Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan gi en god beskrivelse av støynivå og viften til 6400?

Går viften svakt hele tiden eller starter den bare ved tyngre oppgaver?

Jeg bruker pc mest til programmering og ønsker i  utgangspunktet en helt lydløs pc.

Har idag en dell 500m med pentium M som jeg er meget godt fornøyd med, spesielt at den er så og si helt lydløs...

7054224[/snapback]

har selv hatt dell500m før, meget stille (men også varm) bærbar!

Dersom du velger intel grafikk vil du få en stillegående maskin. Flere har rapportert om konstante & irriterende pipelyder fra hovedkort med oppgradert grafikk. Vet om flere som måtte bytte hk (=maskin) pga dette.

Når det er sagt kan du kontrollere viften til 6400 og 500m med dette programmet:

http://www.diefer.de/i8kfan/index.html

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hei folkens,

 

Vurderer denne PCn nå, koster 7,590,- med 1GB minne(2x512), integrert skjermkort og CoreT Duo Prosessor T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) er dette Core 2 Duo?

 

Mitt bruksområdet er surfing, tekstbehandling, dilling og dalling. Jeg skal ikke bruke den til spill, kanskje et gammalt manager spill som ikke krever noe av grafikk kortet hvertfall. Heller lite film tiiting.

 

Det jeg ønsker av maskinen:

-Rolig/stille

-God batterikapasitet

-Wlan/BT

-God skjerm

 

Hvordan vil dene være for meg?

Har jeg noe å hente på prisen feks med å ringe dell?

Er det mulig å få en 1GB brikke istedet for 2x512?

Hvor lang tid tar det før man før man får maskinen fra den er bestilt? Bor i Østfold.

Hvordan er byggekavliteten, er det ren plastikk følelse?

 

Det er sikkert mulig å lese gjennom hele tråden for å finne svar på disse spørsmålene, men jeg tenkte å bestille en pc i dag og da har jeg ikke tid til å lese=)

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke Core 2 Duo.

 

Jeg har selv 6400 med integrert skjermkort. Har hatt mange bærbare siste årene, og denne må jeg si har best batterilevetid av alle bærbare jeg har hatt. Jeg får over 6 timer batteritid med 9-cellers batteri. Så hvis batteritid er viktig så bør du gå for 6400 med 9-cellers batteri og integert skjermkort. Den er også stille. Viftene går sjeldent.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke Core 2 Duo.

 

Jeg har selv 6400 med integrert skjermkort. Har hatt mange bærbare siste årene, og denne må jeg si har best batterilevetid av alle bærbare jeg har hatt. Jeg får over 6 timer batteritid med 9-cellers batteri. Så hvis batteritid er viktig så bør du gå for 6400 med 9-cellers batteri og integert skjermkort. Den er også stille. Viftene går sjeldent.

7062801[/snapback]

Batteritid er en av de viktige tingene, men også at maskinen går rolig/stabilt og ikke bråker mye. Men også at den fysiske kvaliteten er god, liker godt IBM sine maskiner, men dem koster jo deretter også.

 

Ser at man kan legge til Bluetooth på den, er det mulig å gjøre det selv og, slik at det blir billigere eller er det en omfattet operasjon?

Lenke til kommentar

Det er mulig å gjøre det selv, men åssen vet jeg ikke. Sikkert andre her som vet det. Byggekvaliteten er bra syns jeg. Den bråker ikke, det er helt sikkert. Når det gjelder leveringstid så kan det variere. To ganger har jeg bestilt fra Dell. Hver gang så har det tatt 1 uke, ikke mer. Jeg bor i Vestfold. Mens hos andre kan det ta lenger tid.

Lenke til kommentar

Ok, virker som en god Pc, ser jo det er veldig mange som er fornøyd med den.

 

1. Vil man merke mye ytelsesmessig på å gå for en 7200 harddisk istedet for 5400? Og vil det da skape mye mere varme slik at viftene vil gå mere?

 

2. Er det smartere å gå for en Core 2 Duo, enn en Core Duo?

 

3. Ekte Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media) [legg til 62.50 kr eller 2,-/måned1] <- Betyr det at man får med windows cd'n?

 

4. 15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050) med TrueLife™- widescreen [legg til 1,000.00 kr eller 37,-/måned1] <- Noen som kan anbefale denne? Jeg liker å høy oppløsning, men vil det gå greit med det integrerte skermkortet?

 

5. 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery (optional) [legg til 300.00 kr eller 11,-/måned1] <- Blir batteri tiden mye lengre med 9-cell? Stikker batteriet ut maskinen da? Flott om noen kunne tatt et bilde av sitt 9-cell på sin maskin. Blir pc'n varmere med 9-cell?

 

6. Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate [legg til 487.50 kr eller 18,-/måned1] <- Er det bare et lokk under hvor denne sitter, eller er det inni maskinen, man må fysisk av med hele dekselet for å sette den i. Husker jeg hadde en Fujitsu Siemens maskin, hvor det var et lite lokk under pcn hvor det var en USB port hvor man kunne sette i en Bluetooth dongle.

 

7. Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) [legg til 1,850.00 kr eller 68,-/måned1] <- Er det verdt å legge i de pengene for å gå fra 1.66 til 1.83?

 

Så maskinen med Core Duo 1.66, 1GB minne, Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050), 80GB (7,200 rpm), 8X DVD+/-RW drive, Intel® Media Accelerator 950 Graphics , 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery, Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module. Prisen vil da bli 10140kr inkl porto. Vil man da få en bedre pc for de pengene av et annet merke?

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar

Skjermkortet har ingenting å si når det gjelder oppløsning på skjermen. WSXGA+ kan anbefales. Har du ikke hatt det før, så kan det bli uvandt i begynnelsen, men du vender deg fort til det. Skriften er mindre og du får plass til mer på skjermen.

 

9-cellers batteri er like stor som 6-cellers. Batteriet vil ikke stikke ut noen steder, det blir bare littebittegrann tyngre. Du får vel rundt 2-3 timer mer med 9-cellers batteri.

 

Core Duo 1.66 holder til det meste. I og med at du bare skal surfe og annet dill dall så skal det holde masse.

Lenke til kommentar

-du vil nok knapt merke forskjell mellom 7200 og 5400 bare at 7200 bråker litt mer og kan bli varmere.

 

-ja du får med CD'en

 

-bluethooten er bare en veldig liten brikke ( ca 1x 3 cm tror jeg?) som du bare setter inn under tastaturet utifra bruksanvisningen

bluethoothrq3.jpg

 

 

-core 2 duo er litt mer framtids rettet siden den har 64-bit støtte

 

-om det er verdt å oppgradere får du nesten bestemme sev, men jeg synes det var litt drøyt

 

håper dette var litt til hjelp

Endret av AndyF
Lenke til kommentar

Ok, tror jeg går for den konfigen jeg har satt opp. Skal ta å ringe dem på mandag og høre om dem har noe å gå på med prisen.

 

Har jeg 2ukers angre rett? Altså jeg kan sende den tilbake innen 2 uker å få pengene tilbake om jeg ikke er fornøyd? Hvordan sender man den tilbake, som norges pakke feks?

 

Vil bare være sikker før jeg bestiller=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...