Bornslip Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Som wiggum sier, dette er en konge skjerm! Jeg har A02 og opplever ingen problemer at all... Ingen døde pixler, ingen merkelige farger, opplever veldig lite banding i desktop mode osv.. kort og godt så er det bare å kjøpe nå, du kommer ikke til å angre... Det eneste problemet jeg har er som nevnt at skjermen tilter mot høyre, men dette er et problem med foten og ikke selve panelet! Har sendt klage til Dell og venter på svar, og nå er jo Dell kjent for god service, så jeg regner med at det vil bli til at de bytter foten Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg ble visst for sen, med tanke på tilbudet.... noen som våger å tippe en ny dato? Lenke til kommentar
RonnyG Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har nettopp satt opp skjermen (rev A02). Skjermen "tilter" ikke til den ene siden som den gjør hos andre. Har nettopp lett etter døde pixler og finner ingen. Trodde jeg hadde noen, men det var bare støv bare støvkorn på skjermen . Men jeg oppdaget noe annet rart: selve skjermen er montert litt skjevt inne i ramma slik at skjembildet tilter litt til den ene siden! Kanskje dette skyldes en tidligere måte å prøve å kompensere for skjev fot (selve skjermen tilter en vei, mens bildet tilter andre veien) . Er uansett bare snakk om ca. 1-2 mm skjembildet er skjevt i forhold til ramma. Litt ergelig, men absolutt til å leve med. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Vel, med tanke på hvor mange som har dette problemet er jeg garantert ikke den eneste som har sendt Dell en klage på dette, så jeg håper de tar kritikken til seg og fikser opp i det... Når man først bruker nesten 8k på en skjerm er det ikke for mye å forlange at den står i vater synes jeg Holder dere som sagt oppdatert på saken min med Dell... 6784879[/snapback] Fikk i dag tilbakemelding fra Dell på dette med skjev fot. Fikk først en veldig koselig og forståelsesfull mail fra en på kundeservice som allerede hadde tatt seg friheten å bestille en helt ny skjerm til meg, slik at den allerede er på vei og er i mine hender før jeg gir fra meg den gamle. Jeg ringte da Dell og fortalte at jeg helst vil unngå å måtte gi fra meg panelet, siden jeg allerede har vært så heldig å få et panel uten pixelfeil, men det var visst vanskelig å bestille opp kun foten... Her var dog kunderservice igjen veldig forståelsesfulle, og hun jeg pratet med skulle sjekke opp dette, siden det selvfølgelig ville vært best for begge parter om kun foten måtte byttes. Blir kontakten i løpet av morgendagen på om jeg kan bytte kun foten, eller må bytte hele skjermen... Holder dere oppdatert EDIT: Glemte å nevne at hun jeg pratet med fortalte at dette er en problem Dell er klar over, og at jeg ikke er alene om å ha en skjev skjerm... så regner med at det fikses opp i på fremtidige produksjoner... Endret 4. september 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Bra jobba. Keep us posted. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 hm... er det sjangs for at jeg kan få en ny skjerm da... siden min også er skjev... (jeg er jo ikke så heldig som deg å få pixelfeilfri!) Lenke til kommentar
eternal Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) noen hardcore gamere som kan uttale seg om evt. input lag på de modellene som selges nå? UT, CS osv. grunnen til at jeg ikke har kjøpt denne skjermen ennå er skrekksceneatioet at det blir forsinkelse fra musebevegelse-til-skjerm i Unreal Tournament. hva med spilling på oppløsninger som ikke er native - hvordan ser det ut? kan man velge å bruke 4:3 oppløsning og bruke den delen av skjermen native? Endret 5. september 2006 av eternal Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 kan man velge å bruke 4:3 oppløsning og bruke den delen av skjermen native? 6807957[/snapback] Ser ikke sånn ut, alt blir skalert opp. Har ikke funnet noen mulighet til å vise uskalert. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) kan man velge å bruke 4:3 oppløsning og bruke den delen av skjermen native? 6807957[/snapback] Ser ikke sånn ut, alt blir skalert opp. Har ikke funnet noen mulighet til å vise uskalert. 6808000[/snapback] dette er selvfølgelig mulig via skjermkortet ditt... alt som ikke spilles i nativ widescreen-oppløsning her skaleres ned til 4:3 format, som f.eks GTA:SA og slikt... Endret 5. september 2006 av jalejale Lenke til kommentar
audhage Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg kan jo fint ha 1600*1200 i 4:3 format. Det er bare å gå inn på instillingene for skjermkortet og velge skalering med faste størrelsesforhold. I mitt tilfelle nVidia Control Panel. Jeg vet ikke hvordan det er med ATI. Spilling på oppløsninger som ikke er native er og blir et problem. Men om det er spesiellt for denne skjermen tviler jeg på. Min forrige skjerm (Nec 1770NX) hadde jo de samme problemene. Verken bedre eller værre etter min mening. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Juke Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 noen hardcore gamere som kan uttale seg om evt. input lag på de modellene som selges nå?6807957[/snapback] Jeg linket til en artikkel tidligere i denne tråden som tar for seg dette med input-lag på denne skjermen sammenliknet med en del andre, samt mot en CRT-skjerm. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg mente at skjermen selv skalerer alt som kommer inn. F.eks når man booter så dekker jo BIOS bildet hele skjermen. Kjenner ikke til hva den nVidia menyen gjør, er ingen spiller. Kan skjermkortet fortelle skjermen at den ikke skal skalere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 En bruker skrev litt om denne skjermen på cnet.com og syntes ikke dell var helt korrekte når de oppgav at den har 8-bit skala (eller liknende). Jeg skal ha ny lcd siden nec 20wgx2 hadde dårlige fargeoverganger, spesielt fra sort til hvit. Er det dette som kalles gråskala? Hvordan er det å se på DVD / film generelt på 2407 / 2007? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hårek; ta en titt på bildet mitt. Om jeg setter på at skjermen selv skal skalere i tillegg til å sette en lavere oppløsning enn 1920*1200 får du valget på skjermmenyen om hvordan du vil gjøre det. 1:1, 4:3 eller "Fill". Dermed kan du velge om det er skjermen eller skjermkortet som skal skalere bildet ditt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Takk audhage, jeg hadde oversett den innstillingen. I BIOS kan jeg stille den til 1:1 og da blir bildet ikke skalert. Ser ut som det er en innstilling som må settes for hver oppløsning man bruker (BIOS oppstart og meny krever hver sin innstilling). Når man bruker 1920x1200 er den delen av menyen utilgjengelig, den står fast på Fill. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Vel, med tanke på hvor mange som har dette problemet er jeg garantert ikke den eneste som har sendt Dell en klage på dette, så jeg håper de tar kritikken til seg og fikser opp i det... Når man først bruker nesten 8k på en skjerm er det ikke for mye å forlange at den står i vater synes jeg Holder dere som sagt oppdatert på saken min med Dell... 6784879[/snapback] Fikk i dag tilbakemelding fra Dell på dette med skjev fot. Fikk først en veldig koselig og forståelsesfull mail fra en på kundeservice som allerede hadde tatt seg friheten å bestille en helt ny skjerm til meg, slik at den allerede er på vei og er i mine hender før jeg gir fra meg den gamle. Jeg ringte da Dell og fortalte at jeg helst vil unngå å måtte gi fra meg panelet, siden jeg allerede har vært så heldig å få et panel uten pixelfeil, men det var visst vanskelig å bestille opp kun foten... Her var dog kunderservice igjen veldig forståelsesfulle, og hun jeg pratet med skulle sjekke opp dette, siden det selvfølgelig ville vært best for begge parter om kun foten måtte byttes. Blir kontakten i løpet av morgendagen på om jeg kan bytte kun foten, eller må bytte hele skjermen... Holder dere oppdatert EDIT: Glemte å nevne at hun jeg pratet med fortalte at dette er en problem Dell er klar over, og at jeg ikke er alene om å ha en skjev skjerm... så regner med at det fikses opp i på fremtidige produksjoner... 6802642[/snapback] Ny oppdatering på gang! Dell hadde tydeligvis vanskeligheter for å bytte kun foten, men dette kan jeg forsåvidt forstå da jeg jobber på et lager selv og vet at det ikke alltid er like greit å kun bytte ut deler av et produkt når en leverandør gjerne vil ha tilbake et feilaktig produkt i sin helhet. Men uansett, en ny skjerm er på vei til meg i dette sekund, og hun jeg pratet med forsikret meg om at 2407 A02 skjermene ikke akkurat er kjent for å ha pixelfeil... Jeg trenger forøvrig ikke heller gi fra meg den gamle skjermen før den nye er i hus. Alt i alt er jeg ganske fornøyd med kundeservicen jeg har fått, hun jeg pratet med har vært veldig imøtekommende, alltid ringt når hun har sagt hun skal ringe, og alltid holdt meg godt oppdatert på hva som skjer med saken, m.a.o veldig godt kommunikasjon... Nå håper jeg bare den nye skjermen jeg mottar er problemfri Lenke til kommentar
Juke Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Jeg trenger forøvrig ikke heller gi fra meg den gamle skjermen før den nye er i hus.6813442[/snapback] Betyr det at du i praksis får mulighet til å bytte foten mellom de to skjermene før du sender fra deg en av dem, dersom den nye du får nå viser seg å ha pikselfeil men rett fot? Det ville jo i såfall vært genialt. Endret 6. september 2006 av Juke Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg trenger forøvrig ikke heller gi fra meg den gamle skjermen før den nye er i hus.6813442[/snapback] Betyr det at du i praksis får mulighet til å bytte foten mellom de to skjermene før du sender fra deg en av dem, dersom den nye du får nå viser seg å ha pikselfeil men rett fot? Det ville jo i såfall vært genialt. 6813487[/snapback] That's exactly what it means Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) slik var det også når jeg byttet skjermen min første gang... LES HER, OG SE PÅ BILDENE: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6728219 jeg ringer dell nå jeg tror jeg... hehe... kanskje jeg får en ny uten pixelfeil...! edit: venter med å ringe.. Endret 6. september 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 slik var det også når jeg byttet skjermen min første gang...LES HER, OG SE PÅ BILDENE: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6728219 jeg ringer dell nå jeg tror jeg... hehe... kanskje jeg får en ny uten pixelfeil...! edit: venter med å ringe.. 6813946[/snapback] Hvorfor vente? Du har tross alt fått et produkt som ikke er slik det skal være... Når man betaler nærmere 8k for en skjerm så er det ikke for mye å forlange at den står i vater... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå