Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

dere synes at det øverste tilbudet er best selv om det er en dårligere prosessor, skjerm og os?

Hvor stor ytelsesmessig forskjell er det på de to prosessorene og hvor stor er forskjellen mellom xp home og media center?

Kan man få denne laptopen uten truelife skjerm?

Er det tv-ut på maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
dere synes at det øverste tilbudet er best selv om det er en dårligere prosessor, skjerm og os?

Hvor stor ytelsesmessig forskjell er det på de to prosessorene og hvor stor er forskjellen mellom xp home og media center?

Kan man få denne laptopen uten truelife skjerm?

Er det tv-ut på maskinen?

6561044[/snapback]

La ikke merke til at det er den dårligste skjermen. Jeg tror jeg muligens har gått for det "orginale" tilbudet i stedet. Du sparer jo lite/ingenting på det øverste tilbudet. Det andre sparer du kanskje pga prosessorene er synnsykt dyr å oppgradere hos dell i forhold til andre.

Lenke til kommentar

På denne bærbare ville jeg ikke valgt en dårligere skjerm enn det beste valget.... det er bare helt utrolig deilig.

Prøvde litt Company of Heroes, merka ikke noe særlig varmeutvikling nei.

Og den er sinnsykt stillegående! Folk puster mer høylydt enn denne

Lenke til kommentar

Da var det bestillt en fin en ;)

Inspiron 6400 Duo Processor T2250 1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

15.4" UltraSharp Wide Screen WSXGA (1680x1050) Display with TrueLife

Free upgrade from 1024MB to 2048MB RAM 533MHZ

Free upgrade from 80GB to 100GB HDD

Microsoft Vista Capable Logo Label

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

100GB (5,400 rpm) Hard Drive

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

65W AC Adapter

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16

Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

:D

Bare 10600,- :)

Endret av espenfjo
Lenke til kommentar

Det der er vel ca det samme tilbudet som jeg har fått+en bedre skjerm. Skal følge med på dells tilbud de neste to ukene, hvis det ikke kommer noe bedre kjøper jeg den samme pakka.

Kan noen vennligs skrive en aldri så liten utredning om skjermen med true life. Grunnen til at dette er så viktig for meg er at jeg skal begynne på jornalistikk til høsten og der ser jeg for meg at mulighetene for å stikke seg bort i et mørkt rom for å skrive er heller dårlige...

Lenke til kommentar

Ja jeg vet jo hva det er for noe, men jeg vil helst ha "first hand impressions" fra folk som har brukt laptopen på skolen, toget, bussen eller andre plasser der man ikke kan kontrollere lyset som kommer på skjermen. Hvis laptopen blir ubrukelig i auditoriumet eller på lesesalen er den totalt uinterresant for meg.

Lenke til kommentar
Ja jeg vet jo hva det er for noe, men jeg vil helst ha "first hand impressions" fra folk som har brukt laptopen på skolen, toget, bussen  eller andre plasser der man ikke kan kontrollere lyset som kommer på skjermen. Hvis laptopen blir ubrukelig i auditoriumet eller på lesesalen er den totalt uinterresant for meg.

6563553[/snapback]

Sitter nå i bekmørket på soverommet mitt med dellen på dyna. Kan helt fint sitte og skrive sånn her. Men en lyskilde bakfra lager ende gjenskinn på skjermen (leselampa). I vanlig dagslys går det helt greit selv om man ser litt gjenskinn, spesiellt hvis det er direkte sollys som blir reflektert av noe blankt osv.

Jeg har ihvertfall ingenting å utsette på dette. Kunne valgt det kun for oppløsninga sin skyld.

Lenke til kommentar

Har nå fått min Dell 6400 med 1,73 GHz DualCore, 1GB RAM, 256MB Ati X1400, WXGA (1280x800), 9-cellers batteri, DVD-brenner og 100GB HD. Kan si jeg er meget fornøyd!

Jeg synes den høyeste oppløsningen var for mye til en 15,4" skjerm etter å ha prøvd en med det (oppskalering ved å justere DPI fungerer ikke akkurat tilfredsstillende, dessuten lurer jeg litt på vitsen med høy oppløsning når det blir så lite at man må oppskalere...), så jeg bestilte WXGA (1280x800) uten glossy belegg. Det er jeg meget fornøyd med, jeg bruker 1280x960 på 19" CRT-skjerm til vanlig og ikoner o.l. har da samme størrelse som på denne skjermen, mangler altså bare 160 piksler i høyden som jeg ikke savner. Og så slipper jeg jo speil-effekten :) Synes også tekst ble meget pen og glatt med ClearType-utjevning på og litt justering i ClearType-PowerToyen, slik at det nå er svært få tilfeller der man legger merke til at noe er pikslete. Jeg savner absolutt ikke skjermen med den høye, for ikke å si ekstreme, oppløsningen (og nei, jeg trenger ikke briller). Kontrasten og lysstyrken synes jeg også er god, så TrueLife glossy belegg hadde jeg nok heller ikke bruk for.

Eneste irritasjonsmomentet til nå er at touchpaden ikke er plassert i midten, slik at jeg kommer borti den litt med ene hånda når jeg skriver. Men det er vel bare fordi jeg ikke er vant med bærbar tenker jeg.

Maskinen er veldig stille, faktisk for det meste lydløs. Vifta går stort sett bare en sjelden gang dersom det er veldig varmt i rommet du er i (slik det er nå på sommeren) eller om man spiller 3D-spill så går den av og til.

Størrelsen på maskinen er grei nok, selv om den muligens er noen millimeter tykkere enn en del andre PC-er (f.eks de fra Acer). Synes ikke at det er noe problem å ha den med i en sekk, verken størrelse eller vekt. Kan vel også legge til at batteritiden er svært bra, har det store batteriet og satt en hel kveld uten strøm og surfet på internett og installerte programmer, og gikk faktisk ikke tom. Har ikke målt nøyaktig batteritid, men det virker som om det er rundt 5 timer.

Edit: Etter nærmere undersøkelse viser det seg at touchpaden ikke er sentrert på PC-en fordi den er sentrert i forhold til F og J på tastaturet, som jo er hvor man holder pekefingrene når man skriver touch... og dersom jeg sitter rett framfor den og skriver kommer jeg ikke borti touchpaden lenger. Genialt :thumbup:

Endret av jonmagne
Lenke til kommentar

Tror dere det blir noen gode tilbud paa 6400 ved skolestart? Har tenkt aa bestille om par uker..

Er det mulig aa installere en merom cpu naar den tid kommer?

- ser at det er mye snakk om aa spare penger ved aa faa noen i en bedrift til aa kjope for seg..

Hvorfor blir det egentlige billigere naar en bedrift kjoper?

Slipper de aa betale mva eller noe?

Endret av Calc
Lenke til kommentar
Tror dere det blir noen gode tilbud paa 6400 ved skolestart? Har tenkt aa bestille om par uker..

Er det mulig aa installere en merom cpu naar den tid kommer?

- ser at det er mye snakk om aa spare penger ved aa faa noen i en bedrift til aa kjope for seg..

Hvorfor blir det egentlige billigere naar en bedrift kjoper?

Slipper de aa betale mva eller noe?

6572943[/snapback]

Tror de allerede har kommet med skoletilbudet.

Se mer info her http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...s=dhs&cs=nodhs1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Stemmer det, nå har "toget" gått. Hvis du ikke bestiller nå så kommer det sannsynligvis ikke til å bli billigere før de nye prossessorene slippes eller rett før.

Lenke til kommentar

Heldigvis har jeg siste ukes tilbud på mail...

Når kommer de neste prosessorene, og hvor stort prisfall kan man vente seg?

Edit: Det skulle selvfølgelig være mail og ikke mai. Vårtilbudene kommer vel aldri tilbake nei. Synd, men sant.

Endret av Quidam Dai Shan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Vet ikke helt. Du er heldig, dell har aldri vært så billig som da. Egentlig litt utrolig spørr du meg men..

Tror de snakker om ca 20-30% på duo core og 50% på PM ..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...