stockman Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg fikk netopp min nye laptop.da jeg har 100 gig på c: , ønsker jeg å partisjonere opp denne i 2. Er det noen som vet om et system (prog) som enkelt kan hjelpe meg med dette? Er da viktig at ikke alle windows filene blir spredt over partisjonene..håper dette lar seg gjøre. Er ikke så veldig flink,så må være et enkelt prog Takk Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Dette kan gjøres før formatering med windows cd'en, men også med et program som heter partition magic! Lenke til kommentar
stockman Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 jeg skal dog ikke formatere maskinen..men er PM bra? gjør man dette i windows eller "dos"? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Er det recovery partition på disken ,kan du risikere å miste den dog. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Er det recovery partition på disken ,kan du risikere å miste den dog. 5748014[/snapback] tull og tøys er det recovery partisjon så fremmkommer det i pationmagik som en egen enhet. splitta min HD for ca 1/2 år siden på en bærbar med egen recovery partiton den er der ennå men den er usynelig på oppgave linja for Hardiskbehandling i windows. eventuelt les dette 255867 (http://support.microsoft.com/kb/255867/EN-US/) How to Use Fdisk and Format to Partition or Repartition a Hard Disk Endret 13. mars 2006 av kvase Lenke til kommentar
stockman Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 har ikke blitt så mye klokere her....hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Partition Magic er vel det det vanligste programmet til slikt. Men det er ikke ufarlig å bruke, du kan ende opp med å ha en uleselig disk. Spesiellt når man bruker det første gang, det tar så lang tid at man tror det henger og så avbryter man. Det finnes også gratis program, men mulig det ikke er like bra. Partition Resizer http://www.zeleps.com/ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Er det recovery partition på disken ,kan du risikere å miste den dog. 5748014[/snapback] tull og tøys er det recovery partisjon så fremmkommer det i pationmagik som en egen enhet. splitta min HD for ca 1/2 år siden på en bærbar med egen recovery partiton den er der ennå men den er usynelig på oppgave linja for Hardiskbehandling i windows. eventuelt les dette 255867 (http://support.microsoft.com/kb/255867/EN-US/) How to Use Fdisk and Format to Partition or Repartition a Hard Disk 5748111[/snapback] Jada, det er greit. Jeg skriver risikere.... Lenke til kommentar
stockman Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Men kan man bruke Partition Magic etter man har innstalert windows,og lagt til masse programmer? Trodde forøverig ikke detr var mulig å partisjonere en disk fra windows. Partition Magic er jo et windows basert program...merkelig... Jeg registrerer også at Partition Magic ikke er gratis,kan man gjøre samme jobben med trail perioden? Hvor lang tid tar det evt å partisjonere en 100 Gig disk i 2. C: 30 gig, D: 70 gig... Endret 14. mars 2006 av stockman Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hele vitsen med PM og lignende programmer er at man ønsker å forandre størrelse på en partisjon som inneholder data. Hvis man derimot kan flytte data midlertidig til en annen disk så har man ikke bruk for slike programmer, da sletter man heller partisjonen og lager nye. Det er mye kjappere og tryggere. Det er (derfor) lenge siden jeg brukte PM. Da var det slik at man jobbet i Windows og fortalte hva man ville gjøre, og når man startet operasjonen så stengte PM ned Windows og gjorde selve jobben i DOS. Vet ikke om det fortsatt er slik i nyeste versjon. Lenke til kommentar
stockman Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 vil det si at det beste for meg er å bruke PM, nå som jeg har masse data på c:? Lenke til kommentar
tobbelulle Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 har brukt det en del... jeg tror ikke du kan flytte data fra en partisjon til en annen... og; du "sier" hva den skal gjøre i et program i windows, akkurat som alle andre programmer, så må du boote på nytt og da gjør den om på disk(ene) før den loader windows du finner fullverson av PM på pirate bay(du kan ikke gjøre noe med diskene i trialen, bare se på programmet...) Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) PM funker bra, har brukt det en god del både på fulle og tomme disker. Har aldri tapt data pga PM. Du velger oppgavene du vil utføre, som å lage en ny partisjon i den allerede eksisterende. Velger du den som primary partisjon så får du en partisjon som ikke forsvinner selv om du formaterer den andre. Velger du logisk så har jeg opplevd at den forsvinner når du formaterer primary partisjonen(husker ikke om det noen gang har skjedd at den IKKE forsvinner ) Etter du har valgt, så må du klikke på "append" mener jeg før operasjonene blir utført. Har ikke PM installert nå så får ikke dobbeltsjekket. Rett meg om jeg tar feil forumlesere! Endret 14. mars 2006 av .::BaNdiT::. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå