Gå til innhold

Den sære avantgarde-tråden!

H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt litt om Coil og deres særdeles vide diskografi. Kan noen forklare i hvilken sjanger de begynnte og hvor de er nå?

De begynte vel som eksperimenterende og sluttet som eksperimenterende :)

Det er klart at industrialinnflytelsen stod sterkt i starten, men Coil fulgte alltid sine egne veier. Den første utgivelsen deres er en blanding av ambient og drone, ikke for enhver smak, med andre ord. Albumene deres er eksperimentelle, med innflytelse fra industrial, ambient, drone, syntpop o.l. Det er virkelig ikke lett å klassifisere musikken deres som noe annet enn eksperimentelt. Deres siste album, The Ape of Naples er en flott oppsummering av gruppa og svært sørgelig med tanke på John Balances skjebne.

Man kan vel egentlig bare si én ting om Coil: Sjekk dem ut! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Yey! :D

Av det jeg har hørt hittil så tror jeg Blue Lambency Downward lever opp til forventningene, Stilig Cover var det også

Edit: Jau, Blue Lambency Downwards klarer faktisk å toppe Choirs of the Eye også(!)

Endret av Ziltoid
Lenke til kommentar

Secret Chiefs 3 - Book of Angels, Vol 9: Xaphan, kom ut den 11 april.

sc3-new.jpg

MySpace

Drawing upon an astonishing array of musical styles from Exotica and Surf to Ethiopian Funk and Gypsy Swing, Trey ’s colorful orchestral arrangements perfectly compliment the lyricism and dynamic rhythmic complexity of Zorn ’s evocative Book of Angels. Featuring some of the best musicians from the Bay Area, LA and Seattle scenes, this is one of the most compelling installments in the entire Masada series.

Et av årets beste album :thumbup:

Lenke til kommentar
Secret Chiefs 3 - Book of Angels, Vol 9: Xaphan, kom ut den 11 april.

MySpace

Drawing upon an astonishing array of musical styles from Exotica and Surf to Ethiopian Funk and Gypsy Swing, Trey ’s colorful orchestral arrangements perfectly compliment the lyricism and dynamic rhythmic complexity of Zorn ’s evocative Book of Angels. Featuring some of the best musicians from the Bay Area, LA and Seattle scenes, this is one of the most compelling installments in the entire Masada series.

Et av årets beste album :thumbup:

Takk for anbefalingen!

Lenke til kommentar

Shit, folk her vet om Kayo Dot! Det er noe av den herligste musikken som lages idag og BLD er uten tvil noe av det beste fra i år. Helt genialt.

Min lille avant-garde liste:

Supersilent

Box

Zu

Extra Life

Imahori Tsuneo & Tatsuya Yoshida

John Zorn

Kayo Dot

Toby Driver

Tartar Lamb

I Have Eaten The City

Bondage Fruit

Boredoms

Hella

Melt Banana

Ruins

Koby Israelite

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...