Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av bærbar.

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe bærbar for første gang. Jeg og min fru, vet hva vi skal bruke den til.. Men aner ikke helt hva vi skal velg i jungelen av bærbare pc`er.

Skal brukes til surfing på nett,msn,streame filer av forskjellig format til tv og forsterker.. spille litt eventuelt, cs:s for min del.

Så alt er egentlig standardbruk utenom cs:s og streaming.

Når det gjelder streaming så er det vikitgste lyden ut fra pc`n! Må ha digital lyd ut fra pc`n, samt at jeg skal bruke coax-kabel til coax digital inn på forsterkern. Altså ikke optisk!

Altså, pc`ns digitale ut > evt adapter/overgang til coax> coax kabel > coax,digital inngang på forsterker`n.

En pc som ikke kan gi meg/oss digital lyd ut og over til coax-kabel, blir ikke engang vurdert!

Disk: holder nok me 60gb, da vi har nok lagringplass i nettverk.

Minne: 1gb ville vært kjekt.

Cpu: ikke celeron og slik billig skjitt.

Skjermkort: til å spille cs:s sånn noenlunde

Og intigrert trådløst nettverkskort

pris: tja 13000 bynne å bli en del da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja såg okey ut den i siste linken der ja pizzaforbi, men så : 1 x hodetelefoner - SPDIF-utgang Hva er dette.. noe kombi greier eller? Finnes det bærbare med spdif coax ut? eller er det andre måter man kan få digital lyd ut fra pc? Er det andre muligheter å få digital lyd ut fra bærbare pc`er?

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Er det sånn å forstå at jeg kan få digital lyd ut fra usb på bærbar med å koble til en sånn? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303120&view=detailed

og derfra fra denne boksen plugge inn en coax kabel fra den til forsterker`n min og få dts/dd lyd? Ser det står : 1 x lyd - SPDIF-utgang - RCA

Noen som kan bekrefte dette?

5750794[/snapback]

Nå er det vel 6 gangen du spør om dette... Du herjet med dette spørsmålet når det var snakk om Dell 9400 også... Hvorfor ikke ta opp telefonen og ring nettbutikken, du får tydligvis ikke svar på dette her :roll:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jejeje, sorry at jeg er uvitende da. Ringte forresten dell på mandag om insp 9400, satt 45 min i tlf. Og han ga meg ikke noe svar på angående digital lyd ut.. derfor jeg her spørr, men men.

Ble desuten ikke handla hos dell i første omgang, da duden ga meg en pris som 3000.- var høyere en den jeg kom frem til på nettsiden deres ihelga.

Noen andre tips til bærbar pc da? fra ca 7000 til maks 13.000.- ?

(og ja, da skal jeg også ringe komplett om digital lyd)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...