Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jo, det er jo et alternativ å kjøpe der, men hvordan skal jeg finne rett type hvis jeg skal kjøpe nytt?

EDIT:

Tror jeg misforstod deg litt, takk for infoen iallefall :)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell bestemte seg for å oppdatere tilbudet litt, slik at oppsettet

Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024)

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16

80GB (5,400 rpm) Hard Drive

8X DVD+/-RW

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050) med TrueLife™- widescreen

og et snertent snap on LCD cover i Mediterrainean Blue

nå koster kr 9865. Eneste tingen jeg kan se er at jeg ikke har mulighet til å velge en recovery CD med dette. Pussig.

Lenke til kommentar
Er det et spes merke/type minne man må kjøpe hvis man skal kjøpe dette utenom dell? Hva anbefaler dere ev.?

På forhånd, takk! :)

6406566[/snapback]

Kjøp det billigste fra en kjent produsent(Netshop.no har veldig billog OCZ-minne!)

Lenke til kommentar
Kjøp det billigste fra en kjent produsent(Netshop.no har veldig billog OCZ-minne!)

6410128[/snapback]

man må ha fysisk like brikker for å kunne kjøre dualchannel, OCZ minne har 4 brikker på hver side i følge bildet (altså 2x4 brikker på 128mb) på netshop mens minnet fra Dell er 2x8 brikker på 64mb.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Er du sikker på at dell har 2 x 8 på 64? Se på vedlegg.. Mulig dette bildet er av 512 mb minne da. Dette bildet fant jeg på dell.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hvis du ser litt ekstra nøye på bildet når du trykker på 1024 mb på netshop kan du se at det står 512 mb på selve kortet som er bildet av (hvis jeg ikke ser helt feil).

På kortet på netshop står det dette: PC-4200 533MHz. (4.4.4.8)

På dell står det dette: PC2 4200s-444-12-FI

For meg så virker det som at 444-12 blir til sammenligning mot netshop slik::

444-12

444-8 eller (4.4.4.8)

Hva er forskjellen?

Samtidig så står det en s og FI på dell, er det bare en liten filleforskjell?

ER det noen som har prøvet dette minne? Virket det i så fall?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det bare meg, eller har prisen gått opp på i6400 i det siste?

6411296[/snapback]

Stemmer det. Se på forige side. Der har jeg sammenlignet noen tilbud som dell hadde for 2 mnd siden og de er billigere enn i dag.. Synes det er helt på trynet jeg at man skal betale 5200 kr mere for en pc i dag med samme spesifikasjonene som man måtte for 2 mnd senere.. :hrm:

PS:

Jeg vet ikke om de fikk med veske og snap on cover da, alikevel utgjør ikke dette prisen på 5200 kr ekstra det blir fra en 1,7 til 2 GHz.

Da har jeg ikke tatt med en service oppgr. på 3 år til kun 150 kr. Velger å ikke ta med dette siden det virket som at dette var et spes tilbud han fikk pr tlf.

Lenke til kommentar

Prisene på Dells produkter går opp og ned med jevne mellomrom. Det er altså ingen overraskelse hvis prisen plutselig har gått opp litt. Jeg vil ikke si at det er på trynet. De kjører tilbud i en periode for så å sette opp prisene, også kan det hende at de setter ned prisene og har noen fabelaktige tilbud. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Ikke helt på trynet kanskje, men syns du ikke det er litt rart at de kjører tilbud til noen personer som kan være 6500 kr billigere når pc'en man kjøper ikke koster mer enn 10 000 kr? Altså 65% av varens verdi får man med gratis på kjøpet? Jeg syns iallefall at dette er merkverdi. Spes på en vanlig pc til 10 000 kr.

Prisene som jeg sammenlignet med var også nedsatt med 1100 kr. Hvis jeg ikke skulle tatt med denne rabatten hadde prosenten på det tilbudet ovenfor vært mye nærmere 75% enn 65% (ut ifra pris uten rabatt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
2X-minne tilbudet tilbake.. sammen med en ubrukelig printer du ikke har bruk for med på kjøpet. Hadde vel håpet på et litt annet tilbud.. så tror jeg fakisk venter og ser.. I tillegg gjelder ikke 2x-minne med GMA950 som jeg har tenkt! Skuffet..

6220228[/snapback]

Hvorfor er printeren ubrukelig for alle? Legg på 140kr så har du en god alt-i-ett printer. Jeg vil gjerne ha en printer når jeg flytter nå til høsten, så jeg slår nok til nå. At prosessoren er satt opp fra T2400 til T2500 er ikke noe negativt mener jeg. Den oppgraderingen kostet 1800kr før. Prisforskjellen nå er 1000,- inkl. printeren. Tilsammen tilsvarer det ca 2500,-. Om det er verdt det får være opp til hver enkelt, men jeg bestiller sikkert i dag.

Intel Core Duo T2500 2.00 GHz

Windows Media Center ed. 2005 m/backup

1 års henteservice

Dell Fargeprinter 725

2048 DDR2 RAM

100GB 5400rpm

15.4" UltraSharp 1680x1050

256MB ATI X1400

DVD-RW

9-cellers batteri

Integrert 3mbps bluetooth

11.540,- m/frakt. Synes ikke det høres så ille ut jeg.

edit: av en merkelig grunn går det ikke an å velge 810 alt-i-ett printeren lenger.

6221080[/snapback]

Skal du ha det samme i dag koster det ca 19384,- + backup cd til 60

Fargeprinteren er ikke med (man får bæreveske i stedet)

Dette + tilbudet på forige side. (som jeg har quota)

Det var forresten en som hadde fått et spes tilbud på dette også, han fikk det til noen hundrelapper mindre + at frakten ikke var med. Så bort fra dette da det er et mere spes tilfelle.

Lenke til kommentar

Det er nå bare fordi 2GB RAM koster 3000,- og printeren 1000,- i seg selv. Tilbudene går som sagt opp og ned og frem og tilbake. Jeg angrer ikke på at jeg slo til. Både maskinen og printeren er suverene. Smør deg med tålmodighet så kommer det et tilbud som passer nettopp deg ;)

edit: sjekket sidene nå, og ser at de har gjort noe drastisk med prosessorene. Skal man ha de som var standard før blir det jo faktisk utrolig dyrt. Nå ble jeg veldig glad for at jeg slo til i slutten av mai. Veldig synd for de som skal kjøpe nå. Kommer forhåpentligvis et tilbud eller to som inkluderer HW-oppgraderinger istedenfor ekstrautstyr.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Men det som jeg syns er litt rart er at dell selgeren jeg snakket med var ikke ville i det hele tatt å gjøre noe med prisen. Alt han kunne gjøre var å gi 300 kr i avslag, men da fikk jeg ikke snap on cover eller bæreveske. Vesken og snap on cover har en større verdi enn 300, et tilbud som de fleste ville avslått vil jeg tro.

Prisene var mye lavere for 2 mnd siden enn de er i dag, likevel kunne de gi bedre rabatter for 2 mnd siden enn i dag. Noe som får meg til å klø meg selv i hodet å begynne å tenke på om hardwaren på pc'er går opp for tiden eller om dell.no handler i fylla.

Det er tydelig at hvis man venter til det rette tidspunktet så kan man spare seg selv for flere tusenlapper hos dell.no og samtidig få en god og billig bærbar pc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
er så glad for at jeg slo til, på det tidspunkter jeg gjorde.

når jeg ser pris/ytelse nå

:)

vil bare si at vis man vil bruke skjermen mye i skarpt solys, ikke kjøp truelife! er som å se i et speil :dontgetit:

6419004[/snapback]

Hvordan er det å bruke hvis man sitter inne når det er sol ute med noen lyse gardiner slik at rommet man er vil bli ganske opplyst, men ikke av direkte sollys.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det er nå bare fordi 2GB RAM koster 3000,- og printeren 1000,- i seg selv. Tilbudene går som sagt opp og ned og frem og tilbake. Jeg angrer ikke på at jeg slo til. Både maskinen og printeren er suverene. Smør deg med tålmodighet så kommer det et tilbud som passer nettopp deg ;)

edit: sjekket sidene nå, og ser at de har gjort noe drastisk med prosessorene. Skal man ha de som var standard før blir det jo faktisk utrolig dyrt. Nå ble jeg veldig glad for at jeg slo til i slutten av mai. Veldig synd for de som skal kjøpe nå. Kommer forhåpentligvis et tilbud eller to som inkluderer HW-oppgraderinger istedenfor ekstrautstyr.

6418573[/snapback]

Vel, jeg glemte å ta med printeren, så det vil bli enda dyrere. Faktisk så vil det da koste over 19400,- kr som du betalte litt over halvparten for, så jeg skjønner du er fornøyd med dealen din :)

Lenke til kommentar

Herregud mann. Lær deg funksjonene her på forumet og dropp trippelposter. Blir så rotete.

Men angående priser. 19 lapper for en 6400? Det er dyrt. Regner med at det er full pakke på minne osv? Ikke verdt å kjøpe minne hos dell mener jeg, med mindre de har et tilbud som man rett og slett ikke kan holde seg unna.

Når det gjelder glossy skjerm så er det smak og behag. Jeg blir ikke plaget hvis sola skinner rett på skjermen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Herregud mann. Lær deg funksjonene her på forumet og dropp trippelposter. Blir så rotete.

Men angående priser. 19 lapper for en 6400? Det er dyrt. Regner med at det er full pakke på minne osv? Ikke verdt å kjøpe minne hos dell mener jeg, med mindre de har et tilbud som man rett og slett ikke kan holde seg unna.

Når det gjelder glossy skjerm så er det smak og behag. Jeg blir ikke plaget hvis sola skinner rett på skjermen.

6419575[/snapback]

Ja, skal prøve å unngå det:) Noen som vet hvordan jeg kan legge til flere quotes i en og samme post?

Jeg vet det er dyrt, det er en sammenligning for hva man fikk for 11 500 for 2 mnd siden.

Ok. Da skal jeg nok klare å leve med en glossy skjerm.

EDIT:

Hvis noen leter etter rett minne så kan dere finne dette her og her for 1024

Jeg kan ikke se at det ikke skal gå ann å bruke kingston sin minnebrikke, men det står ikke noen erfaringer om dette =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...