Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Har hatt min maskin i 1 uke nå, og er bare delvis fornøyd så langt  :dontgetit: .Det er en duo 1,83, 1G minne, 1300 skjermkortet. Problemet er at jeg synes den forholdsvis treg sannenlignet med mine andre maskiner som ikke har spesiellt mye bedre specs.  :( .Noen andre som synes maskinen er treger enn forventet?

6095888[/snapback]

Hva er det som går treigt, og hva sammenligner du med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syntes også den var treig, men så avinnstallerte eg MCAffe antivirus, og da forvandlet maskinen sin helt. Det antivirus programmet fucka opp hele maskinen. Så avvinnstaller det programmet så blir det nok mye bedre!

6100197[/snapback]

Var det stress å avinnstallere de programmene Dell har lagt med på pc'en?

Lenke til kommentar
Syntes også den var treig, men så avinnstallerte eg MCAffe antivirus, og da forvandlet maskinen sin helt. Det antivirus programmet fucka opp hele maskinen. Så avvinnstaller det programmet så blir det nok mye bedre!

6100197[/snapback]

Ja, kanskje jeg skulle avinnstallere McAffe antivirus. På de andre maskinene mine har jeg Trend Micro Internet Security. Bla har jeg en bærbar Toshiba 17'. Den har en 1,8 Ghz Centrino og 1 Gig minne (skulle være sammenlignbart med denne maskinen fra Dell), er mye raskere, kan være mulig at det skyldes at den er beskyttet med trend Micro som muligens tar mindre ressurser.

Var det noe problem å avinnstallere McAffe? Det har jp vært en del krøll med å avinnstallere Norton.

Lenke til kommentar
Tar 2 sek å avinstallere, bare til å gå på kontroll panel og avvinstallere som man gjør vanligvis.

6101360[/snapback]

Har hørt at det er noe herk å få vekk det Dell innstallerer. :p spesielt anti-virus.

Endret av Torland
Lenke til kommentar

Skal muligens ha ny bærbar og har fått et tilbud fra dell på følgende:

Core duo 1.83.

Beste skjerm, grafikkort og 80 gb harddisk.

1 gig ram

dvdrw

9 cellers batteri

windows media center edition m/cd

1 års hentegaranti

Totalt 10900,-

Er dette et bra tilbud, og hva er denne dell garantien for noe? Jeg spurte selgeren om hva som skjedde hvis det gikk noe galt med pcen om 2 år hvis jeg ikke hadde garanti, og da forstod jeg det slik at jeg måtte selv betale hvis noe gikk galt. Hvordan funker denne dell garantien egentlig?

Lenke til kommentar

Det tar mye mer enn 2 sekund å avinstallere programmene som følger med datamaskinene fra Dell. Det er riktigere med 2 timer, tror jeg. Hvis man fjerner programmene fra Sonic så må man laste ned en fix fra Internett. For å avinstallere McAffe Antivirus trengs gjerne et par restarter av datamaskinen, men det er viktig at den er HELT vekk før man installerer ny antivirus.

Lenke til kommentar

Kva med å heller innstallere WinXP på nytt? Går jo kjappare det.

Linux er jo og eit alternativ men hardwaren er enda litt ny så det må eindel jobbing til der akkurat idag. Håper final release av Dapper Drake fikser alle små problemer.

Lenke til kommentar

Bestiller dere uten eller med noen av Dell sine garantier? Man sparer jo tusenvis ved å droppe de, men tar kanskje også en drøyt stor sjangse. Jeg er veldig usikker.

er vel ikke det beste tilbude.... jeg fikk dette for 10500:

1.83Ghz, Best skjerm, x1400, 2gb ram, dvdrw, media center, 1års garanti, 9celler batteri, 100gb hdd

6107104[/snapback]

Det oppsettet der blir 15.000 kr.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg sitter nå på min nye i6400. Fikk den for et par timer siden. Nå vil jeg avinstallere alt "tullet" som ligger på den. Er det best å bare installere windows på nytt? Vil alt det Dell har lagt inn forsvinne då? Jeg vil på en måte renske maskinen og bare sitte igjen med windows, men er litt usikker på hvordan jeg gjør det. Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Bestiller dere uten eller med noen av Dell sine garantier? Man sparer jo tusenvis ved å droppe de, men tar kanskje også en drøyt stor sjangse. Jeg er veldig usikker.

er vel ikke det beste tilbude.... jeg fikk dette for 10500:

1.83Ghz, Best skjerm, x1400, 2gb ram, dvdrw, media center, 1års garanti, 9celler batteri, 100gb hdd

6107104[/snapback]

Det oppsettet der blir 15.000 kr.

6108341[/snapback]

Neida, det stemmer det. Dells tilbud varierer en del. Men en får det tilbudet med 1 gb ram for 10900 som jeg påpeker lenger oppe.

Jeg tror at jeg tar og har is i magen frem til onsdag og ser om det kommer noen gode 17 mai tilbud... :)

Lenke til kommentar

Så lenge du bestiller som privatperson, har du 5 års reklamasjonsrett. Så, hvis det er skjer en feil (ikke slitasje) i løpet av de 5 årene, skal Dell rette feilen. Bare hør med dem. De utnytter tydeligvis at ikke alle kjenner til denne loven...

Lenke til kommentar
Neida, det stemmer det. Dells tilbud varierer en del. Men en får det tilbudet med 1 gb ram for 10900 som jeg påpeker lenger oppe.

Jeg tror at jeg tar og har is i magen frem til onsdag og ser om det kommer noen gode 17 mai tilbud... :)

Jeg har faktisk en del is i magen. I dag har jeg spist 3 sandwich og to lignender iser fra Lidl, som ikke var så verst de heller. Blir spennende å se om de har noen døgnflue-tilbud på 17. mai ja :)

Lenke til kommentar
Hehe, tviler på det siden dell er internasjonalt, men men. Sandwich er snacks :)

Men dere mener altså at det ikke er no vits for meg å rive i 1 års hente service?

6108732[/snapback]

Jeg tror ikke det er noen her som har gjort det.

Edit: Jeg ringte til Dell i dag for å spørre hvor dataen min hadde blitt av og da ble det ordnet slik at hun skulle ringe linjegods å få vite hvor dataen egentlig befant seg. Den har liksom vært i "Sorting Hub" (DK) i lang tid. Faktisk fra 8. mai.

Kan de på noen måte ha mistet den?? Hvis det er fakta skal jeg kreve å få en 7200rpm harddisk med på kjøpet og kanskje bluetooth; det skal svi for Dell!

Eller kanskje jeg bare kjøper en annen data :p !

Sannsynligvis vil den nok komme!!

Endret av Torland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...