Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.

R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult at vi får betale hver for oss direkte til Dell, det burde hjelpe et par nølere, som er redde for svindel, til å bestemme seg. Hvor mange har meldt seg på nå egentlig?

6553037[/snapback]

****** FEILPOST ******

oysfaerg, jeg synes nesten det er "litt" lumpent å gni det inn hvor billig du får den skjermen til.. Du veit jo like godt som oss alle andre at det er et "litt" spessielt tilfelle... :whistle:

EDIT: Etter å ha lest den tråden til souljah virket hele opplegget ganske så ryddig.....

Får håpe dette lar seg ordne.........

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Fant nettopp en test av skjermen på Extremetech. http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1991647,00.asp

Ganske positiv omtale. Det eneste negative er at baklyset ikke kan dimmes. Noen som vet om det er mulig på andre skjermer?

Edit: fant ut at ViewSonic VP2330wb dimmer baklyset.

Dete er en tilsvarende skjerm, men mye dyrere og mindre fatures. ExtremeTech test.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Er det noen av dere som har synspunkter på hvordan 2407WFP er for bilde redigering, eller er disse skjermene mest egnet for spill.

6557317[/snapback]

Er vel mest egnet for bilde redigering da.....

og du skal være ganske hardbarka gamer for å ikke like den til spill, og med det mener jeg at du ikke bruker LCD i det hele tatt i så tilfelle.....

men du bør tenkte på at det krever MYE hardware for å gi et optimalt bilde med denne skjermen....

Jeg mener.. det krever jo litt å kjøre spill på 1920 X 1200 :p

Lenke til kommentar

hallo igjen!

så, nå har jeg fått solgt den "gamle" 2405 for 7500kr. (ikke avsluttet handel da)

hva er sjangsen for at man får en 2407 med pixelfeil?

og hva er fordelen med det nye panelet 2407 har i forhold til 2405?

det kan hende at det siste og forsåvidt det første står et sted i tråden, men den er faktisk 13 sider lang *stønn*

Lenke til kommentar

Jaggu ble jeg sendt hjem fra Madla gitt. Jeg hadde forventet 12 måneder i gakkgakk-dress, men en vond skulder ga meg muligheten til å slippe unna. Derfor er alle pc-kjøp tilbake i rute. :)

Et 6800 LE vil vel takle denne skjermen greit i Windows? Jeg kommer til å drøye pc-oppgraderingen til det finnes flere hovedkort og brukererfaringer av Conroe og muligens også til G80 slippes, men ny skjerm har jeg lyst på pronto.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
hallo igjen!

så, nå har jeg fått solgt den "gamle" 2405 for 7500kr. (ikke avsluttet handel da)

det kan hende at det siste og forsåvidt det første står et sted i tråden, men den er faktisk 13 sider lang *stønn*

6562333[/snapback]

se også og svar på det jeg har qoutet her..

og, er det noen problemer med denne skjermen nå?

er den raskere enn 2405? lønner det seg å bytte hvis man ikke taper på det (tjener vel faktisk 100kr)?

Lenke til kommentar
hallo igjen!

6562333[/snapback]

se også og svar på det jeg har qoutet her..

og, er det noen problemer med denne skjermen nå?

er den raskere enn 2405? lønner det seg å bytte hvis man ikke taper på det (tjener vel faktisk 100kr)?

6566849[/snapback]

Ifølge tester er den bedre ja.

Why have so many people fantasized about this monitor? Because it looks amazingly good. The previous 2405FPW (the letters are different and it’s no mistake) was up until not so long ago the best 24" monitor on the market. It had incredible ergonomics (vertically adjustable, pivot mode, video inputs, memory card player, USB hub…), an attractive design and a price inferior to most on the market. The successor, the 2407WFP is of course even better.
Lenke til kommentar

Burde du ikke oppdatere førstepost litt R@ge? Nå som du har hatt skjermen en stund og fått løst de fleste problemene med skjermen kunne du kanskje nevnt det innledene også? Kanskje noen fler som har skjermen kunne skrevet litt mer helhetlig om skjermen så også dette kunne blitt lagt til førsteposten? Jeg synes iallefall førstehånds brukererfaringer er meget interessant lesing.

Lenke til kommentar

Men Rage, om du ser på dette bildet (1920*1200), får du da tydelige striper i fargetoningen også, eller er det bare jeg som har fått rev.A0? EDIT: Jeg har rev.A02.

Om jeg f.eks. åpner opera i fullscreen og legger det ned igjen flytter en del av stripene seg første halve sekundet. EDIT: Ok, jeg leste gjennom tråden din og fant ut at jeg ikke måtte ha på "gaming"-modus, men heller "desktop". Det løste problemet med bevegelsen i bildet og en del av toningsproblemene. Likevel synes jeg det er litt mye striper, derfor har jeg lastet opp link til bildet så noen av dere kanskje kan se.

Hva mener dere om bildet?

Mvh Audun Hagen

En ting til som jeg synes er rart. Skjermen min blir glovarm på toppen bak. Det er nesten så jeg brenner meg. Er dette normalt?

Endret av audhage
Lenke til kommentar
Men Rage, om du ser på dette bildet (1920*1200), får du da tydelige striper i fargetoningen også, eller er det bare jeg som har fått rev.A0? EDIT: Jeg har rev.A02.

6612933[/snapback]

Jeg har REV. 01, og de stripene har ingen verdens ting med skjermen å gjøre.

De er i selve bildet. :innocent:

For å kunne konstantere eventuelle feil i bildet, må du ta et bilde av skjermen med et digital kamera. Kun da vil vi se det nøyaktig slik som deg.

Så at du fant ut av det det med de forsjellige "modes" ja.

Snodig det der..... et mer ræva bilde skal du lete lenge etter....

håper dette svaret var til hjelp da...

EDIT: Jeg har faktisk aldri kjent oppå skjermen..... skal sjekke senere.. nå sitter jeg på en bærbar...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Jo takk, det var det med modusene. Jeg skjønner ikke at det er mulig å selge en skjerm i vår tid fra en produsent som er så stor, med en slik feil som det er i modusene. Men men, bare man finner ut av det. :)

Takk for respons Rage :)

PS: Skjermen kan jo faktisk sammenlignes med en panelovn ;)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...