Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som husker feil eller fantes det en valgmulighet for 1.83GHz core duo prosessor før? Synd at Dell skal vingle sånn med disse tilbudene sine, jeg klarer jo aldri å bestemme meg om jeg skal kjøpe nå, eller vente til neste tilbud kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som husker feil eller fantes det en valgmulighet for 1.83GHz core duo prosessor  før? Synd at Dell skal vingle sånn med disse tilbudene sine, jeg klarer jo aldri å bestemme meg om jeg skal kjøpe nå, eller vente til neste tilbud kommer.

6437735[/snapback]

Det fantes 1.83GHz prosessor før ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det bare jeg som husker feil eller fantes det en valgmulighet for 1.83GHz core duo prosessor  før? Synd at Dell skal vingle sånn med disse tilbudene sine, jeg klarer jo aldri å bestemme meg om jeg skal kjøpe nå, eller vente til neste tilbud kommer.

6437735[/snapback]

Klarer du å vente på et godt tilbud kan du spare deg flere tusen. Hvis du har fulgt med på noen av de tidligere tilbudene vet du med en gang når det er et godt tilbud eller ikke.

Lenke til kommentar

Tror jeg bare kommer til å bestille dette oppsettet, men venter til i morgen for å se om bærevesken blir blir erstattet med noe annet. Skal bare bruke PC'en til skolearbeid og surfing så den blir nok grei nok. Har stasjonær til andre ting.

Tror ikke man får så mye mer for pengene andre steder.

Prosessor Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Microsoft® Operativsystem Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

Minne 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x512)

Grafikkort Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory

Harddisk 80GB (5,400 rpm) Hard Drive

Modem finsk/norsk - 56.6k V.92 internt modem

Optiske enheter 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD

Trådløst nettverk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

Gedis Bundle 6400 Multimedia N07645

Microsoft® programvare Microsoft® Works 7.0 (norsk)

Standard Garanti 1 År Hente-og-Levere Service

Antivirus Ingen sikkerhets-/ antivirus beskyttelse

Hovedbatteri 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery (optional)

Bærevesker Free Large Deluxe Nylon Carry Case

Recovery- CD med drivere ingen resource- CD

Fargevalg Snap on LCD back cover Carbon Fibre

Dell Media Experience Dell® Media Experience 3.0 Basic

Skjermer 15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen

TOTALT BELØP Inkl. mva.: 7,665.00 kr

Lenke til kommentar

Ja dette var raskt ekspedert. Her sitter jeg med min nye Inspiron 6400. Den ble bestilt fredag ettermiddag, og nå har jeg den, fem dager etter bestilling. Alt fungerer perfekt.

Bare en liten ting.., hører en høy tone mesteparten av tiden. Ligner på gresshopper. Irriterende. Slik skal det vel ikke lyde?

Ellers er jeg fornøyd. Dell leverer raskt om sommeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Ja dette var raskt ekspedert.  Her sitter jeg med min nye Inspiron 6400.  Den ble bestilt fredag ettermiddag, og nå har jeg den, fem dager etter bestilling.  Alt fungerer perfekt.

Bare en liten ting.., hører en høy tone mesteparten av tiden.  Ligner på gresshopper.  Irriterende.  Slik skal det vel ikke lyde?

Ellers er jeg fornøyd.  Dell leverer raskt om sommeren.

6439184[/snapback]

5 dager? Er ikke det ganske normalt da? 2-3 dager syns jeg er kjapt levert. Men dell er kanskje generelt treige til å levere..? Jeg mener hvis 5 dager er raskt til å være dell. Har lest igjennom hele denne tråden og hvis jeg ikke husker feil så måtte noen vente mer enn 5 dager.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Ja dette var raskt ekspedert.  Her sitter jeg med min nye Inspiron 6400.  Den ble bestilt fredag ettermiddag, og nå har jeg den, fem dager etter bestilling.  Alt fungerer perfekt.

Bare en liten ting.., hører en høy tone mesteparten av tiden.  Ligner på gresshopper.  Irriterende.  Slik skal det vel ikke lyde?

Ellers er jeg fornøyd.  Dell leverer raskt om sommeren.

6439184[/snapback]

5 dager? Er ikke det ganske normalt da? 2-3 dager syns jeg er kjapt levert. Men dell er kanskje generelt treige til å levere..?

6442287[/snapback]

Tok 2 uker her.

Den lyden kan komme av at du ikke har restarta. På min gikk vifta konstant på full guffe når jeg fikk den, mamma trodde jeg støvsugde omtrent, men det stoppet ved reboot.

Lenke til kommentar

Tror fabrikken ligger i danmark en plass.

I tillegg så sender de med landfrakt, ikke ekspress(fly)-frakt. For å spare penger. Det sykeste er at de tar betalt for frakt som om det skulle vært express over night ellerno.. Men men.

Lenke til kommentar

Ok, ganske normal leveringstid altså. :hmm:

Selgeren sa at fabrikken ligger i Irland. Min forsendelse kom fra Danmark..

Har restarta. Lyden er der fortsatt. Men nå kommer og går den. Tror den kommer fra harddisken eller skjermkortet eller strøminntaket, ikke vifta.

En sånn ungdomskillerlyd. Høy frekvens som ungdommer hører. Noen butikker i London (har jeg hørt) skrur på en sånn lyd utenfor butikken for å skremme vekk ungdommer som står der og henger. Hørselen taper seg litt med alderen, og høyfrekvente lyder kan ikke høres så godt lenger (f.eks gresshoppesang).

Ps: Kan fåes som ringetone nå.

En sånn lyd vil jeg jo ikke ha på pc`n min.

(Er ikke helt ung lenger, men hører godt)

Hvis den ikke gir seg kontakter jeg Dell.

Ellers må jeg skryte av dataen, alt annet fungerer perfekt. Så her sitter jeg i sommervarmen....

Lenke til kommentar
Har restarta. Lyden er der fortsatt. Men nå kommer og går den.  Tror den kommer fra harddisken eller skjermkortet eller strøminntaket, ikke vifta. 

Har du intel integrert grafikk eller ati?

6443651[/snapback]

256 mb ati mobility radeonx1400

Lenke til kommentar

there you have it, tror det er vifta eller noe annet med den grafikkløsningen som lager den ekle lyden. Folk som har integrert intel grafikk sier maskinene deres er musestille... en jeg kjenner kjøpte med ati grafikk og nå er han forbanna på dell og skal returnere, den lyden er forferdelig!

Lenke til kommentar
Mener det ble skrevet for noen sider siden at lyden kom fra batteri-området og kun var mens 220V'en sto i (eller motsatt). Prøv å sjekke hva som skjer hvis du kobler fra/på ladern.

6445244[/snapback]

Koblet fra strømtilførselen, og.....det ble stille. Satte den i igjen, og lyden er tilbake, men redusert. Forresten, den varierer i intensitet.

Kan det ha sammenheng med at uten strømtilførsel går skjermen på sparebluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...