Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd et litt annet problem med skjermen enn det som blir beskrevet i denne tråden.

 

Det er akkurat som det er "støy" i de lyse feltene på skjermen. Det kan se ut som støy som finnes på digitale bilder. Det er ikke så mye, men nok til at det irriterer. Det ser ut som om lyse farger er skitne og ikke helt rene.

 

Problemet er for eksempel godt synlig på lyse nettsider og i windows utforskervinduer. Problemet finnes også utenfor windows. For eksempel i Dell mediadirect og Dell diagnostics.

 

Er det andre som har samme problemet? Er dette en feil eller er skjermen rett og slett ikke bedre? Kan det være et fenomen som oppstår på grunn av det blanke belegget på skjermen?

 

Jeg har 1680x1050 skjermen med Truelife. Kjører native oppløsning. Har skjermkortet Radeon X1400 256mb.

 

Edit:

Har lest litt rundt på internett nå. Problemet jeg prøver å beskrive er "sparkle". Er det normalt med mye sparkle på denne pcen? Har alle skjermene like mye? Hvis det varierer fra skjerm til skjerm, har jeg da rett på å få en bedre? Er det måter å redusere sparkle på?

Endret av hargar
Lenke til kommentar

Kjæresten er på jakt etter ny PC, og jeg ser at med T2300, 1x512MB RAM og 1 års garanti, blir den 1500 kr billigere hvis man kjøper den som småbedriftskunde (inkl. mva og frakt).

 

Men forbrukerkjøpsloven dekker ikke denne typen salg, så da har man ikke 5 års reklamasjons rett. Bare 1 års garanti? (hvis man velger med 3 års garanti, blir den dyrere enn hvis man kjøper den som privatkunde, med 1 års garanti)

 

Vurderer om denne sjansen er verdt å ta.... Litt kjedelig hvis den kræsjer totalt etter 1 år og 2 måneder. Hva gjør man da? :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har sett noen tilbud av inspiron 6400 i blader,aviser osv?

I det siste Vi Menn får du dobbel ram uten pristillegg. På internett får du 1100kr prisavslag+en printer. (siste dag idag)

Tenkte kanskje det fantes et ennå bedre tilbud i et annet blad?

Hvordan var tilbudet på på 6400 som var i påsken?

Endret av Thogn83
Lenke til kommentar
Er det noen som har sett noen tilbud av inspiron 6400 i blader,aviser osv?

I det siste Vi Menn får du dobbel ram uten pristillegg.  På internett får du 1100kr prisavslag+en printer. (siste dag idag)

Tenkte kanskje det fantes et ennå bedre tilbud i et annet blad?

Hvordan var tilbudet på på 6400 som var i påsken?

5989273[/snapback]

 

I påsken var nok tilbudet bedre, 1700kr avslag, printer (men med blekkpatron og kabel blir den jo ikke akkurat gratis lenger) og så fikk man med en trådløs router fra belkin.

Et godt tilbud, men hvis man hadde printer og trådløs router fra før var det jo liten vits.

 

Leste i et blad at man fikk dobbel ram, men det var allikevel bare 512. Litt juks der, tror jeg, har aldri sett i6400 med mindre enn 512.

Lenke til kommentar
Men bare for å få litt facts her:

 

Er folk generelt fornøyd med maskinenene sine? Alt funker greit (se bort fra 96 dpi saken) og alt er bare såre vel?

5989723[/snapback]

 

Jeg er som sagt ikke helt fornøyd med skjermen (les innlegget mitt lenger oppe).

Den har en god del "sparkle". Det er imidlertid ikke alle som synes at dette er irriterende, og enkelte ser det ikke en gang. Det er også godt mulig at mengden sparkle varierer for hver enkelt skjerm.

 

For min del tror jeg at jeg bare skal prøve å godta skjermen slik den er, selv om sparkle irriterer meg.

Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med maskinen selv om den har en høyere suselyd enn det jeg er vant til... såpass at jeg setter den i ventemodus når jeg skal sove (i samme rom).

 

Jeg synes skjermen er super, og har ikke observert noen "sparkle"-effekt. Litt lyslekkasje nederst, men det plager meg ikke.

 

Fikk imidlertid en blåskjerm for en ukes tid siden: "NMI: Parity Check / Memory Parity Error". Har ikke hatt tid til å se mer på det...

Endret av paperclip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...