Dimanche Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hvis du er villig til å betale nok er det noen selvskaper som kan redde det meste... Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har desverre ikke 8k å bruke på dette.. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har desverre ikke 8k å bruke på dette.. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Heisann folkens! Har hatt min Dell Inspirion 6400 en stund nå og har et problem. Nemlig det at dvd-filmer som jeg har prøvd å spille av fungerer ikke skikkelig. Det vil si at jeg opplever skikkelig hakking...det er dumt ettersom jeg gjerne skulle hatt muligheten til å se film. Min Inspirion har toppspecs BTW: 2 gb ram, 2ghz core duo, x1400 osv... burde derfor ikke ha noe å si med maskin. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hvilket avspillerprogram bruker du? Har du mange prosesser kjørende i bakgrunnen? Har klin lik maskin, og har ikke opplevd noe lignende. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Har opplevd dette på min maskin av og til, men da er det kun når jeg har sett på filmen en stund samt jeg bruker batteri. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Noen som vet hvorfor jeg får error melding når jeg skal spille Red Alert 2, spillet vil ikke starte. Bruker Vista. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 er vel ikke kompitabelt med vista da. Er jo et ganske gammelt spill. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) er vel ikke kompitabelt med vista da. Er jo et ganske gammelt spill. 8073990[/snapback] Hmm, ingen som vet om noen tips til å få det til å virke da? Endret 4. mars 2007 av Johnx Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 .. installer XP? Har ikke satt meg inn i Vista, så vet ikke. Men det er mulig du får det til å funke hvis det kommer ut noe àla BootCamp til mac, altså emulering av XP. Lenke til kommentar
hellroll Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hei. Håper noen kan svare meg på et par spørsmål. Jeg bestilte en Inspiron 6400 på fredag, men de begynner ikke å bygge den før om noen dager, så jeg lurer på om jeg skal forandre på noe. - Jeg bestilte vanlig skjerm, er det stor forskjell på vanlig matt og en sånn blank en? Har lest og hørt at blank skjerm gir så mye refleksjoner at det er håpløst, mens andre mener at blank er bedre enn matt. Kanskje det er forskjell fra maskin til maskin, i så fall; er den bra den blanke på Inspiron 6400? - Jeg vurderer å bestille 9-cellers batteri i stedet for 6-cellers, hvor stor forskjell er det? - Er det en bra maskin sånn generelt sett? Bruken er helt normal, lite spilling, men har geforce go7200 kort med 256 MB. Håper ikke dette er noe folk har svart på en haug av ganger tidligere, men den tråden her er så vanvittig lang at jeg ikke har tid til å lese gjennom hele. EDIT: Her er det som står i bestillingen, er det noe annet jeg eventuelt burde forandre? Fikk den for 7500 kroner, 500 billigere ved å ringe og bestille i forhold til å kjøpe på nett. Inspiron 6400 Core 2 Duo Processor T5200 (1.60GHz 2MB Cache 533MHz FSB) 3 Wide Sreen 15.4" WXGA (1280x800) TFT Display 1 4 Free upgrade from 512MB 533MHZ ( 2 slot) to 1024MB (2 slot)RAM 533 MHZ 10 Microsoft Vista Capable Logo Label 1 11 Inspiron 6400 Resource Cd (Diagnostics & Drivers) 1 12 Memory Dual-Channel 1024MB (2x512) 533MHz DDR2 SDRAM 1 14 Hard Drive 120GB Serial ATA (5400 RPM) 1 15 DVD+/-RW (Read/Write) 8X Fixed Internal 1 18 Battery Primary 6 cell 53W/HR LI-ION 1 20 256MB NVIDIA® GeForce¿ Go 7300 TurboCache¿ 1 23 Dell Wireless 1390 802.11b/g Mini-PCI Card (for Core 2 Duo Processor) 24 Norwegian Internal Keyboard (QWERTY) 1 25 Software Drivers 1 26 Norwegian - Genuine Windows XP Home SP2 including Media 1 27 Norwegian Microsoft Works 8.5 (Word Processor, Database) with Recovery 34 Base warranty 1 35 1Y CAR (Collect and Return ) 1 Endret 4. mars 2007 av hellroll Lenke til kommentar
remmm Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ser bra ut det, men gå for 9 cellers batteriet! Om du har behov for å bruke pcn på batteri nå og da vil du ikke angre på det. 9 cellers batteriet får du borti 6 timer med det batteriet ved pent bruk. Du burde kanskje også velge 1 x 1 gb ram istedefor 2 x 512 mb, da du helt sikkert en gang om ikke veldig lenge ville ønske mere ram, å da sparer du endel Angrer i allefall på at jeg ikke gjorde det. Lenke til kommentar
hellroll Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ser bra ut det, men gå for 9 cellers batteriet! Om du har behov for å bruke pcn på batteri nå og da vil du ikke angre på det. 9 cellers batteriet får du borti 6 timer med det batteriet ved pent bruk. Du burde kanskje også velge 1 x 1 gb ram istedefor 2 x 512 mb, da du helt sikkert en gang om ikke veldig lenge ville ønske mere ram, å da sparer du endel Angrer i allefall på at jeg ikke gjorde det. 8077713[/snapback] Takk for tipset, koster det mye mer med 1x1gb enn 2x512? Og er det noen som vet noe om blank vs matt skjerm? Er veldig usikker på om jeg gjør noe dumt ved å gå for blank skjerm. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Tror ikke det er så mye mere for 1 brikke istedefor 2, tipper 100-200 kr. Når det gjelder skjermen har ikke jeg angret på at jeg gikk for den blanke skjermen i allefall. Fargene er mye penere og klarere på min skjerm enn en kompis jeg har som har den matte. Den reflekterer en del om du sitter mye ute i solen da, så spørs egentlig hvor du har tenkt å bruke pcn din. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 matt vs blank er så utrolig en smaksak at det burde du velge selv. jeg foretrekker blank da men.... Lenke til kommentar
aulvaer Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 - Jeg bestilte vanlig skjerm, er det stor forskjell på vanlig matt og en sånn blank en? Har lest og hørt at blank skjerm gir så mye refleksjoner at det er håpløst, mens andre mener at blank er bedre enn matt. Kanskje det er forskjell fra maskin til maskin, i så fall; er den bra den blanke på Inspiron 6400? - Jeg vurderer å bestille 9-cellers batteri i stedet for 6-cellers, hvor stor forskjell er det? - Er det en bra maskin sånn generelt sett? Bruken er helt normal, lite spilling, men har geforce go7200 kort med 256 MB. 8077208[/snapback] Skjerm: Ville helt klar gått for blank (selv om det er sant som mange sier at dette er en smakssak). Jeg var i tvil selv, hadde hørt mye dritt om blank, men har det nå og har ikke angret et sekund. Når du ser video er forskjellen enorm, mye finere farger. Nå skal det sies at jeg ikke bruker maskinen ute i sollys, så opplever ikke problemer med gjenskinn i det hele tatt. 9-cellers: Med mindre du alltid har ledningen i, kjøp 9-cellers. Liten prisforskjell, stor verdi for bruker. (En liten ulempe at vekten øker, men regner med det ikke er 1. pri for deg uansett når du har bestilt en 15" laptop.) Generelt: Generelt er det en meget bra maskin. Mye valuta for pengene. Noe småproblemer er nevnt i forumet, men det gjelder vel de fleste bærbare i dag. Jeg er i alle fall veldig fornøyd, dette er min andre Dell Inspiron-laptop, og blir nok Dell neste gang også! Lenke til kommentar
andreas Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg har bestilt samme bærbar som "hellroll", bare med 9 cellers batteri og T2060 prosessor. Noen som har erfaring med den prosessoren foresten? Lenke til kommentar
remmm Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ikke helt sikker på typen, men jeg har t2050, som jeg tror yter ca. det samme. Ikke møtt noen programmer eller spill som stopper pga prosessoren jeg i allefall. Tror du blir fornøyd med den Lenke til kommentar
havfal Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg har vurdert denne maskinen en stund nå, og lurer på hvordan det er med det nye skjermkortet? er det svakere eller sterkere enn x1400 som var før? Nå er det vel nVidia go 7300 el. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 7300 er et svakere kort enn x1400. Mener å huske at 7400 og x1400 yter ca. det samme (mulig x1400 lå litt foran), så 7300 er nok et litt svakere kort, uten at jeg kan si hvor mye svakere det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå