde pixler på det nye panelet enda, men det er noen småting jeg lurer på...

Når jeg skrur på skjermen så tar det en liten stund får den kommer seg til optimal bildekvalitet, eller dvs, det tar en liten stund før den blir så lys og fargerik som den er når den har stått på en stund, akkurat som om den bruker en stund på å varme opp... Er dette normalt? Så også litt på Animatrix på skjermen i stad, da virka ikke sortnivået helt på topp, mulig jeg er pirkete, but still... overall er jeg ganske happy da...

6888667[/snapback]

Det er ikke bordet ditt som er skjevt da? :)

Lenke til kommentar

6844430[/snapback]

6888667[/snapback]

Det er ikke bordet ditt som er skjevt da? :)

6896190[/snapback]

Nope... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...