Soundchaser Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Du kan jo sjekke ut UneXpect, Solefald og Mr. Bungle. er ihværtfall på den sære siden av musikk Endret 13. februar 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Angående Koenjihyakkei, så fatter jeg ikke at et band kan være så oversett. Det finnes ikke noe kulere! 7933255[/snapback] Da vil jeg anbefale Magma, som jeg tror Koenjihyakkei er blitt inspirert av. Koenjihyakkei puttes gjerne under zheul-prog -- undersjangeren som har sitt utspring i Magma. Magma er ikke like energisk som Koenjihyakkei. Men jeg synes det er mye 'kulere'. Sjekk ut albumet 'Mekanïk Destruktïw Kommandöh', som er helt klart et av de beste albumene jeg har. Jeg skjønner ikke hvorfor ingen har nevnt 'Mr. Bungle' her. Blant annet albumet 'Disco Volante' er jo genialt. Edit: Og der var det en som nevnte det rett før meg Edit2: Ganske lenge før meg egentlig. Endret 13. februar 2007 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hva har du hørt av Coil? Må si meg enig med deg i beskrivelsen 7934509[/snapback] Musick to play in the dark (vol. 1) og The Snow ep`n er av de som har falt i smak. ANS var jo også spennende, men på en helt annen måte. Har hele diskografien nedlastet, så vil bare vite hvor jeg egentlig skal begynne. Men det er vel ikke så lett å si, i og med at de har gjort så mye forskjellig. Omg, den sære Avant-Garde tråden . Liker Dødheimsgard (666 International er GULL), Ved Buens Ende og Ulver.Hva mer kan jeg like i denne sære sjanger? 7935133[/snapback] Du kan for eksempel sjekke ut: Fleurety - Last Minute Lies (ep) Virus - Carheart Ephel Duath - Pain Necessary to know Sigh - Imaginary Sonicscape Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 The Ape of Naples har i hvert fall tre knallhitz Check it out! Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 The Ape of Naples har i hvert fall tre knallhitz Check it out! 7937241[/snapback] Will do. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Julenissen: Ja, jeg elsker Magma (og zeuhl-musikk generelt). Dog, den poengterte energiforskjellen slår litt annerledes ut hos meg, hvilket er grunnen til at Mekanïk Destruktïw Kommandöh ikke havna på lista mi. Og Mr. Bungle er selvfølgelig fantastisk. Jeg bare pleier ikke å feie dem under avant-garde-begrepet, selv om de er ganske sprøe når du sier det (hvis vi ser bort fra California). Endret 13. februar 2007 av sanoj_20 Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Kan noen her anbefale et Peccatum-album? Er usikker på hvilket album jeg vil kjøpe først Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Lost in Reverie. Mesteverk, beste CD'n Ihsahn har jobbet med. Her finner du alt mulig, rar mørk rock-aktig noe, ekstrem metall, jazz-partier, symfoni-ting... genialt og omtrent alt har en hærlig mørk stemmning. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Kult, den må jeg sjekke ut Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Rai rai! Shaolin Death Squad oppdaget jeg for ikke lenge siden, skjønner ikke hvordan det gikk meg hus forbi. Uansett.. MySpace og noen flere låter her. Endret 15. februar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Å fy dæven, det der var najs Det albumet må nok på handlelista. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 At jeg enda ikke har sett denne tråden er et underverk av dimensjoner. Diablo Swing Orchestra. Löp og kjöp. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Shaolin Death Squad(...)aiaiai det var stilige greier Slenger med en anbefaling: Sleepytime Gorilla Museum (Myspace) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg støtter den anbefalingen. Genialt band. Må skaffe meg mer av dem. (Har bare "...of Natural History" for øyeblikket.) Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Kayo Dot (ex-Maudlin of the Well) gir ut ny plate i år. det har stått på hjemmesiden deres ganske lenge, men jeg poster det her likevel: At long last it is our great pleasure to announce the titles, tracks, and personnel info for our upcoming album! The album is called Blue Lambency Downward, includes SEVEN songs, and shall be released by Hydra Head Records. And, we also recorded an outtake which will be reserved as a bonus track later. The album tracklisting is as follows: 1. Blue Lambency Downward 2. Clelia Walking 3. Right Hand is the One I Want 4. The Sow Submits 5. The Awkward Windwheel 6. The Useless Ladder 7. Symmetrical Arizona The album personnel is as follows: Toby Driver - acoustic, electric, 12-string, baritone, and bass guitars, soprano clarinet, voice, piano, organ, gamelan instruments, analog synth, laptop mellotron Mia Matsumiya - violin, voice with guest musicians: Charlie Zeleny (Behold... the Arctopus) - drumset Skerik - tenor and baritone sax, vibraphone Hans Teuber - soprano and bass clarinets, alto sax, flute Dave Abramson (Diminished Men) - gamelan instruments & additional percussion B.R.A.D. (ASVA, Master Musicians of Bukkake)- additional vocals Randall Dunn - sound effects and synth design The album was produced by Randall Dunn (Sunn0))), Boris, Earth, ASVA) and its release date and coinciding tour dates are set for mid-March 2008 Blir nok bra, både Choirs of the Eye og Dowsing Anemone er kjempeplater Endret 26. februar 2008 av Ziltoid Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Manes må nevnes i en tråd som dette. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Manes er bra ja, liker Vilosophe mest, men How the World Came to an End er ikke dårlig den heller. De jobber også på ei ny plate nå, Be all/End All Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg liker sistnevnte best, men Vilosophe er også flott. Hørte noen rykter om ny plate, ja. Kan bli spennende! Endret 27. februar 2008 av Uin Viel Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 "how the world came to an end" er ei genial skive. Har hørt endel på Ved Buens Ende i det siste, da "Written in Waters" som jeg må si er en skikkelig gjev skive. Beroligende og fin. Riktignok med den lameste growlingen som finnes. Men skikkelig godskive. Må si Shaolin Death Squad falt i smak. Ihvertfall det de har på myspace. Lurer på om jeg ikke skal lure til meg ei skive av de(om det er å oppdrive) Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ved Buens Ende har jeg hørt litt om i det siste, må se om jeg får skaffet ei skive, skjønner jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå