Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Jeg har blank skjerm på begge mine og før 9400 hadde jeg en 6400 med matt skjerm.

Det som er at med blank får du LAAANGT bedre bilde og en mye høyere kontrast.

Jeg foretrekker blank og vil si det er det beste hvis du skal se en del film og spille. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

 

La merke til en ting da jeg hadde problemer med å starte i går. Det begynte med at jeg ikke fikke start på datan. Det blinket bare en hvit bindestrek oppe i venstre hjørne på en ellers sort skjerm, slik sto den helt til jeg slo den av. Så jeg tenkte jeg skulle starte den i safe mode og sette den tilbake en dag. trodde det var F2 man skulle trykke på men det var det ikke...Da kom jeg inn på "setup". Der inne sto det om datans egenskaper/spesefikasjoner... Da så jeg at det sto at grafikkortet hadde 128 mb under device info og videocard, det syns jeg var litt rart siden i ATI control centeret står det at det har 256 mb, og det var 256mb jeg bestilte. Så da lurer jeg på om jeg må gjøre om på noen innstillinger eller noe siden det står at det bare har 128 mb i "setup" menyen?

 

takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Heisann folkens! :cool:

 

Har hatt min Dell Inspirion 6400 en stund nå og har et problem. Nemlig det at dvd-filmer som jeg har prøvd å spille av fungerer ikke skikkelig. Det vil si at jeg opplever skikkelig hakking...det er dumt ettersom jeg gjerne skulle hatt muligheten til å se film.

 

 

Min Inspirion har toppspecs BTW: 2 gb ram, 2ghz core duo, x1400 osv... burde derfor ikke ha noe å si med maskin.

 

 

 

Håper noen kan hjelpe :)

8057549[/snapback]

Har du funnet ut av problemet. Har fått det jeg og men dog bare med universial filmer :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å oppgradere fra 6000 til 6400, men må finne ut et par ting først.

 

Min 6000 bråker _mye_ mer enn 8600 og 9400. Hvordan er støynivået på 6400?

 

Hvorfor kan man ikke få bedre oppløsning enn 1280*800? Jeg har 1680*1050 på 6000, og må si jeg er skeptisk til å trappe ned...

Lenke til kommentar

I det siste så har jeg opplevd problemer med farger i ulike spill. Se vedlagt bilde. Laptopen min har x1400 skjermkort.

 

Noen som kan si utfra bildet om det er noe galt med skjermkortet eller om det er brukerfeil :p

Bildet er fra Civ 4 og skal derfor ha naturlige farger.

post-10617-1173697009_thumb.jpg

Lenke til kommentar
I det siste så har jeg opplevd problemer med farger i ulike spill. Se vedlagt bilde. Laptopen min har x1400 skjermkort.

 

Noen som kan si utfra bildet om det er noe galt med skjermkortet eller om det er brukerfeil :p

Bildet er fra Civ 4 og skal derfor ha naturlige farger.

8135122[/snapback]

Haha, LOL :) Så nesten litt kult ut med de psydedeliske fargene ;) Civ4 on drugs... og nei, vet ikke hvordan man fikser det eller hva som er galt dessverre. Har aldri sett noe lignende. Eneste jeg kommer på er om grafikkortet er for varmt, da får man ofte rare farger, men det pleier å være på pikselnivå (som "snø"), ikke store områder som har mystiske farger. Sjekk temperaturen til grafikkortet, hvis ikke det er noe unaturlig høy temp. der mens du spiller, prøv å reinstallere drivere eller spill. Hjelper ikke det, send PC-en til Dell :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt en dell inspiron 6400 og venter i spenning på at den kommer hjem!

 

Da jeg bestilte ( ringte og bestilte ) så fikk jeg beskjed om at den beste skjermen jeg kunne velge var med oppløsning på 1440 * 900 pixler, så jeg tok denne..

Jeg ble litt overrasket over at jeg ikke kunne velge en med 1000* 1600 pixler..

 

så spm mitt er: er det noen som har testet ut begge oppløsningene? er det stor forskjell på den skjermen jeg har bestilt og den på 1000*1600 pixler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...