Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

What ever!

 

3GB er tvilsomt men alikevel ubetydlig...

 

Når var du i fare for å fylle opp en 80/100GB HDD sist feks? Og det er mulig og gjøre en opprydding etter hvert i så fall...

 

Jeg er enig at man kan sletter programer fra dell man ikke trenger, men alikevel unenig at man bør lage en clean Xp formatering for å frigjøre litt plass du ikke trenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
What ever!

 

3GB er tvilsomt men alikevel ubetydlig...

 

Når var du i fare for å fylle opp en 80/100GB HDD sist feks? Og det er mulig og gjøre en opprydding etter hvert i så fall...

 

Jeg er enig at man kan sletter programer fra dell man ikke trenger, men alikevel unenig at man bør lage en clean Xp formatering for å frigjøre litt plass du ikke trenger...

6281913[/snapback]

 

Sannsyneligvis så kommer jeg ikke til å fylle opp hd helt, men det er heller ingen poeng at disse 3gb bare skal ligge der og ikke vær i bruk!

Jeg har 60gb harddisk i min dell, før partisjonering og formatering var 52,3 tilgjengelig og etter var 55, ett eller annet tilgjengelig. Har du dell selv kan du jo bare gå inn administrative verktøy - datamaskinbehandling og sjekke selv! det skal ikke være sånn, iallefall ikke på mine pc`er..hehe :tease:

Lenke til kommentar

Nok OT, kanskje?

 

liste over ting jeg har prøvd uten hell: (På engelsk, fra et annet forum. Orker ikke oversette, siden de fleste her kan engelsk)

 

-Enable/disable wireless comm. by pressing Fn+F2. It's enabled.

-Installed two different Intel drivers. The one on Dell's pages (38-39MB) and one directly from Intel's pages (80MB-ish). None seem to make the WiFi work.

-Checked multiple times that the card is activated in BIOS

-Installed all other drivers, which work perfectly (Including: Intel Chipset, Thoshiba BT Stack, Touchpad, Omega X1400 display driver, Dell QuickSet software, Audio driver, Conexant modem driver, Broadcom 10/100 ethernet controller, Dell notebook system software)

-Taking out the battery and putting it back in

-Deleting the "Network Controller" item from system hardware management. The system found it again at once, but to no help.

 

 

Har også prøvd å ta ut og sette inn igjen WiFi-kortet under tastaturet. Det gjorde ikke et støv forskjell. Dette gir ikke mening lenger. En høynivå-formatering som dette skal ikke slette vitale filer som ikke går an å erstatte. Å skylde på at man ikke skal tukle med noe som allerede fungerer er ikke saklig. Å formatere er en helt normal operasjon. Jeg gjorde det bare fordi jeg foretrekker å begynne på scratch og installere de nødvendige og mine ønskelige programmer etterhvert så jeg selv har full kontroll hva som er der og ikke. Jeg nekter å tro at dette er årsaken til feilen. Synd jeg ikke husker akkurat når i prosessen den grønne WiFi-lampen sloknet. Jeg tenkte jo ikke over det før Windows klaget over at det ikke fant noe støttet trådløst kort.

Lenke til kommentar
"Nettverkskort-problem etter clean install"

 

Får alle det problemet etter clean install?

Ville formatere etterhvert når jeg får maskinen, men nå ble jeg usikker... :/

 

 

Er ikke no sånt at man må installere driverne, og så etterpå aktivere/plugge i kortet?

Har sett no sånt på en wifi-usb ting hos en kamerat.

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
"Nettverkskort-problem etter clean install"

Er ikke no sånt at man må installere driverne, og så etterpå aktivere/plugge i kortet?

Har sett no sånt på en wifi-usb ting hos en kamerat.

6284334[/snapback]

 

 

Hadde det vært så lett, så hadde jeg hatt andre ting å gjøre på i går. Det må være et halvdefekt nettverkskort. Det eneste en formatering gjør er å slette alle programmene dine, inkl. OS. Så installerer du de på nytt og alt fungerer like bra, eller enda bedre.

Lenke til kommentar

Har avinstallert Dell MediaDirect.. Er det noen mulighet for å programmere hurtigstart-knappen til noe annet?

 

Prøvde forresten å installere DellMediaDirect igjen, men alt bare stopper opp etter 5% med installering.....

 

Noen vært borti dette?

Lenke til kommentar
Hadde det vært så lett, så hadde jeg hatt andre ting å gjøre på i går. Det må være et halvdefekt nettverkskort. Det eneste en formatering gjør er å slette alle programmene dine, inkl. OS. Så installerer du de på nytt og alt fungerer like bra, eller enda bedre.

6285130[/snapback]

Hvilket kort sitter i maskinen din? Hvis det er et Intel kort, så har de jo tre ulike typer 802.11g kort: 2200, 2915 og 3945. Samme med Dell, de har flere ulike. Du må bruke den korrekte driveren. Det skal ikke være nødvendig å ta ut kortet før man installerer driver..

 

Det er ihvertfall mine erfaringer med Intel 2200 og 2915 kort.

Lenke til kommentar
Hvis nettverkskortet ikke fungerer etter formatering så er det selfølgelig en driver som ikke har kommet på plass...

6286096[/snapback]

 

 

Helt riktig. Nå fungerer det. Enten har jeg misforstått noe, eller så har de satt i feil kort. Intel Pro Wireless driverne er i hvertfall ikke riktig. Installerte Dell WLAN 1390 og da kom den grønne lampen på. Ringer uansett i morgen for å forstå bedre hvordan dette fungerer. Nå er maskinen akkurat slik jeg vil ha den :) Takk for forslagene, alle sammen. Så for de som vil formatere, så er det ingen fare i det. Så har vi avklart det også.

Lenke til kommentar
Enten har jeg misforstått noe, eller så har de satt i feil kort. Intel Pro Wireless driverne er i hvertfall ikke riktig. Installerte Dell WLAN 1390 og da kom den grønne lampen på.

6286633[/snapback]

Skru opp dekselet under og se hva slags kort som sitter i. :)

6286659[/snapback]

 

Jeg sjekket hvilket merke det var når jeg åpnet opp i går. Det står Broadcom. Det eneste jeg kan tenke meg er at chippen er fra Broadcom og at kortet loddes sammen og distribueres av Intel. Regner med det. Fungerer i hvertfall godt nå.

Lenke til kommentar
Jeg sjekket hvilket merke det var når jeg åpnet opp i går. Det står Broadcom. Det eneste jeg kan tenke meg er at chippen er fra Broadcom og at kortet loddes sammen og distribueres av Intel. Regner med det. Fungerer i hvertfall godt nå.

 

Jeg tror Intel lager chippen selv, mens Dell bruker Broadcom. Mulig jeg er på tynn is nå, men.. fint du fikk det til ihvertfall. :)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Altså, noen av dere som har noe peiling på når jeg kan forvente å få maskinen?

 

var nettopp å sjekket leverings status å da sto det at den kom til copenhagen klokken hal2 inatt.

 

så nå lurer jeg på hvor lenge jeg må vente? står ETA 16.juni men.

bestilte jo 22mai! :/

Lenke til kommentar
bestilte min 9/9 og i morgen skulle de komme å levere den på døra...synes det har gått kjempefort jeg!!

 

*gleder meg masse*

 

-TJ-

6314895[/snapback]

 

Steike!!

 

Bestilte 6.juni og har ikke sett snurten av pc'en... :cry:

 

 

Hvor bor du i landet da?

Holder selv til i nordre nordland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...