Gå til innhold

Trenger tips til animasjonsfilm.

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter på skolebenken og har fått en oppgave med å lage film. Gruppa vår fant ut at vi skulle få igang en animasjonsfilm, i 3D, på 30-40 sekunder. Problemet er at vi ikke vet hvor vi skal starte.

Er det noen som har noe tips til hvor vi kan starte, programmvarer og slikt(får vel skolen til å kjøpe inn noe). Jeg har prøvd blender, har vært oss slike folk som driver med 3DS MAX. Har hatt en tur på NTNU hvor vi så flere animasjonsfilmer(men da hadde vi ikke denne oppgaven, og vi viste ikke den ville kommme, så vi brydde oss lite om hva som ble brukt). Lurer på om det finnes lettere alternativer med noe tilnermet kvalitet. :)

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er noen i gruppa som har mer erfaring med 3d max enn deg, så er dette prosjektet bare å legge på hylla. Så lenge dere ikke har mange månder på å bli ferdig.

Tru meg, jeg veit hva jeg prater om. Det fungerer desverre ikke så lett. Sikkert en grunn til at folk går på 5-årig skole for å lære seg KUN 3ds max!

Jah.. Håper jeg får frem poenget mitt her. Mener ikke å knuse noen drømmer, men desverre er dette kun en drøm så lenge dere ikke har noen som kan programmet bedre enn "har tittet på det!"

Lenke til kommentar

Drit i 3d, det er fiklete og tregt, og fordi alle har sett 3den i shrek vil 3den du selv klarer å lage sannsynligvis se dårlig ut. Kjøp plastelina, bruk digitalt fotoapparat og lag claymation, da er publikum mer motagelig for selv for et under middels resultat. Du kan evt bruke keying (bluescreen) for å legge inn digital bakgrunn.

Uansett er det viktigeste en morsom ide. Hvis ikke 3d er absolutt nødvendig med bakgrunn i historien er det mange andre teknikker som er enklere og artigere.

G

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i at easytoon er det beste. Veldig enkelt program som kan være artig, men med veldig store begrensninger. Såvidt jeg vet lager det kun gif animasjoner og kun i monokrom, dvs kun svart og hvitt.

Ser også at poser er nevnt, men det vil jeg også fraråde. Programmet har en altfor tydelig signatur, dvs alle som ahr vært borti poser vil se det umiddelbart. Dessuten er det som andre 3d program, bortsett fra at figurene er ferdige. Noe av moroa med animasjon er å lage sin egen figur syns jeg da.

Flash kan gjøre alt som easytoon kan, men bedre, pluss at det har masse andre muligheter. I flash kan man bruke fotografier, vektor, video, lyd og man kan scripte og det er et webformat sånn at det er perfekt for å publisere mesterverket på nett. Kan anbefales.

G

Endret av turbojomar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...