Petrvs Romanvs Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Får prøve å holde liv i denne tråden Pan-Thy-Monium - III: Khaooohs and Kon-Fus-Ion (1996) Sigh - Imaginary Sonicscape (2001) Linear Sphere - Reality Dysfunction (2005) Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Sigh - Imaginary Sonicscape (2001)Jeg elsker den plata, min absolutte favorittplate i hele musikksamlinga. Den bare har alt Edit: Linear Sphere minnet litt om Continuo Renacer Endret 4. mars 2008 av Ziltoid Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg har hørt litt om Coil og deres særdeles vide diskografi. Kan noen forklare i hvilken sjanger de begynnte og hvor de er nå? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Da var endelig Peccatum - Lost in Reverie i hus. Har gått alt for lang tid, dette er nok en av de beste cd'ene mine. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg har hørt litt om Coil og deres særdeles vide diskografi. Kan noen forklare i hvilken sjanger de begynnte og hvor de er nå? De begynte vel som eksperimenterende og sluttet som eksperimenterende Det er klart at industrialinnflytelsen stod sterkt i starten, men Coil fulgte alltid sine egne veier. Den første utgivelsen deres er en blanding av ambient og drone, ikke for enhver smak, med andre ord. Albumene deres er eksperimentelle, med innflytelse fra industrial, ambient, drone, syntpop o.l. Det er virkelig ikke lett å klassifisere musikken deres som noe annet enn eksperimentelt. Deres siste album, The Ape of Naples er en flott oppsummering av gruppa og svært sørgelig med tanke på John Balances skjebne. Man kan vel egentlig bare si én ting om Coil: Sjekk dem ut! Lenke til kommentar
H-e-l-l-o Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Diablo Swing Orchestra - The Butcher's Ballroom anbefales på det sterkeste . Ligner egentlig en god del på UneXpect og Balrog Boogie er en sann slager . Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Kayo Dot - Blue Lambency Downward.. .. slippes den 6 mai, men hele skiva kan streames ned fra her. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Yey! Av det jeg har hørt hittil så tror jeg Blue Lambency Downward lever opp til forventningene, Stilig Cover var det også Edit: Jau, Blue Lambency Downwards klarer faktisk å toppe Choirs of the Eye også(!) Endret 22. april 2008 av Ziltoid Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Kayo Dot - hvilken herlig musikk. Den gruppa er virkelig noe for seg selv; så dypt... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Secret Chiefs 3 - Book of Angels, Vol 9: Xaphan, kom ut den 11 april. MySpace Drawing upon an astonishing array of musical styles from Exotica and Surf to Ethiopian Funk and Gypsy Swing, Trey ’s colorful orchestral arrangements perfectly compliment the lyricism and dynamic rhythmic complexity of Zorn ’s evocative Book of Angels. Featuring some of the best musicians from the Bay Area, LA and Seattle scenes, this is one of the most compelling installments in the entire Masada series. Et av årets beste album Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg må nok se nærmere på Secret Chiefs, det som lå på myspace var i alle fall bra Noen av medlemmene i Secret Chiefs 3 er også med i bandet Estradasphere, som jeg vil anbefale på det sterkeste. Spesielt albumet Buck Fever. Noen stikkord er Jazz, Rock, litt kakemonstervokal og musikk fra Super Mario Lenke til kommentar
ersa Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Secret Chiefs 3 - Book of Angels, Vol 9: Xaphan, kom ut den 11 april. MySpace Drawing upon an astonishing array of musical styles from Exotica and Surf to Ethiopian Funk and Gypsy Swing, Trey ’s colorful orchestral arrangements perfectly compliment the lyricism and dynamic rhythmic complexity of Zorn ’s evocative Book of Angels. Featuring some of the best musicians from the Bay Area, LA and Seattle scenes, this is one of the most compelling installments in the entire Masada series. Et av årets beste album Takk for anbefalingen! Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Regnes Captain Beefheart som avant-garde? http://www.youtube.com/watch?v=1S71wgsvdvU Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Shit, folk her vet om Kayo Dot! Det er noe av den herligste musikken som lages idag og BLD er uten tvil noe av det beste fra i år. Helt genialt. Min lille avant-garde liste: Supersilent Box Zu Extra Life Imahori Tsuneo & Tatsuya Yoshida John Zorn Kayo Dot Toby Driver Tartar Lamb I Have Eaten The City Bondage Fruit Boredoms Hella Melt Banana Ruins Koby Israelite Endret 11. mai 2008 av dabbo-baze Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Diablo Swing Orchestra - The Butcher's Ballroom anbefales på det sterkeste . Ligner egentlig en god del på UneXpect og Balrog Boogie er en sann slager . Støtter anbefalningen! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) [H. J. Farnsworth voice mode]Good news everyone![/H. J. Farnsworth voice mode] Nytt album fra maudlin of the Well og det er sannelig meg helt gratis -> lyd her og nedlasting her Endret 15. mai 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
gard. Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Visste at maudlin of the Well hadde et nytt album i trappene, men ikke at det skulle komme så fort (og gratis!!). Laster ned nå, og skal definitivt høres gjennom noen ganger i helga. Takk, Ba'al. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå