Gå til innhold

Xbox 360 med en ny ruter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med dette selv akkurat nå. Alt har fungert fint helt til i kveld. Får ikke connection på voice chat heller. Forsøker å lage game i G.R.A.W. men alle får connection error, og jeg får det samme når jeg forsøker å connecte til andre sine games. Hvilke porter skal åpnes? Jeg bruker D-Link DI-624.

Lenke til kommentar
Sliter med dette selv akkurat nå. Alt har fungert fint helt til i kveld. Får ikke connection på voice chat heller. Forsøker å lage game i G.R.A.W.  men alle får connection error, og jeg får det samme når jeg forsøker å connecte til andre sine games. Hvilke porter skal åpnes? Jeg bruker D-Link DI-624.

5748594[/snapback]

Prøv å sette xboxen din i DMZ modus. :hmm:

Lenke til kommentar
Sliter med dette selv akkurat nå. Alt har fungert fint helt til i kveld. Får ikke connection på voice chat heller. Forsøker å lage game i G.R.A.W.  men alle får connection error, og jeg får det samme når jeg forsøker å connecte til andre sine games. Hvilke porter skal åpnes? Jeg bruker D-Link DI-624.

5748594[/snapback]

Prøv å sette xboxen din i DMZ modus. :hmm:

5749002[/snapback]

Hva er DMZ modus??

Lenke til kommentar

Hvis du har branmur på routeren/switchen må du skrive inn koden i 360. Hvis du kjører en network-sjekk på 360 vil den vise hva som er feil. Har du sikret nettverket med WPA eller WEP må som sagt denne koden skrives inn i dashbordet på 360. Du skal ikke trenge å porte den.

Lenke til kommentar

DMZ= demilitarized zone

Det er, selvsagt, et militært utrykk som betyr et område utenfor brannmuren i dette tilfellet. Tenk på DMZ som plenen din. Den tilhører deg, og du kan plassere hva du vil der. Det som er verdt noe setter du inne i huset ditt som ikke er en DMZ.

En ny router skal ha et valg der denne kan settes i DMZ-mode. Etter det kan du åpne porter (forwarding ports e.l.). Bruker du f.eks DC++ må routeren fortelles at denne skal kjøre fritt gjennom routeren uten å bli stoppet. Hvis ikke vil brannmuren stoppe alle forsøk.

Lenke til kommentar
Hvis du har branmur på routeren/switchen må du skrive inn koden i 360. Hvis du kjører en network-sjekk på 360 vil den vise hva som er feil. Har du sikret nettverket med WPA eller WEP må som sagt denne koden skrives inn i dashbordet på 360. Du skal ikke trenge å porte den.

5750481[/snapback]

Jeg kjører en slik network-sjekk, men den finner ikke noe problem. Så får jeg beskjed om å lase ned updaten men den stopper etter 2 min. Altså rekker den ikke å laste ned updaten. Starter jeg nedlastingen på nytt starter også updaten det, ergo vil jeg aldri rekke å laste ned updaten og jeg kommer meg ikke på live. Dette problemet gir meg hodepine! :mad:

Lenke til kommentar
Først ville jeg slått av brannmuren og forsikret meg om at wifi fungerte. Gjør du det skal 360 enkelt finne nettet og koble seg opp.

5753331[/snapback]

Men må ikke jeg skru på igjen brannmuren da? Eller finner 360 veien gjennom brannmuren automatisk da?

Lenke til kommentar

Når du vet at wifi fungerer kan du slå på brannmuren igjen. Det var bare for å forsikre deg om at det ikke var selve forbindelsen det var noe feil med. Menyen på 360 skal skjønne at den blir spurt om et passord (i dette tilfelle en nøkkel) som du skriver inn på dashbordet under "connections".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...