Jotun Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det er vanligvis en funksjon på control panelet til skjermkortet, evt under power savings på pc'en.... På min Dell har eg det under Nvidia Control panel! Lenke til kommentar
ikodn Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har vurdert å kjøpe Vista til min dell 6400 Core Duo T2500 (ikke Core 2) + x1400 og lurte på hva dere her på forumet kan fortelle om erfaringene med vista på en slik maskin.. Det er liksom "in" å slakte Vista og maskinkrava, så en ærlig evaluering hadde vært digg Vista nyinstallert er liksom ikke så lett å vurdere, tenker etter noen ukers bruk med en del stuff installert... Lenke til kommentar
bolla79 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Det er vanligvis en funksjon på control panelet til skjermkortet, evt under power savings på pc'en.... På min Dell har eg det under Nvidia Control panel! 7735577[/snapback] har ati mobility radeon x1300 kort på min inspirion, slit med samme problem, men finner ikke ut hvor man slår av nedklokkingen. inne på power savings har jeg prøvd det meste, men blir ikke bedre. Lenke til kommentar
klovnikamp Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hey, har en I6400 Har noen problemer medcd/dvd-rom -philips DVD +RV SDVD8820 Noen som vet hvor jeg kan finne driveren? Siden med drivere på dell er nede nå, og jeg finner den ikke på www.philips.com Har planer om å formatere og installere windows på nytt i dag, og tenkte at det var kjekt å ha driveren tilgjengelig.. Finfint hvis noen vet hvor jeg kan få tak i den.. klovnikamp Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hm, hadde problem selv dog jeg ikke har samme fabrikat på min. Nå vil den forøvrig ikke lese cder, men bare dvder. Lenke til kommentar
klovnikamp Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Tror kanskje jeg fant drivere på siden til dell nå, under navnet QSI...? QSI SDVD8820 slim 8x DVD+/-RW Noen som aner om dette kan stemme? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Noen som vet når Dell begynner å selge denne med 1680x1050 skjerm igjen? nå har de bare 1280x800. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Rart, tipper det er bare en tabbe fra Dell sin side. Vil tro du får 1680*1050 om du ringer og bestiller. Lenke til kommentar
Gjest1234 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hei, har plutselig fått ett problem med batterilevetiden på min bærbare. Varigheten på batteriet har gått ned med nærmest 50%, selv om jeg har skrudd ned på alt som skal føre til lenger batterilevetid. Kan ikke skjønne at det skal være noe gærent, eneste jeg har gjort i det siste er å innstallere Vista, så tilbake igjen til XP, ikke noe mer enn det. Er litt kjipt når varigheten på batteri i løpet av en-to uker har gått ned fra rundt 2,30t til 1,30maks. Noen forslag til hva dette kan skyldes. Skjønner det kan være umulig å gjette seg til dette. Jeg vet at batterilevetiden blir dårligere i løpet aven tid, men dette batteriet er ikke mer 8-9måneder, samtidig som dette er noe som har skjedd fort. Håper det er noen som har litt peil Lenke til kommentar
remmm Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Tror dette med batteri skjer ganske raskt. Garanti på batteri er somregel aldri mer enn 1 år, om noen garanti i det hele tatt. Forventet levealder på et batteri i pc er i allefall ikke mere enn 1 år, men det gis jo heller ingen garanti for at det kan vare lenger : p Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei, har plutselig fått ett problem med batterilevetiden på min bærbare. Varigheten på batteriet har gått ned med nærmest 50%, selv om jeg har skrudd ned på alt som skal føre til lenger batterilevetid. Kan ikke skjønne at det skal være noe gærent, eneste jeg har gjort i det siste er å innstallere Vista, så tilbake igjen til XP, ikke noe mer enn det. Er litt kjipt når varigheten på batteri i løpet av en-to uker har gått ned fra rundt 2,30t til 1,30maks. Noen forslag til hva dette kan skyldes. Skjønner det kan være umulig å gjette seg til dette. Jeg vet at batterilevetiden blir dårligere i løpet aven tid, men dette batteriet er ikke mer 8-9måneder, samtidig som dette er noe som har skjedd fort. Håper det er noen som har litt peil 7828113[/snapback] Jeg ser du har et ATI X-1400 grafikk-kort. Da vista utnytter 3D-motoren i dette kortet vil grafikk-kortet kjøre i 3D modus og bruke MYE mere strøm enn i 2D modus (Som XP kjører) For å sjekke om det er dette som er tilfellet kan du skru av Aero glass brukergrensesnittet og se om du ikke får bedre levetid på batteriet. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hadde du lest hele posten hans vil du finne ut at han har gått tilbake til xp igjen Lenke til kommentar
baalzam Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Er det noen andre enn meg som har opplevd pipelyd fra HDD og "skurring" fra HDD når laptopen tiltes? Lenke til kommentar
bleak Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hallo. Jeg lurer på å kjøpe meg en i6400, er det fremdeles å anbefalle? En ting jeg lurer som jeg også lurer på er: hvor lenge varer batteriet? oppsettet vil nok bli sånn: x1300 1.6 duo 2 2gb ram 9cell Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Batteriet med ditt oppsett vil vel vare en 5-6 timer(Med skjermstyrken helt ned, grafikkortet nedklokket, cpu nedklokket++) Lenke til kommentar
bleak Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Lekkert. 5 timer holder jo nesten en hel skoledag! Takk for raskt svar. Da var det bare å håpe på at dell tar til vettet og gir dobbelram igjen Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Et lite spørsmål.....Skjermutgangen på pcen, er det også en inngang? Tenkte jeg kunne koble til xbox 360 min til pcen når tven er opptatt Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva synes dere om tilbudene på DELL nå ? Tenkte kjøpe Dell i6400, kjører de noen kampanjer nå ? Jeg lurte også på en ting, er det TV-utgang med S-vhs kabel på dette skjermkortet Intel® Media Accelerator 950-grafikk med opptil 256 MB delt grafikkminne. PROSESSOR Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) redigere OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Home Edition, SP2 (inkl. CD for reinstallering av operativsystem) redigere KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 1 års service LCD 15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen MINNE 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) HARDDISK 80 GB (5 400 rpm) harddisk r OPTISK(E) STASJON(ER) 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD redigere GRAFIKKORT Intel® Media Accelerator 950-grafikk med opptil 256 MB delt grafikkminne. r PRIMÆRBATTERI 9-cellers, 85 W/t litiumionbatteri - primærbatteri Dell™ trådløs 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI trådløst kort for Duo-prosessorer Samlet pris ink frakt er 8652, bra dårlig ? Den skal brukes primært til surfing, video ved tvut, og skolearbeid. Ellers er det jo greit om den takler Vista. Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Er det noen andre enn meg som har opplevd pipelyd fra HDD og "skurring" fra HDD når laptopen tiltes? 7841358[/snapback] Kan ikke si jeg har opplevd dette, nei, men min gir derimot fra seg en merkelig lyd fra tid til annen når jeg kjører på batteri. Høres nærmest ut som en trafo-kiosk, bare mye svakere. Begynner med passe irriterende volum, og dør ut i løpet av 3-4 sekunder. Trenger forøvrig hjelp fra andre I6400-brukere her med x1400 til å teste noe. Kan dere gå inn i Catalyst Control Center, og trykke dere inn på POWERPLAY. Sett så "When power source is"-slideren med "High Battery" til "Optimal Battery Life". Godta innstillingene og lukk CCC. Trekk så ut AC-adapteren, og prøv å starte en vilkårlig videofil. Blinker skjermen deres svart når filen startes og avsluttes? Prøv også å gå inn i CCC igjen og bla gjennom de forskjellige under-gruppene til Avivo Video-instillingene. Blinker skjermen nå også? Må finne ut om det skal være sånn, eller om det er min maskin som er på trynet . Endret 6. februar 2007 av Porki Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 du burde begynne på det dyreste alternativet. får den så billig som 8687.50kr da med 120 GB harddisk og x1400 skjermkort(noe som er lurt hvis du skal ha vista) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå