Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Da var maskin bestilt:

6400 Digital Home N010646

Core Duo T2050

15,4" 1680x1050 Display with True Life

1024 MB RAM

80 GB HD

DVD+/-RW

9-cell, 80 Whr battry

Intel GMA 950 grafikk

1Y Collect and return

Dell 944 All-In-One printer (pris 530,-)

med fulle blekkpatroner

total pris 7578,-  :dribble:

Måtte endre bestilling på telefon for å få denne prisen  :thumbup:

7088009[/snapback]

Damn det var billig!! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min inspiron 6400 for litt under en måned siden tror jeg, og har fått blåskjerm 3 ganger i løpet av den tiden. Flere som har fått det? Er det grunn nok til å klage. Har ikke vært spesielt irriterende siden det har skjedd så få ganger, men kan jo være noe galt med harddisken... Noen som vet?

Lenke til kommentar

At du har fått blåskjerm trenger ikke være Dells feil. Det kan være noe du har gjort, som f.eks installere et program eller noe annet. Neste gang det skjer så kan du ta en titt på feilmelding. Skriv det ned og google det. Da får du som regel svar på hva som kan være feil og hvordan du fikser det.

Lenke til kommentar

Hei,

Vil si at sendingen har gått fort. Bestilte på mandag, og kunne fått pcn i går. Men er desverre ikke hjemme, så jeg får den ikke før på mandag. Så til nå har dell vært veldig positive. Tenkte kanskje å bestille meg ei 1GB brikke, noen som har en å anbefale?

Lenke til kommentar

Ok, nå er jeg oppe å kjører. Veldig fornøyd med alt utenom grafikken. Alle bilder blir veldig blurry på en måte, tilogmed dama gamle inspiron 1100 med integrert grafikk viser bedre bilder. Jeg kjører 1680x1050 32biter, tilogmed ikonene nede på startlinja er utydlige, skal vel ikke være sånn?

Dessuten følger det ikke med noe driver cd, må man laste dem ned selv nå?

Tenkte jeg skulle installere xp pro på den, og formatere hele greia. Er det smart? Burde jeg spare på den ghost partisjonen?

Lenke til kommentar
Ok, nå er jeg oppe å kjører. Veldig fornøyd med alt utenom grafikken. Alle bilder blir veldig blurry på en måte, tilogmed dama gamle inspiron 1100 med integrert grafikk viser bedre bilder. Jeg kjører 1680x1050 32biter, tilogmed ikonene nede på startlinja er utydlige, skal vel ikke være sånn?

Dessuten følger det ikke med noe driver cd, må man laste dem ned selv nå?

Tenkte jeg skulle installere xp pro på den, og formatere hele greia. Er det smart? Burde jeg spare på den ghost partisjonen?

7132665[/snapback]

Angående grafikken står det noe om det på en av de første sidene i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg formaterte pcn, la inn xp og alt funker som en drøm, skjermkort, fikk mye høyere skjerm oppløsning også nå, selv om den sto på det samme før også. Men en ting plager meg, det kommer en pipelyd hver gang den har koblet seg til trådløse nettverket, dette gjelder også når jeg får mail etc. Skulle tro det var en varsel lyd, mulig å slå den av noen plass?

Lenke til kommentar
Er det mulig å ta ut DVD-enheten som står i i6400 på en enkel og grei måte? Dell har nemlig vært litt slurvete med monteringen av min, slik at dekselet stikker litt ut på den ene siden (ser ut til at den står litt skeivt). Er ikke snakk om mer enn 1-2mm, men det virker som at dette fører til at den lager en ulyd (vibrasjon) når platen spinner opp i stor hastighet. vibrasjonen forsvinner når jeg holder en finger presset mot DVD-enheten. Hadde vært kjekt å kunne prøve å ta den ut og montere på nytt for å se om det hjelper.

7019651[/snapback]

Det er som regel bare en skrue på undersiden som må skrues løs, etter det er gjort så drar du dvd-enheten ut. Se om du finner en skrue på undersiden.

7024558[/snapback]

Slik er det på min PC oge, ikke merket noe ulyd men vil jo gjerne at den skal stå korrekt. Som du sier, stikker ut ca 1 millimeter i enden på ene siden. Fikk du fikset "problemet" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...