Deadringer Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg er ikke helt den progressive typen jeg, så jeg hører ikke på så mye som kan knirke seg inn blandt avant garde bandene. Det nærmeste er kanskje The Kovenant eller SoaD, men ellers er progressiv musikk innen metal så godt som intedeksisterende i min musikkhylle. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg har den plata der. Fyttigrøss. Jeg liker å se meg selv som "open-minded", men Peccatum var litt for drøyt. Jeg liker den siste låta, "The Banks of this River is Night", men resten er overhodet ikke mitt bord. Selges til høystbydende! Har du hørt den mange ganger? Kan ofte hjelpe med noen flere gjennomlytninger til skiver man ikke skjønner helt ved første 2-3 lyttingene. TLZ: Interresant. Det visste jeg ikke. Men jeg mener det blir litt feil å kalle alle band som gjør noe nytt for avant-garde. Da blir jo alle band som er/har vært pionerer innen en sjanger plutselig avant-garde. Tenk deg f.eks første Bathory-skiva, blir det ikke litt rart og kalle den avant-garde? (Legg også merke til at jeg ikke nevnte ordet "sjanger" i førsteposten min. ) Lenke til kommentar
hylo Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Skjønner ikke eg, avant-garde er jo en "sjanger" eller rettere sagt en "label" som folk fant på fordi de ikke fikk lov å bruke "progressive" av progidioter fordi musikken fra for forskjellig(Les: progressert) fra 70tallsprog. Men så skal man begynne å definere og sette grenser ved dette og? Avant garde er ikke en sjanger slik jeg ser det, det er bare et (fransk) ord som betyr "på fronten", dvs. band som er svært nyskapende. Men joda, Peccatum og Arcturus er ekstremt nyskapende.... men jeg synes også de kan dele selskap med System of a Down, Strapping Young Lad, Cynic, Celtic Frost og ander nyskapende band. 5749038[/snapback] Celtic Frost? Som i black metal bandet? Ett ord: WTF? Glem det. Det ble oppklart. Alle elsker Ivers <3 sier: Celtic Frost er avant garde Lars. sier: HVA FAEN ER SÅ NYESKAPENDE MED DET?!?! Lars. sier: Liek Lars. sier: Circle of Tyrants er så plain så jeg dør :\ Alle elsker Ivers <3 sier: Mhm Alle elsker Ivers <3 sier: Men det roxer Lars. sier: Ja Lars. sier: Og det at det roxxer er nyskapende? Lars. sier: Fair enough. Alle elsker Ivers <3 sier: Haha Alle elsker Ivers <3 sier: Tydeligvis Lars. sier: Det er jo fakta, det. Endret 13. mars 2006 av Hylo Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Avantgarde Metal: Avantgarde technically is not applicable to a music style alone, but to a whole art form, which is "ahead of its time". Applied to Metal, Avantgarde bands take Progressive Metal on to the next level, often with very complex and at times abstract song structures, taking up genre foreign influences. Even more than with Progressive Metal the complexity of the song material and the, as said, often abstract song structures make Avantgarde Metal very hard to digest for the regular Metalhead, therefore the fan base of bands like this is usually rather limited, yet all the more fervent.Examples: SOLEFALD, EPHEL DUATH. (Alex Melzer) Endret 13. mars 2006 av qweac Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Med andre ord: Avant Garde er pretensiøst piss. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Anbefaler maudlin of the Well og Kayo Dot Edit: Med andre ord: Avant Garde er pretensiøst piss. Først innrømmer du din uvitenhet om sjangeren, så... Endret 13. mars 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg har den plata der. Fyttigrøss. Jeg liker å se meg selv som "open-minded", men Peccatum var litt for drøyt. Jeg liker den siste låta, "The Banks of this River is Night", men resten er overhodet ikke mitt bord. Selges til høystbydende! Har du hørt den mange ganger? Kan ofte hjelpe med noen flere gjennomlytninger til skiver man ikke skjønner helt ved første 2-3 lyttingene. Jeg kjøpte den da den kom ut i 2004. Har gitt den en del sjanser, ja. Syns det bare blir støy, jeg. Etter hva jeg husker så har noen av låtene godt potensiale, men så kommer industritrollet og ødelegger, sammen med den verste vokalen jeg har hørt noen gang. Ihsahn er nok en sånn elsk/hat-greie. