aulvaer Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har hatt min Dell i6400 i en uke nå, og er så langt veldig fornøyd. Men i går og i dag har jeg opplevd noe fryktelig irriterende. Når jeg drar ut strømledningen blir skjermen svart. Maskina skrur seg ikke av, og skjermen er ikke av, men med "svart farge" over hele skjermen. Hjelper ikke å putte ledningen inn igjen, eller trykke på ting og tang. Min eneste løsning har vært å holde av/på-knappen inne til maskina skrur seg av, for så å skru på igjen. Noen andre som har opplevd det samme? Eventuelt noen som vet hvordan jeg kan unngå dette eller få noe annet enn svart skjerm når det skjer? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg opplevde akkurat det samme de første ukene. Problemet ble faktisk bare borte av seg selv etter.... Lenke til kommentar
aulvaer Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg opplevde akkurat det samme de første ukene. Problemet ble faktisk bare borte av seg selv etter.... 7333570[/snapback] Javel, ja, da får jeg vel bare vente litt å se da... Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nja, er da helt normalt dette. I skjermkortinstillingene finnes det vel instillinger for hvilke lyssstyrker som skal brukes ved tilgang til strøm og vica versa når den går på batteri. To forskjellige modi. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nja, er da helt normalt dette. I skjermkortinstillingene finnes det vel instillinger for hvilke lyssstyrker som skal brukes ved tilgang til strøm og vica versa når den går på batteri. To forskjellige modi. 7334756[/snapback] Du har nok missforstått. Er ikke en liten endring i lysstyrken det er snakk om. Her er det som om hele maskinene fryser og gir en totalt svart skjerm. Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ah, sånn å forstå . Misforstod i aller høyeste grad, ja. *humre* Lenke til kommentar
havfal Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Noen som vet hvordan x1400 (det som er i denne maskinen) yter i forhold til R9600XT("stasjonært" kort)? Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har selv x1400. Tror det er en god del bedre enn r9600xt ja Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hærlig, passer bra for meg som syns 9600xt fungerer glimrende:) Lenke til kommentar
tauromachine Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Har nå fått maskinen min, og er godt fornøyd. Jeg har imidlertid en ting jeg ikke skjønner. Jeg lurte litt på om jeg var for gammel til å spille dataspill, men fant ut at det ikke var tilfelle, og valgte derfor inspiron 6400 med 256mb skjermkort. I samme slengen kjøpte jeg meg Half-Life2 og MOH Pasific assalult. Har installert begge, men får ikke til å kjøre noe. Når jeg skal spille HL2, får jeg opp et vindu med "launching Half-Life" og når dette forsvinner skjer det absolutt ingen ting. Ikke feilmelding, ingen ting. MOH gir meg beskjed om at skjermkortet mitt ikke støtter direct x 8.1 Jeg er temmelig grønn på dette området, men forventet jo at jeg skulle kunne spille hva det måtte være med denne maskinen? Skjermkortet er forresten ATI® MobilityT RadeonT X1400 256MB. Er det noen drivere som må lastes ned, eller hva er greia? Endret 26. november 2006 av tauromachine Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Har nå fått maskinen min, og er godt fornøyd. Jeg har imidlertid en ting jeg ikke skjønner. Jeg lurte litt på om jeg var for gammel til å spille dataspill, men fant ut at det ikke var tilfelle, og valgte derfor inspiron 6400 med 256mb skjermkort. I samme slengen kjøpte jeg meg Half-Life2 og MOH Pasific assalult. Har installert begge, men får ikke til å kjøre noe. Når jeg skal spille HL2, får jeg opp et vindu med "launching Half-Life" og når dette forsvinner skjer det absolutt ingen ting. Ikke feilmelding, ingen ting. MOH gir meg beskjed om at skjermkortet mitt ikke støtter direct x 8.1 Jeg er temmelig grønn på dette området, men forventet jo at jeg skulle kunne spille hva det måtte være med denne maskinen? Skjermkortet er forresten ATI® MobilityT RadeonT X1400 256MB. Er det noen drivere som må lastes ned, eller hva er greia? 7362830[/snapback] Last ned DirectX Link Lenke til kommentar
bolla79 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har hatt min Dell i6400 i en uke nå, og er så langt veldig fornøyd. Men i går og i dag har jeg opplevd noe fryktelig irriterende. Når jeg drar ut strømledningen blir skjermen svart. Maskina skrur seg ikke av, og skjermen er ikke av, men med "svart farge" over hele skjermen. Hjelper ikke å putte ledningen inn igjen, eller trykke på ting og tang. Min eneste løsning har vært å holde av/på-knappen inne til maskina skrur seg av, for så å skru på igjen. Noen andre som har opplevd det samme? Eventuelt noen som vet hvordan jeg kan unngå dette eller få noe annet enn svart skjerm når det skjer? 7332476[/snapback] har samme problem med min maskin, og har hatt den siden mars/april. Dette problemet går ikke bare bort av seg selv etter en tid. Har også justert strømegenskaper slik at ingenting skal slå seg av når den går på nettstrøm eller batteri. Det er irriterende og håper at noen finner ut av det, eller har forslag til andre metoder. Lenke til kommentar
tauromachine Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Har nå fått maskinen min, og er godt fornøyd. Jeg har imidlertid en ting jeg ikke skjønner. Jeg lurte litt på om jeg var for gammel til å spille dataspill, men fant ut at det ikke var tilfelle, og valgte derfor inspiron 6400 med 256mb skjermkort. I samme slengen kjøpte jeg meg Half-Life2 og MOH Pasific assalult. Har installert begge, men får ikke til å kjøre noe. Når jeg skal spille HL2, får jeg opp et vindu med "launching Half-Life" og når dette forsvinner skjer det absolutt ingen ting. Ikke feilmelding, ingen ting. MOH gir meg beskjed om at skjermkortet mitt ikke støtter direct x 8.1 Jeg er temmelig grønn på dette området, men forventet jo at jeg skulle kunne spille hva det måtte være med denne maskinen? Skjermkortet er forresten ATI® MobilityT RadeonT X1400 256MB. Er det noen drivere som må lastes ned, eller hva er greia? 7362830[/snapback] Last ned DirectX Link 7367152[/snapback] Har allerede gjort det. Merkelige greier Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har hatt min Dell i6400 i en uke nå, og er så langt veldig fornøyd. Men i går og i dag har jeg opplevd noe fryktelig irriterende. Når jeg drar ut strømledningen blir skjermen svart. Maskina skrur seg ikke av, og skjermen er ikke av, men med "svart farge" over hele skjermen. Hjelper ikke å putte ledningen inn igjen, eller trykke på ting og tang. Min eneste løsning har vært å holde av/på-knappen inne til maskina skrur seg av, for så å skru på igjen. Noen andre som har opplevd det samme? Eventuelt noen som vet hvordan jeg kan unngå dette eller få noe annet enn svart skjerm når det skjer? 7332476[/snapback] har samme problem med min maskin, og har hatt den siden mars/april. Dette problemet går ikke bare bort av seg selv etter en tid. Har også justert strømegenskaper slik at ingenting skal slå seg av når den går på nettstrøm eller batteri. Det er irriterende og håper at noen finner ut av det, eller har forslag til andre metoder. 7370349[/snapback] Jeg har forsåvidt fjernet det aller meste av ting som var innstallert på maskinen på forhand. Vet ikke om det kan ha noe å si Lenke til kommentar
aulvaer Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har hatt min Dell i6400 i en uke nå, og er så langt veldig fornøyd. Men i går og i dag har jeg opplevd noe fryktelig irriterende. Når jeg drar ut strømledningen blir skjermen svart. Maskina skrur seg ikke av, og skjermen er ikke av, men med "svart farge" over hele skjermen. Hjelper ikke å putte ledningen inn igjen, eller trykke på ting og tang. Min eneste løsning har vært å holde av/på-knappen inne til maskina skrur seg av, for så å skru på igjen. Noen andre som har opplevd det samme? Eventuelt noen som vet hvordan jeg kan unngå dette eller få noe annet enn svart skjerm når det skjer? 7332476[/snapback] har samme problem med min maskin, og har hatt den siden mars/april. Dette problemet går ikke bare bort av seg selv etter en tid. Har også justert strømegenskaper slik at ingenting skal slå seg av når den går på nettstrøm eller batteri. Det er irriterende og håper at noen finner ut av det, eller har forslag til andre metoder. 7370349[/snapback] Jeg har forsåvidt fjernet det aller meste av ting som var innstallert på maskinen på forhand. Vet ikke om det kan ha noe å si 7371402[/snapback] Det har jeg og, installerte clean Windows helt på nytt med en gang jeg fikk maskina. Har ikke opplevd problemet siden jeg skrev det for 6 dager siden. En kompis av meg hadde et lignende problem på en EliteGroup fra Multicom, og "løste" det ved å dra ut kontakten forsiktig. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) klaging ang. skjerm som blir svart når kontakten dras ut mer klaging ang. skjerm som blir svart når kontakten dras ut mer klaging ang. skjerm som blir svart når kontakten dras ut Det har jeg og, installerte clean Windows helt på nytt med en gang jeg fikk maskina. Har ikke opplevd problemet siden jeg skrev det for 6 dager siden. En kompis av meg hadde et lignende problem på en EliteGroup fra Multicom, og "løste" det ved å dra ut kontakten forsiktig. Tror dere bør vurdere å installere alt på nytt eller sende maskinen til Dell Ofte er formatering ypperlige løsninger i problemtilfeller... Har dog ikke opplevd noe lignende på min Dell 6400. Endret 27. november 2006 av jonmagne Lenke til kommentar
bolla79 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 klaging ang. skjerm som blir svart når kontakten dras ut mer klaging ang. skjerm som blir svart når kontakten dras ut mer klaging ang. skjerm som blir svart når kontakten dras ut Det har jeg og, installerte clean Windows helt på nytt med en gang jeg fikk maskina. Har ikke opplevd problemet siden jeg skrev det for 6 dager siden. En kompis av meg hadde et lignende problem på en EliteGroup fra Multicom, og "løste" det ved å dra ut kontakten forsiktig. Tror dere bør vurdere å installere alt på nytt eller sende maskinen til Dell Ofte er formatering ypperlige løsninger i problemtilfeller... Har dog ikke opplevd noe lignende på min Dell 6400. 7373320[/snapback] laptopen er reinstalert et par ganger, og formatert 1 gang. Problemet er der fortsatt. Blir jo fri for laptop hvis dell skal klimpre med den i 1 mnd eller oe sånt Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 laptopen er reinstalert et par ganger, og formatert 1 gang. Problemet er der fortsatt. Blir jo fri for laptop hvis dell skal klimpre med den i 1 mnd eller oe sånt 7378941[/snapback] Snakk med Dell du. Jeg fikk fikset tastaturet mitt (taster som var løse) og da var jeg inne under slik "ny pc ordning". Da sendte Dell en tekniker til meg som kom hjem dagen etterpå. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Noen som bruker pcn som htpc? vil det duge med hd filmer ol? Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Noen som har funnet på noe vettugt å putte inni pcmcia-porten som ikke er en pcmcia-port? 6391669[/snapback] Edit: Quoter meg selv her ja. Endret 9. desember 2006 av Dimanche Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå