Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Angående glossy skjermer så er jeg helt enig at det er en hype med dem. Synes det er skikkelig elendig, og ville ikke hatt en glossy skjerm for alt i verden. Greit nok, de er veldig pene å se på, og bildet blir litt bedre, men hva skal man med det når man knapt kan bruke maskinen i et opplyst rom?

6245936[/snapback]

 

Jeg også var veldig usikker på dette med glossy skjerm, men etter å a studert diverse skjermer under særdeles kraftig lysrørbelysning i diverse butikker, kom jeg frem til at det ikke ville bli noe problem for min del. Sitter du ved siden av et vindu f.eks kan du derimot lett få refleksjoner av det, så det er opptil hver enkelt å vurdere hva de skal bruke den til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke opplevd glossy som et problem på noen av maskinene jeg har prøvd. Godt mulig du har bommet stygt der, mister. Jeg har bestilt med og har ingen skumle forventninger ang. skjermen. Skal du se film osv så bør rommet være mørkt uansett.

6246113[/snapback]

Synes glossy fungerer greit, selv i godt opplyste rom. I sollys vil likevel de fleste skjermer slite litt, og jepp, film er best i mørket :)

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som ikke synes batteri-tiden på 9-cellers er dårligere enn forventet. Jeg kan maksimalt jobbe 4 timer i word og surfing på internatt uten å måtte lade.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å bedre batteritiden??

Har skrudd ned lysstyrken, men er det noe mar man kan gjøre.

 

Hvordan kan jeg være 100% sikker på at jeg har 9-cellers batteri?? Klarer ikke å lese dette på batteriet, ellers er jeg meget godt fornøyd med maskinen, har glossy skjerm, men ingen problemer med dette.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som ikke synes batteri-tiden på 9-cellers er dårligere enn forventet. Jeg kan maksimalt jobbe 4 timer i word og surfing på internatt uten å måtte lade.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å bedre batteritiden??

Har skrudd ned lysstyrken, men er det noe mar man kan gjøre.

 

Hvordan kan jeg være 100% sikker på at jeg har 9-cellers batteri?? Klarer ikke å lese dette på batteriet, ellers er jeg meget godt fornøyd med maskinen, har glossy skjerm, men ingen problemer med dette.

6246851[/snapback]

Kapasiteten står trykt på batteriet. 85Whr er lik 9-cellers batteri. Batterilevetiden avhenger av mange faktorer; innstilt lysstyrke, om bluetooth og/eller WLAN er aktivert og hva slags strømsparingsprofil som brukes. Husk at når mange tester batterikapasitet på bærbare, blir lysstyrken regulert ned og ting som WLAN og BT deaktivert. Likevel var 4 timer litt lite. Min modell har en 2GHz Core Duo og 2GB RAM, og jeg har lite problemer med å nærme meg 7 timer på batteri.

Lenke til kommentar

Takk for svar :thumbup:

Jeg har også 2GHz Core Duo og 2 GB RAM, har også ATI x1400, men dette skal vel ikke påvirke batteritiden?? Noen som har konkrete svar på hva jeg kan gjøre for å forlenge batteritiden??

 

Et annet spm, hvilke program må kjøre i bakgrunnen, ser at det er ca. 20-30 program som kjører nå, dette er vel unødvendig mange??

Lenke til kommentar
Takk for svar :thumbup:

Jeg har også 2GHz Core Duo og 2 GB RAM, har også ATI x1400, men dette skal vel ikke påvirke batteritiden?? Noen som har konkrete svar på hva jeg kan gjøre for å forlenge batteritiden??

 

Et annet spm, hvilke program må kjøre i bakgrunnen, ser at det er ca. 20-30 program som kjører nå, dette er vel unødvendig mange??

6247295[/snapback]

 

 

Det du kan gjøre er å høyreklikke på strømalternativene i tray, velge "juster strømegenskaper" og sette den til "Maximum battery"

 

Selv får jeg en estimert batteritid på 7 timer, og har samme hardware som deg.

 

Selv om 7 timer sannsynligvis ikke er helt rett så vil jeg tro at det skal holde en god stund.

 

EDIT- Når du sier programmer i bakgrunnen så går jeg ut ifra at du ser på det tallet som står i oppgavebehandling? Selv synes jeg 20-30 hørtes lite ut :p

Der har jeg værtfall 60 selv.

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Har nettopp ladet opp nå, men får ikke mer enn 4:39 timer (100%) gjenstår, har stilt ned lysstyrken på min, men får ikke mer. Kan det være noe galt med bateriet, (Maskinen er kun 14 dager gammel??) eller er det flere enn meg som får slike lave tall etter topp lading??

 

Angående program som kjører i bakgrunnen stemmer det vel at det er langt over 30 stk. Men hvilke er det jeg MÅ ha der for at maskinen skal kjøre?? Er innterisert i å fjærne alt som jeg aldri bruker.

Lenke til kommentar

jeg klarer fint 5timer med mine specs =)

 

vet ikke om det er bra eller dårlig jeg, men det funker ivertfall ;)

 

 

EDIT: denne skjermen irriterer meg veldig!

Jeg satt meg ut i det fine været og skulle dra igang WoW, men det var nyttesløst!

det var som om jeg så i et speil.

 

men skjermen er perfekt inne, så kan vel ikke si ejg angrer noe særlig

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Har nettopp ladet opp nå, men får ikke mer enn 4:39 timer (100%) gjenstår, har stilt ned lysstyrken på min, men får ikke mer. Kan det være noe galt med bateriet, (Maskinen er kun 14 dager gammel??) eller er det flere enn meg som får slike lave tall etter topp lading??

 

Angående program som kjører i bakgrunnen stemmer det vel at det er langt over 30 stk. Men hvilke er det jeg MÅ ha der for at maskinen skal kjøre?? Er innterisert i å fjærne alt som jeg aldri bruker.

6248999[/snapback]

 

 

Som jeg skrev, still inn strømalternativene på max batteri.

Lenke til kommentar

EDIT: denne skjermen irriterer meg veldig!

Jeg satt meg ut i det fine været og skulle dra igang WoW, men det var nyttesløst!

det var som om jeg så i et speil.

 

men skjermen er perfekt inne, så kan vel ikke si ejg angrer noe særlig

6249948[/snapback]

 

 

Som skrevet over har jeg en skjerm som ikke er glossy også, og den er ubrukelig i sollys den og.. så det at den er glossy er ikke problemet, men det hjelper heller ikke.

 

Til normalt bruk er den über.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få RADEON X1600 i stedet for 1400 på denne maskina? Hvis man ringer inn til Dell mener jeg..?

 

Det er det eneste som holder meg igjen fra å bestille denne her nå...

 

Det er litt for dårlig skjermkort på den synes jeg, hvis man skal kunne kjøre nye spill på bra oppløsning.

Lenke til kommentar
Bah! Det er jo dumt!

 

Da er det jo eventuelt den Asus A6Ja, den har jo x1600. Men dårligere skjerm og hd  :hmm:

6256647[/snapback]

 

 

Og batteritid da, eller?

 

Lest at 6400'en holder opptil 4-6timer (!) på et 9cellers batteri.

Mens a6ja'en har jeg ikke sett så mye poster om batteritid, men har fått inntrykk av at den er en del kortere...

 

Pga av det gikk jeg for 6400'en. Og det at jeg har spillepc i tillegg da...

Edit: og 2gb ram... og harddisken...

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
Bah! Det er jo dumt!

 

Da er det jo eventuelt den Asus A6Ja, den har jo x1600. Men dårligere skjerm og hd  :hmm:

6256647[/snapback]

 

Dårligere skjerm blir feil... skjermen er ikke dårligere men den har lavere oppløsning, og noen syntes dette faktisk er en fordel "slik som meg selv".

 

Synd at Dell 6400 bare kommer med X1400 kontra X1600 og det gjør nok at jeg velger en annen maskin.

Lenke til kommentar
Bah! Det er jo dumt!

 

Da er det jo eventuelt den Asus A6Ja, den har jo x1600. Men dårligere skjerm og hd  :hmm:

6256647[/snapback]

 

Dårligere skjerm blir feil... skjermen er ikke dårligere men den har lavere oppløsning, og noen syntes dette faktisk er en fordel "slik som meg selv".

 

Synd at Dell 6400 bare kommer med X1400 kontra X1600 og det gjør nok at jeg velger en annen maskin.

6256998[/snapback]

 

 

Hvordan fungerer det egentlig i praksis, men den "beste" skjermen? Husker ikke helt hva den heter, men dere skjønner nok hvilken jeg mener...

 

Er det bare at ikoner og sånt blir mindre? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...