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hans mening, bare overse han. La han høre på amy diamond i fred 5748050[/snapback] Damevokal og metal hører ikkje sammen. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hans mening, bare overse han. La han høre på amy diamond i fred 5748050[/snapback] Damevokal og metal hører ikkje sammen. Å syte om at folk bryter med regler i metall blir som å syte over at folk bryter regler i punk. "Filosofien" bak metall er jo "push it futher". Tåpelig, rett og slett. Damevokal kan funke fett i metall, blir en kul kontrast... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Damevokal og metal hører ikkje sammen.5750139[/snapback] Ahaha, gøyal du. ^^ Endret 14. mars 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Damevokal og metal hører ikkje sammen.5750139[/snapback] Ahaha, gøyal du. ^^ 5751336[/snapback] Takk. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hans mening, bare overse han. La han høre på amy diamond i fred 5748050[/snapback] Damevokal og metal hører ikkje sammen. 5750139[/snapback] Da passer ikke deg og metal. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Autechre, Aphex Twin og Coil (samt obligatoriske Ulver) kan betegnes som avant-garde. Det er eksperimentelt og unikt, derav "forut sin tid" = avant-garde. Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Age of Silence stikker seg ut som det jeg liker best i denne sjangeren. Helt fantastiske vokalharmonier, og generelt jævlig god stemning. Anubi bør vel også nevnes. Sjekk Kai Pilnaties Akis Uzmerks Mirtis. Rett og slett fantastisk. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Hoho, det var sæææære greier Reverend_Jim. Låt nr. 6 og 10 var faktisk ganske bra. Flere andre låter med potensiale, tror denne trenger en god del gjennomlytninger før den sitter helt. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Bumper opp denne igjen, da jeg idag oppdaget en ny skive via scream-forumet. UneXpect - In a Flesh Aquarium. Fy faen. Sært. Deilig. Hører gjennom skiva for første gang nå, og må bare si at dette er noe som MÅ høres flere ganger. Ligger noen låter på MySpace siden dems. Det gjemmer seg noen skummelt deilige melodier inni alt kaoset. Her snakker vi bass med 9 strenger, fiolin, saksofon, sær sampling og hele pakka. Noe for dere som liker sære saker som Peccatum, Leprous, Ephel Duath eller kanskje Ram-Zet, selv om det ikke ligner nevneverdig på noen av bandene. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 The Project Hate kan jo nevnes her. Mye rart innen musikken deres og de vipper definitivt innen avant garde. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Bumper opp denne igjen, da jeg idag oppdaget en ny skive via scream-forumet. UneXpect - In a Flesh Aquarium. Fy faen. Sært. Deilig. Hører gjennom skiva for første gang nå, og må bare si at dette er noe som MÅ høres flere ganger. Ligger noen låter på MySpace siden dems. Det gjemmer seg noen skummelt deilige melodier inni alt kaoset. Her snakker vi bass med 9 strenger, fiolin, saksofon, sær sampling og hele pakka. Noe for dere som liker sære saker som Peccatum, Leprous, Ephel Duath eller kanskje Ram-Zet, selv om det ikke ligner nevneverdig på noen av bandene. 7490616[/snapback] Tusen takk! Unexpect - In a Flesh Aquarium falt virkelig i smak. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 The Project Hate kan jo nevnes her. Mye rart innen musikken deres og de vipper definitivt innen avant garde. 7490745[/snapback] Nei. _______ Ved Buens Ende, Fleurety, Dødheimsgard, Sigh ++! Herlige saker. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 The Project Hate kan jo nevnes her. Mye rart innen musikken deres og de vipper definitivt innen avant garde. 7490745[/snapback] Nei. 7681655[/snapback] Har du i det hele tatt hørt noe særlig av The Project Hate? Progressivt med "elementer" som vanligvis ikke brukes i metall gjør at Project Hate går inn her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå