Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den blir vel ikke så veldig mye varmere enn andre maskiner. Kjøleviften på maskinen går ganske sjelden, og det tyder jo på lav varmeutvikling. Men som siDDIs sa, maskinen blir selvsagt varmere når du kjører den hardt. Som alle andre maskiner :)

Lenke til kommentar

Da er min bestilling i boks :D

det ble på pene 10.000kr, syns det ble ganske bra jeg

 

Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050) med TrueLife™- widescreen

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16

8x DVD/ 24 x CD-RW Combo Drive

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

 

hva syns dere? ble jeg lurt, eller var det et bra tilbud? =)

 

uansett, den er bestillt og jeg angrer ikke =P

Lenke til kommentar

takk for den! :D

 

sendte akkurat mail til dell nå, sa at jeg bare trykte feil og skulle egentlig ha den dyreste konfirugasjonen.

 

burde vel gå greit det? jeg burde vel også få fri frakt og dobbelt minne tilbude siden jeg sendte mailen før kl 24.00?

 

ble også 100gb =P

Lenke til kommentar

sorry for dobbelpost

 

men da har jeg ringt til dell og ordnet opp, de måtte avbestille orderen.

 

selfølgelig møtte jeg på en svenske, skjønnte nesten ikke hva han sa, jeg bare "hææ?" hele tiden =P

 

men det blir ivertfall 100gb hd, 2gb, dvdrw og media center for bare 200kr mere :D

Lenke til kommentar

Fin pris for knallmaskin det der.

 

Bestillte på søndag til mine foreldre:

Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1280*800) widescreen

Integrert skjermkort.

80GB harddisk 5400rpm.

8x DVD/ 24 x CD-RW Combo Drive

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

Optisk mus.

 

Kr 8800 inkl frakt. Ble jeg snytt eller er dette en heilt okey maskin til den prisen ? :)

Lenke til kommentar
Eg synes det er hårreisende mykje! Kvifor benytter ikkje fleire seg av heimepc tilbodet? Er jo bare å snakke 5 min med arbeidsgiver.

6067904[/snapback]

 

Hehe ikke alle som har arbeidsgiver da! Spørsmålet er om det er dyrt for de speccene til den prisen - UTEN noe hjemmepc ordning.

 

skulle seff hatt det men har ikke det nå

Lenke til kommentar
Eg synes det er hårreisende mykje! Kvifor benytter ikkje fleire seg av heimepc tilbodet? Er jo bare å snakke 5 min med arbeidsgiver.

6067904[/snapback]

 

Må ikke da bedriften kjøpe PC'en? Altså man får ikke 5 års reklamasjonsrett, siden det ikke er et privatkjøp.

Lenke til kommentar

dette må vel være et knall tilbud?

 

Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005

2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16

100GB (5,400 rpm) Hard Drive

8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery (optional)

15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050) med TrueLife™- widescreen

 

for bare 10.300kr

 

vel, har ivertfall bestillt nå!

 

vil bare takke cybervision_ som gjorde meg oppmerksom på dette=)

Lenke til kommentar

Hvorfor kjører min Dual Core 1.66 Ghz @ 997.5 Mhz?

 

Jeg kan så vidt jeg har sett ikke endre det til 1.66 Ghz i BIOS. Hvordan fikser jeg dette?

 

Har noen andre enn meg trøbbel med WLAN? Plutselig slår radioen seg av, jeg mister nett og må reboote for å komme opp igjen.

 

Hvorfor har del 20 skjermdrivere til i6400 på siden sin? Samme hvilken jeg bruker? Finner jo ikke ut hva skjermen min heter. Bare at det er 15.4" @ (1280x800 default). Noen som vet?

Lenke til kommentar

Noen som kunne tatt bilde av maskina fra sida, så jeg fikk sett hvor tykk den er? Driver og snoker rundt etter en laptop, og nå når det er dobbelt minne og fri frakt så kan det jo være et smart tidspunkt å kjøpe på.

 

I tillegg lurte jeg på om noen har testa ytelse i spill med X1400-kortet.. Lurer på å kjøre BF2, CS Source og litt slikt på en eventuell maskin jeg måtte finne på å kjøpe.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjører min Dual Core 1.66 Ghz @ 997.5 Mhz?

 

Jeg kan så vidt jeg har sett ikke endre det til 1.66 Ghz i BIOS. Hvordan fikser jeg dette?

 

Har noen andre enn meg trøbbel med WLAN? Plutselig slår radioen seg av, jeg mister nett og må reboote for å komme opp igjen.

 

Hvorfor har del 20 skjermdrivere til i6400 på siden sin? Samme hvilken jeg bruker? Finner jo ikke ut hva skjermen min heter. Bare at det er 15.4" @ (1280x800 default). Noen som vet?

6071829[/snapback]

 

Din Core Duo holder den hastigheten når den idler eller driver med lett arbeid. Når det trengs, økes hastigheten. Dette er det Intels speedstep-funksjon som sørger for. Hvis du velger support på i6400, får du to skjermdrivere å velge blant. En for integrert intel-grafikk, og en for ATi X1300 og X1400.

Lenke til kommentar
men den føles ikke unaturlig tykk, som visse andre maskiner fra samme produsent(Les: XPS)? Og vekt da?

6072072[/snapback]

 

 

Vekt: 2,8kg med alt utstyrt unntatt dedikert skjermkort og med minste batteri.

 

Høyde: 3,7cm i følge Dell hjemmeside. Har lest i en test at den var 4,2ck, men jeg tipper det som står på Dells sine hjemmesider er korekt.

 

Får forresten min maskin i morgen (sannsynligvis=) med x1400-kortet, og vil etterhvert poste 3Dmark05 og kanskje noen andre tester hvis det er noen som lurer.

 

Gleder meg sykt til å sjekke ut 3dmark scoren!!

 

 

Nå tar søvnen overhånd så nå er det tid for å sove! zzzzzzzzzzzzzzzzzzz.(skal på skolen i mårra vett du :tease: )

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk bli så glade når pc scorer høyt på 3dmarks, jeg sier bare screw 3dmarks, jeg er 3dmarks, hvis jeg sier så scorer maskinen jeg ikke har fått enda 62353 Poeng!  :mad:

6072926[/snapback]

Gratulerer med tidenes mest kryptiske post! :thumbup:

 

3dmark er jo selvsagt ikke alt her i verden, men det gir jo en viss indikasjon på 3d-ytelse som er lett å måle og sammenlikne med andre. Er ikke alle som vet hvordan de måler antall FPS i spill med ulike settings, f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...