Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvd å spille med x1400 skjermkortet, går det greit?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg har lært å lage spoiler, JAAAAA! :p  :p  :p  :tease:  :tease:  :tease:

6260317[/snapback]

Hei!

Det går knallbra det, BF2 går glatt på med/high i 1024/768, som i min bok er overlevbart.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å spille med x1400 skjermkortet, går det greit?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg har lært å lage spoiler, JAAAAA! :p  :p  :p  :tease:  :tease:  :tease:

6260317[/snapback]

Hei!

Det går knallbra det, BF2 går glatt på med/high i 1024/768, som i min bok er overlevbart.

6262001[/snapback]

Hvis man kjører bf2 med samme detaljnivå og oppløsning med 6x anti-alasing vil man få en fps på 20-30. Det blir kanskje litt lavt, men det ser utrolig bra ut også. Uten anti-alasing så får jeg rundt 40-50fps med samme oppsett.

Noen som vet om omega driverne gir endel mer "futt". Jeg har lastet ned driveren, men har ikke innstallert. Jeg vil ikke like å få noe problemer pga omega driverne. Hvis det er noen med litt mer erfaring som gidder å teste dem ut så vil jeg gjerne høre resultatet. :)

Går det greit å overklokke dette kortet egentlig?? Går det greit å overklokke bærbare i det hele tatt?

Hvilke programmer kan anbefales til ATi. Det følger vel et program med omega driverne som overklokker. Hvilket er dette?

Kortet ytet bedre enn først forventet.

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Skulle ikke 2xminne tilbudet vare til 17/06.06? Og nå går det ut idag? Noen som vet om jeg eventuelt kan kjøpe 1gb minne i en nettbutikk som passer i denne? Den bruker so-dimm 667 tror jeg..

6262647[/snapback]

Du kan kjøpe all ram som kommer orginalt i Dell pc-er i nærmeste nettbutikk...

" det er ikke noe hokus pokus med rammen i dell maskinene"

Lenke til kommentar
Skulle ikke 2xminne tilbudet vare til 17/06.06? Og nå går det ut idag? Noen som vet om jeg eventuelt kan kjøpe 1gb minne i en nettbutikk som passer i denne? Den bruker so-dimm 667 tror jeg..

6262647[/snapback]

Den beste og eneste lønnsomme grunnpakken (til 13.365 tror jeg) får du ikke 1x1024MB på. Kun 2x1024 og 2x512. Det går sikkert ut i løpet av natten til i morgen. Når de gidder å legge ut det nye tilbudet, that is.

Lenke til kommentar

Wohoo!! Etter beregnet leveringstid 11.07.06, så er min I6400 allerede sendt. La inn bestillingen på søndag og leste at de manglet deler til min bærbare, plutselig idag fikk jeg beskjed om at den allerede er sendt. Da kan moroa begynne om 2-5 dager! :D

Dobbelt RAM tilbudet skulle jo egentlig vare ut hele denne måneden når jeg bestilte, men mulig de begynner å gå tom p.g.a. folk handlet mer enn de regnet med. Feriepengene har vel fått bein å gå på hos mange tenker jeg. Ihvertfall mine har gått til Dell. ;)

Endret av tommo21
Lenke til kommentar

Jeg hadde en mistanke ;) Min er nok på vei til, eller i Norge nå.

Da jeg bestilte på fredag sto det 7.06. på 2X-minne-tilbudet, så enten har de endret litt frem og tilbake eller så har dere lest feil :) Jeg husker jeg la merke til at printer-tilbudet varte lenger enn minne, og det er et par uker igjen på tror jeg.

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte på fredag sto det 7.06. på 2X-minne-tilbudet, så enten har de endret litt frem og tilbake eller så har dere lest feil :)

6263788[/snapback]

samme her...

*glede seg til ny maskin*

Bestilte mandag, men kommer vel samtidig med tommo21 sin maskin :D

Har ikke mulighet for å sjekke da :cry:

Lenke til kommentar
Er det noen her som kan anbefale meg en trådløs router. Har selv en Inspiron 6400. Hørt at D-Link ikke er helt stabile, uten at jeg selv kan uttale meg om det. Helst i prisklassen 400-600,-.

6267806[/snapback]

Jeg har D-link. fuker fett den, men måtte oppdatere firmwaren for å få 6400'en på nett.

Lenke til kommentar
Er det noen her som kan anbefale meg en trådløs router. Har selv en Inspiron 6400. Hørt at D-Link ikke er helt stabile, uten at jeg selv kan uttale meg om det. Helst i prisklassen 400-600,-.

6267806[/snapback]

Har en dønn stabil 3Com-router. Denne er dog utdatert, og ble kjøpt på lokal butikk så finner den ikke.

Men Linksys kan du jo titte på.

Lenke til kommentar
Hva brukes den "1394-porten" som finnes på høyre side av maskinen til??

Jeg skulle koble til videokameraet idag. Da kunne jeg ikke finne firewire. Har ikke denne pc'en firewire!?

6269019[/snapback]

Ser du en sammenheng her?

Husk at en Firewireport har 2 forskjellige størrelser (husker ikke sikkert, men tror det er 6 og 9 pins). Har ikke kamera ditt samme port finner du en adapter veldig billig.

Lenke til kommentar

6267806[/snapback]

Har en dønn stabil 3Com-router. Denne er dog utdatert, og ble kjøpt på lokal butikk så finner den ikke.

Men Linksys kan du jo titte på.

6268271[/snapback]

OK, thanks!

For ta en tur innom Lefdal i morgen. Vet de i hvertfall har Linkeys der. Den dere sendte på link så mer smooth ut enn den de har på Lefdal. Den er større og mer plastikk aktig med to antenner. Kanskje sterkere sendereffekt?

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...KSYS%20LSWRT54G

Lenke til kommentar

Det irriterer meg grenseløst at ikke denne maskina kan leveres med x1600! Den er perfekt i forhold til det jeg trenger (med god pris) bortsett fra dette x1400 kortet som jeg synes blir litt i tregeste laget...

Får vente et par mnd. så kanskje de begynner å levere med 1600! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...