Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg undres over Core duo 2, kommer den til 6400? Eller er den her allerede? Fordi, når du veldig CPU type så står den jo ikke der.

Er det noe som vil skje hos Dell? Noen tilbud el. snart? :hmm:

6905062[/snapback]

Man kan få den hvis man ringer og hører med dem.

jeg får forøvrig min I6400 i morgen kveld, en uke før forventet leveringsdato :)

Lenke til kommentar

Har akkurat fått pc'en. Er det noe spesielt jeg burde tenke på med batteriet nå som laptop'en er ny?F.eks at pc'en lades helt opp, og så helt ut noen ganger, eller er det bare å la strømmen stå i?

Pc'en kommer mest til å bli brukt som en stasjonær, lønner det seg da å ta ut batteriet, eller er det noen triks som bevarer levetiden på batteriet?

Lenke til kommentar
Har akkurat fått pc'en. Er det noe spesielt jeg burde tenke på med batteriet nå som laptop'en er ny?F.eks at pc'en lades helt opp, og så helt ut noen ganger, eller er det bare å la strømmen stå i?

Pc'en kommer mest til å bli brukt som en stasjonær, lønner det seg da å ta ut batteriet, eller er det noen triks som bevarer levetiden på batteriet?

6940680[/snapback]

Ikke lad ut batteriet! Litium-ion-batterier får sin levetid vesentlig redusert for hver gang de lades helt ut, i motsetning til andre batterityper. De fleste nyere mobiltelefoner og bærbare PC-er har Li-Ion men allikevel er det enkelte forhandlere som råder kunder til å lade ut og opp igjen batteriene, uvitende om at de ødelegger batteriene. Li-Ion liker best å lades opp før det er tomt.

For å få mest mulig batteritid, bruk PC-en mest mulig på strøm, og ikke lad batteriet helt ut med mindre det er nødvendig. Ikke ta ut batteriet heller, det har godt av såkalt vedlikeholdslading fra PC-en selv om det ikke brukes.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å få winamp til å funke med quickset knappene? Hadde vært kjekt om jeg hadde fått til det :)

6929875[/snapback]

I winamp: optioins - prerferences - global hotkeys - eneable

Done!

Funker som bare det.. bruker det selv når jeg spiller.

Det finnes også et plug-in til itunes som gjør det samme. Bare søk på "itunes media buttons inspiron".

Lenke til kommentar
Forresten... X1400, hvor lenge varer et 9-cellers batteri med det kortet? sånn ca medium skjermstyrke etc.

6909935[/snapback]

Har ikke målt, men jeg har har kjørt 45min nå med full lysstyrke og har 2:43 igjen.

Så du kan nok klare 4+ timer hvis du demper lysstyrken litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...