miCro Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Min tilter også litt mot høyere, dessverre. Det er spesielt irriterende når jeg ser på film og sitter et lite stykke unna skjermen, for da blir det ekstra synlig. Jeg har vurdert å klage på det. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 kanskje jeg skal prøve den andre foten min, for å se om det hjelper... jeg irriterer meg grønn over den døde pixelen, får ikke sove om natta, for tenker på hvor stor den er og hvor lett man ser den, men ser den jo nesten ikke... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Har du prøvd å massere den bort? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Har du prøvd å massere den bort? 6775824[/snapback] aldri hørt om... forklar edit: nå blir dama sjalu, når jeg masere skjermen og ikke vil masere henne... Endret 31. august 2006 av jalejale Lenke til kommentar
miCro Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Les denne artikkelen. Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg har hørt om flere som har fått liv i døde pixler ved å bruke den metoden. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hadde samme problem ved at min 2005fpw tiltet litt til ene siden, men 2407'en min er i vater Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Sjekket nettopp min med vater, og det ble 100%. Så sjekket jeg skrivebordet, og oppdager at det heller mot venstre. Det har nok seget på midten etter å ha båret en tung CRT i noen år. Det er faktisk 8mm høydeforskjell på endene av skjermen. Endret 31. august 2006 av hårek Lenke til kommentar
miCro Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hos meg så er faktisk høydeforskjellen så mye som 1cm. :/ Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Les denne artikkelen. Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg har hørt om flere som har fått liv i døde pixler ved å bruke den metoden. 6775928[/snapback] hm... det står at døde pixler lyser til deg med glorete farger (har også vært vitne til denne typen), men min er sort,altså helt mørk pixel... er den død eller kalles den noe annet? Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Da har jeg akkurat fått skjermen min inn i hus, og kan ikke akkurat si at jeg er mektig imponert... Eller, det vil si, jeg er fornøyd med selve bildet på skjermen når det gjelder kontrast og lysstyrke og sånt, men i løpet av den lille timen jeg har hatt skjermen på bordet her nå har jeg vært igjennom mer frustrasjon enn glede for å si det sånn... Det første jeg la merke til, som jeg ser at også flere her har problemer med er at skjermen, eller selve foten, tilter til høyre. Det er ikke mye det er snakk om, er en differanse på 8mm, men det er nok til at jeg legger merke til det... Når jeg skal bruke denne skjermen hver dag, gjerne flere timer om dagen og sikkert alle dagene i uka har dette mye å si for meg. Det andre er at selvom jeg har installert driverne til skjermen som fulgte med på CD'en, så forsvinner mye av vinduet til f.eks firefox når jeg maksimerer. Det jeg mener er at mye av vinduet går ut til høyre, at det er ca 1/4 del av vinduet jeg ikke ser... Sikker noe jeg har gjort feil, jeg får prøve meg litt fram, men hadde regna med at skjermen var plug & play... Mye klaging fra meg her nå, men jeg hadde virkelig gleda meg til denne skjermen, og hater at det oppstår problemer med en gang... Don't get me wrong her altså, skjermen er super i seg selv, ingen døde pixler, digg bilde, stooooort bilde og alt er snacks, men det er merkelig hvordan sånne småting som at skjermen tilter litt til høyre kan ødelegge... Vurderer å sende en mail til Dell om dette, muligens få ny fot... EDIT: Har sendt en klage til Dell nå på foten, får se hva de svarer... EDIT 2: Har brukt denne skjermen litt mer nå og lekt meg med innstillingene på OSD og litt forskjellig, og må bare få sagt det... Denne skjermen er skikkelig genial!! helt gull! Jeg digger den virkelig... bildet er krystallklart, hvitt er hvitt og sort er skikkelig sort... det er som å gå inn i en helt ny verden av databruk... Om Dell bare får fiksa foten min nå så blir jeg en happy kar ;D Endret 31. august 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
raathass Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 8 mm lavere på høyre side her også. Faens irriterende. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Så mer nøye på min skjerm nå, og kan konkludere med at det ikke er foten som tilter skjermen, men en sving-skive og brakett montert i selve skjermen. Har vanskeligheter med å se for meg at det hjelper om man bytter foten - så dette blir et kjedelig problem. Dersom dere som klager til Dell får noe tilbakemelding setter jeg stor pris på at dere tar konrtakt - eventuelt poster svar i posten her. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg har også lagt merke til det, og det er hovedgrunnen til at jeg ikke kommer til å kreve å få byttet skjermen. Jeg tar ikke sjansen på å få en ny skjerm som kan ha døde pixler. Den lille høydeforskjellen er ikke et SÅ stort problem. Jeg prøvd å "tvinge" skjermen til å rette seg litt opp ved å bende den forsiktig mot venstre, og det fungerte faktisk! Den er fortsatt ikke helt i vater, men nå er høydeforskjellen såpass liten at jeg ikke legger merke til den lenger. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) På min skjerm ligger problemet med at skjermen tilter seg mot høyre i selve foten, dvs foten består av 2 "tær" og en rygg hvorpå et slags firkanta "hode" er festet. Det er dette hodet som kan snus mot høyre for å få skjermen i portrett modus, og denne firkanten er tiltet litt mot høyre hos meg i default, ergo, skjermen tilter også mot høyre. Har nå tatt av selve panelet, og sitter med foten foran meg og ser tydelig at det er denne firkanten som ikke er i vater Endret 1. september 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Dell ser nå ut til å ha satt ned prisen på 2407. Med det mener jeg ikke ett nytt tilbud som de har på 2007 men ny lavere fastpris på 9000,-! http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...w_summary=False Det står jo i allefall ikke at det er ett tilbud.... Skulle fått 25% på den prisen. 6750 kroner......... 3007 er også blitt litt billigere (IIRC). Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Les denne artikkelen. Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg har hørt om flere som har fått liv i døde pixler ved å bruke den metoden. 6775928[/snapback] hm... det står at døde pixler lyser til deg med glorete farger (har også vært vitne til denne typen), men min er sort,altså helt mørk pixel... er den død eller kalles den noe annet? 6777493[/snapback] Hehehe.. visst den er helt svart er den død ja.... kom over et program for å teste skjermen for døde pixler, har ikke teste det på Dell skjermen, men på Dell Inspirion 9300 maskinen var det ingen pixel feil i det hele tatt... vel det er ikke noe særlig avansert, men det gjør nytten. Du kan laste ned Dead Pixel Locator Her Etter at det ble nevnt i denne tråden her, har også jeg lagt merke til at min skjerm også var skjev... Vel.. for meg var det ikke værre enn å dytte den ned på den siden som var for høy, men etter hva jeg forstår var det ikke like lett for dere andre... Pussig problem det der Endret 1. september 2006 av R@ge Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 mener dere å si at skjerv skjerm er grunnlag for å få byttet skjermen? jeg har også prøvd med makt å sku skjermen nedover på ene siden, men den glir sakte til orginal possisjon, som er skjev.... Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hos meg ligger som sagt problemet med skjev skjerm i foten, panelet mitt kommer jeg ikke til å bytte siden jeg har fått et panel uten noen døde pixler, og tar ikke sjansen på å få et panel med døde pixler... Venter på svar fra Dell ang. å få bytte foten, holder dere oppdatert Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg vet ikke om det gir grunnlag for å bytte skjermen, men i mine øyne er det jo en klar mangel ved den. Selv kommer jeg ikke til å bytte den, da jeg ikke tar sjansen på å få en med pixelfeil eller eventuelt rev 00-01 i retur. Stikker jeg en snusboks inn mellom skjermen og foten holder den seg i vater.. og jeg har lett tilgang på snus Edit: Bornslip, har du 2407 selv? Siden min skjerm har fast fot, med kun skive i skjermen.. Endret 1. september 2006 av Cluster1 Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Bornslip, har du 2407 selv? Siden min skjerm har fast fot, med kun skive i skjermen.. 6784702[/snapback] Jeg har 2407 ja, rev A02... fikk den på døra i går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå