Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha ny laptop til studier til høsten. I6400 er en av de jeg vurderer.

Men hvor enkel er den å ha med seg rundt?

Blir den for stor og tung? Hva synes dere som har den?

Jeg skal ha den med på skolen hver dag.

Endret av matricus
Lenke til kommentar

6142224[/snapback]

Kjøpte også PC'en min for å ha den med på skolen. PC'en er ikke ultraportabel, men den veier ikke mer enn 3kg. Litt bred blir den pga. bredformatsskjermen, men ikke noe problem. Selv er jeg veldig fornøyd med maskinen. Rundt 6 timer batterilevetid og god skjerm og et responsivt og behagelig tastatur. Yter bra gjør den også :D

Lenke til kommentar

6142224[/snapback]

Kjøpte også PC'en min for å ha den med på skolen. PC'en er ikke ultraportabel, men den veier ikke mer enn 3kg. Litt bred blir den pga. bredformatsskjermen, men ikke noe problem. Selv er jeg veldig fornøyd med maskinen. Rundt 6 timer batterilevetid og god skjerm og et responsivt og behagelig tastatur. Yter bra gjør den også :D

6143150[/snapback]

TIRSDAG!!! :D :D (da kommer min)

Lenke til kommentar
Mener at det ikke gikk an å ha både media center edition og dell media experience. Man kunne i hvert fall ikke velge det på nettet.

6139172[/snapback]

Det stemmer, men jeg bestilte Windows XP Pro med, og da hadde Dell fikset det slik at man måtte velge med Media Experience. Er en slags erstaning for Media Center ja, men veit a søren hvor mye jeg kommer til å bruke det. Har aldri hatt noe problem med å administrere media-filene mine via mappene i mine dokumenter.

Lenke til kommentar
Noen av dere Inpiron eiere som har opplevd døde pixler? Lurer bare på om dette er "normalt".

6145705[/snapback]

Har ikke sett noen til jeg vertfall, men så har jeg heller ikke sett så godt etter heller da, :p . Akkurst nå spiller jeg battlefield demoen på 768x1024 med alt på low; ingen hakking etter hva jeg se. Jeg skal laste ned Fraps å se hva fps jeg ligger på.

Source fungerer uten problemer. jeg kjørte stresstesten med 1600x1050 og fikk 30 fps i gjennomsnitt. når jeg spilte med 768x1200 hadde jeg 50 fps i gjennomsnitt. Jeg så på fps-telleren da jeg spilte og den lå som regel på 50, 60, 70 fps på standardmaps. På aim maps var den endel høyere. Det gikk greit å spille i den høyeste oppløsningen syntes jeg.

Jeg vil alikevel ikke kjøpt denne om jeg skulle spillt battlefield 2 hele tiden. Jeg lastet igrunnen bare battlefield 2 for å se hvordan det fungerte.

Jeg er igrunnen ganske fornøyd. Eneste minus var at den støyde et hakk mer enn jeg hadde forventet, men den støyer alikevel ikke mye. Og de 950 kronene for å oppgradere til x1400 er vell verdt pengene.

Hva synes dere andre om deres maskiner? Fornøyd eller?

Lenke til kommentar

6142224[/snapback]

6143150[/snapback]

Takk for svar! Tror jeg går for denne. Har ikke all verdens plass på hybelen, så det blir den eneste pcen jeg tar med. Kjøper den alt nå, da sommerferien snart står for døren, jeg reiser bort, og flytter en liten stund senere.

Jeg regner med at neste generasjons intel ikke har kommet før August uansett?

Endret av matricus
Lenke til kommentar
Noen av dere Inpiron eiere som har opplevd døde pixler? Lurer bare på om dette er "normalt".

6145705[/snapback]

Fabrikasjonsprosessen til LCD-skjermer har nok blitt atskillig mye bedre de siste åra, og skjermer med pixelfeil blir stadig et sjeldnere syn. Bla.a. har Asus en "Zero bright dot policy", slik at du kan få returnert skjermen og byttet den uten ekstra kostnad ved defekte pixler. Dell har desverre den gamle regelen om at 5 pixler må være døde før det går på garantien. Jeg har vært heldig med mitt eksemplar, og har ikke opplevd døde pixler på noen av mine skjermer. Eneste har vært en gameboy SP; alle de blå utgavene i butikken hadde pixelfeil mens de røde var helt ok :ermm: Et dårlig parti tydligvis.

Endret av enl
Lenke til kommentar

6145705[/snapback]

Fabrikasjonsprosessen til LCD-skjermer har nok blitt atskillig mye bedre de siste åra, og skjermer med pixelfeil blir stadig et sjeldnere syn. Bla.a. har Asus en "Zero bright dot policy", slik at du kan få returnert skjermen og byttet den uten ekstra kostnad ved defekte pixler. Dell har desverre den gamle regelen om at 5 pixler må være døde før det går på garantien. Jeg har vært heldig med mitt eksemplar, og har ikke opplevd døde pixler på noen av mine skjermer. Eneste har vært en gameboy SP, alle de blå utgavene i butikken hadde pixelfeil mens de røde var helt ok :ermm: Et dårlig parti tydligvis.

6146394[/snapback]

Ok, takk for svar. Har en eller flere (ved siden av hverandre) på min. Litt vanskelig å si i og med at jeg ikke vet hvor store pixlene er. Lyser konstant hvitt ved mørke farger på skjermen. Fikk levert maskinen uten bluetooth enda det ble bestilt og betalt for. Kommer derfor til å be om ny maskin, alternativt heve kjøpet dersom Dell ikke går med på å gi meg ny. Sender ikke en to dager gammel maskin til "service" for å få ettermontert bluetooth på grunn av selger-tabbe.

Greit nok med garantien vedrørende døde pixler, men man har uansett 14 dagers returett uten begrunnelse. I dette tilfelle har jeg fått en mangelfull vare i tillegg til pixel feil som jeg ikke er interessert i og ha på et produkt til 12000,-

Da blir det opp til Dell om jeg til syvende og sist blir en fornøyd kunde eller ei.... :hmm: Inntil videre blir maskinen urørt i tillfelle heving av kjøp.

Endret av el_oso
Lenke til kommentar
Jepp, ville også benyttet angrefristen hvis jeg hadde fått et eksemplar med defekte pixler og manglende bluetooth.

6146505[/snapback]

Godt og høre at det ikke bare jeg som er litt "sær" :) Er redd Dell kommer til å si at bluetooth modulen kan ettermonteres. Men nope! Da blir det angrepille, hehe.

Endret av el_oso
Lenke til kommentar
Jepp, ville også benyttet angrefristen hvis jeg hadde fått et eksemplar med defekte pixler og manglende bluetooth.

6146505[/snapback]

Godt og høre at det ikke bare jeg som er litt "sær" :) Er redd Dell kommer til å si at bluetooth modulen kan ettermonteres. Men nope! Da blir det angrepille, hehe.

6146539[/snapback]

Jeg har bare hatt positive erfaringer med Dells kundeservice, de har svart rask, og i de tilfellene det har vært noe feil med mine Dell-produkter så har de vært veldig behjelplig. Mulig jeg er vel ukritisk, men Dell er faktisk av de data-selsakpene jeg har vært borti, det jeg er mest fornøyd med når det gjelder kundebehandling. Vi får se hva de svarer. Er nok sjanse for at det kan ettermoteres ja :whistle:

Hvordan oppdager man at det er pixelfeil?

Endret av Gjest1234
Lenke til kommentar

6146505[/snapback]

6146539[/snapback]

Jeg har bare hatt positive erfaringer med Dells kundeservice, de har svart rask, og i de tilfellene det har vært noe feil med mine Dell-produkter så har de vært veldig behjelplig. Mulig jeg er vel ukritisk, men Dell er faktisk av de data-selsakpene jeg har vært borti, det jeg er mest fornøyd med når det gjelder kundebehandling. Vi får se hva de svarer. Er nok sjanse for at det kan ettermoteres ja :whistle:

Hvordan oppdager man at det er pixelfeil?

6146590[/snapback]

Det varierer, men det vanligste er at enkelte pixler lyser veldig sterkt, med et hvitt lys. Andre ganger kan pixlene være røde og turkise pluss andre eksotiske farger.

Lenke til kommentar

Da ble det dell Inspirion 6400 på meg også hehe

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16

60GB (5,400 rpm) Hard Drive

15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800 oppløsning) med TrueLife™- widescreen

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

Begge backupcdene

1 År Hente-og-Levere Service

Ringte jeg da og sa at jeg helst ikke ville ha Mcaffe installert, men måtte få med 30 dager prøve. Kunne da velge bæreveske eller høtalere istedefor.....og da blei det veske.

totalt med frakt...9000,- synes ikke det var så galt jeg. Får kanskje Pc`en allerede denne uka eventuelt til mandag/tirsdag neste uke :w00t:

Lenke til kommentar

02tom: du nevner ikke hvor mye RAM du har der. 1024MB? Og jeg er heller ikke interessert i McAffe eller de andre programmene som følger med. Fikk du seriøst en bærevæske som "erstatning" for den forhåndsinstallerte programvaren? Det er jo win-win.

Min ender like i overkant av 10.000 og vil se slik ut:

Intel Core Duo T2400 1.83 Ghz

Windows Media Center Ed. 2005 m/backup-CD

100GB S-ATA 5400rpm HDD

2048MB DDR2 RAM

ATI Radeon X1400 256MB TurboMemory

15.4" WSXGA UltraSharp 1680x1050 ++..

9-cellers batteri 80whr

DVD-RW 8x

LCD Snap-On deksel, Mediterranean Blue.

Lenke til kommentar
Min ender like i overkant av 10.000 og vil se slik ut:

Intel Core Duo T2400 1.83 Ghz

Windows Media Center Ed. 2005 m/backup-CD

100GB S-ATA 5400rpm HDD

2048MB DDR2 RAM

ATI Radeon X1400 256MB TurboMemory

15.4" WSXGA UltraSharp 1680x1050 ++..

9-cellers batteri 80whr

DVD-RW 8x

LCD Snap-On deksel, Mediterranean Blue.

6154264[/snapback]

Hvordan får du denne prisen? Jeg tok utgangspunkt i den dyreste og endte på 13940 med dine spesifikasjoner.. har også sett på andres setup med pris og jeg får alltid en mye, mye høyere pris?

Lenke til kommentar
Hvordan får du denne prisen? Jeg tok utgangspunkt i den dyreste og endte på 13940 med dine spesifikasjoner.. har også sett på andres setup med pris og jeg får alltid en mye, mye høyere pris?

6155034[/snapback]

Du må sette garantitiden ned til ett år. Da forsvinner et par tusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...