Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Ser ut som et glimrende alternativ, mye pc for pengene det der. Vurderer å oppgradere fra 1.66Mhz til 1.83. Samtidig som jeg velger Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory  kortet istedet for det ATI Radeon kortet. Maskinen skal jo i hovedsak brukes til Kontor, internett epost og bilder/dvd filmer og jeg regner med det Intel skjermkortet også holder til eldre og enkle spill. Prisen blir da 8 665,00 kr, noen som har innvendinger på denne speccen ? Konfigurasjon Dell 6400

6052699[/snapback]

Et lite utdrag fra et annet diskusjonsforum forklarer litt om disse integrerte grafikkortene vs de med dedikert skjermkortminne:

....Integrated Graphics cards are not what you want to have if you plan on doing 3D-related activities. They are fine for web browsing, watching videos/DVD's, and other basic tasks, but they are not suited for much else.

Two real advantages of integrated GPU's is that they are very light on power, and they reduce the overall cost of the notebook signifigantly. But, remember - these cards are not 3D work, so steer clear if you plan on doing that....

Les hele innlegget her

Om kortet vil klare å dra de eldre spillene du snakker om er da vanskelig å si. Hvilke spill tenker du egentlig på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter også og lurer på om jeg skal bestille en slik. Kan ikke se at det fins noen andre som kan gi like mye for pengene som Dell kan med den. Bryr meg ikke så mye om skjermkortet, blir ikke å spille så mye på den uansett, men regner med at jeg spanderer på meg et x1400 kort uansett.

Den bluetooth modulen de selger den er intern ikke sant? Og er det verdt pengene å gå opp til T2400 eller T2500?

En annen ting: Ser at en del folk har ringt inn bestilling. Er det tilfelle at dere har fått bedre specs/pris enn man får på nettet da?

Lenke til kommentar
Jeg sitter også og lurer på om jeg skal bestille en slik. Kan ikke se at det fins noen andre som kan gi like mye for pengene som Dell kan med den. Bryr meg ikke så mye om skjermkortet, blir ikke å spille så mye på den uansett, men regner med at jeg spanderer på meg et x1400 kort uansett.

Den bluetooth modulen de selger den er intern ikke sant? Og er det verdt pengene å gå opp til T2400 eller T2500?

En annen ting: Ser at en del folk har ringt inn bestilling. Er det tilfelle at dere har fått bedre specs/pris enn man får på nettet da?

6053235[/snapback]

Man vil sannsynligvis få bedre specs.

Lenke til kommentar

Ser ut som et glimrende alternativ, mye pc for pengene det der. Vurderer å oppgradere fra 1.66Mhz til 1.83. Samtidig som jeg velger Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory  kortet istedet for det ATI Radeon kortet. Maskinen skal jo i hovedsak brukes til Kontor, internett epost og bilder/dvd filmer og jeg regner med det Intel skjermkortet også holder til eldre og enkle spill. Prisen blir da 8 665,00 kr, noen som har innvendinger på denne speccen ? Konfigurasjon Dell 6400

6052699[/snapback]

Et lite utdrag fra et annet diskusjonsforum forklarer litt om disse integrerte grafikkortene vs de med dedikert skjermkortminne:

....Integrated Graphics cards are not what you want to have if you plan on doing 3D-related activities. They are fine for web browsing, watching videos/DVD's, and other basic tasks, but they are not suited for much else.

Two real advantages of integrated GPU's is that they are very light on power, and they reduce the overall cost of the notebook signifigantly. But, remember - these cards are not 3D work, so steer clear if you plan on doing that....

Les hele innlegget her

Om kortet vil klare å dra de eldre spillene du snakker om er da vanskelig å si. Hvilke spill tenker du egentlig på?

6053061[/snapback]

Takker for svar! :D

Har vel egentlig bestemmt meg for at det ikke blir noen spilling på denne pc'en. Skal "dele" den med mine foreldre også så det er vel ikke så aktuellt å legge ut 5-600kr for et bedre skjermkort. Da legger jeg heller de kronene i en oppgradering fra Intel ® Core™ Duo Processor T2300 1.66 GHz til Intel ® Core™ Duo Processor T2400 1.83 GHz.

To kjappe spm:

1. Det integrerte skjermkortet duger til alt av kontor/nett og bilde og dvd avspilling ikkesant ?

Er det verdt det å legge ut 500kr for å få denne skjermen istedet,altså med TrueLife. ? 15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800 oppløsning) med TrueLife™- widescreen [legg til 425,00 kr eller 15,-/måned1]

2. Er det printertilkopling på pc'en og Tv-ut ? Skulle gjerne hat lpt-kopling mot printer. Bluetooth modulen verdt å kjøpe ?

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
2. Er det printertilkopling på pc'en og Tv-ut ? Skulle gjerne hat lpt-kopling mot printer. Bluetooth modulen verdt å kjøpe ?

6054720[/snapback]

Kostet ikke blåtann 500? Da skulle det vel lønne seg å kjøpe en ekstern en til ca 170 på Clas Ohlson. Med mindre man da absolutt vil ha den innebygd da...

Lenke til kommentar

6054720[/snapback]

Kostet ikke blåtann 500? Da skulle det vel lønne seg å kjøpe en ekstern en til ca 170 på Clas Ohlson. Med mindre man da absolutt vil ha den innebygd da...

6055321[/snapback]

Blåtann koster 500 kr fra Dell ja, den innebygde versjonen. Har i grunn valgt bort blåtann nå.

Noen som kan hjelpe meg med disse spørsmålene ? Haster litt skal bestille iløpet av dagen idag!

To kjappe spm:

1. Det integrerte skjermkortet duger til alt av kontor/nett og bilde og dvd avspilling ikkesant ?

Er det verdt det å legge ut 500kr for å få denne skjermen istedet,altså med TrueLife. ? 15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800 oppløsning) med TrueLife™- widescreen [legg til 425,00 kr eller 15,-/måned1]

2. Er det printertilkopling på pc'en og Tv-ut ? Skulle gjerne hat lpt-kopling mot printer.

Lenke til kommentar

Det er jo ekstremt kjedelig å ha en usb-dings hengende på utsiden av maskinen da. Det er vel derfor Dell tar 500 kr for den, de vet folk er villig til å betale for det. Rådyrt spør du meg

Endret av Insanity
Lenke til kommentar
Det integrerte skjermkortet duger til alt av kontor/nett og bilde og dvd avspilling ikkesant ?
Det integrerte skjermkortet fungerer fint til kontorbruk og bilde/DVD visning.

Dette skriver Dell om TrueLife:

En TrueLife-skjerm gir en krystallklar bildeopplevelse som er mer levende enn skjermer med lavere oppløsning som har antirefleksbelegg og lavere kontrastforhold for detaljer. Nyt filmer og bilder på en helt ny måte.

TrueLife skjermer er vel av den "glossy" typen hvis jeg ikke tar helt feil. (?)

Er det printertilkopling på pc'en og Tv-ut ? Skulle gjerne hat lpt-kopling mot printer.
Dell Inspiron 6400 har S-Video utgang, men ikke LPT-utgang for printer. Endret av espengun
Lenke til kommentar
Det integrerte skjermkortet duger til alt av kontor/nett og bilde og dvd avspilling ikkesant ?
Det integrerte skjermkortet fungerer fint til kontorbruk og bilde/DVD visning.

Dette skriver Dell om TrueLife:

En TrueLife-skjerm gir en krystallklar bildeopplevelse som er mer levende enn skjermer med lavere oppløsning som har antirefleksbelegg og lavere kontrastforhold for detaljer. Nyt filmer og bilder på en helt ny måte.

TrueLife skjermer er vel av den "glossy" typen hvis jeg ikke tar helt feil. (?)

Er det printertilkopling på pc'en og Tv-ut ? Skulle gjerne hat lpt-kopling mot printer.
Dell Inspiron 6400 har S-Video utgang, men ikke LPT-utgang for printer.

6055556[/snapback]

Takk for informativt svar. S-video er jo et +. Får skaffe meg en overgang for LPT.

Når det gjelder TrueLife og glossy saken, mine foreldre (50 +) Skal bruke pcen og. Begge to har litt datapanikk og litt dårlig syn. Vil gjerne ha den skjermen hvor man kan se best, minst mulig gjenskinn osv. Hvilken bør jeg velge da ?

Lenke til kommentar

okey.. kanskje litt dårlig formulert det der.

men jeg har ikke råd til begge deler, derfor må jeg enten velge x1300 + 1680x1050 eller x1400 + 1200x800 truelife

og spillene jeg kommer til å spille er cs 1.6 og og wow....

så er x1400 et mye bedre valg en x1300? eller vil jeg bli mere fornøyd med en 1680x1050 skjerm?

skjønner?

Lenke til kommentar

Jepp, skjønner :) X1300 er så og si X300 i ny innpakning, ikke så bra til spill med andre ord. X1400 er litt bedre, og ligger mellom X600 og X700. Når det gjelder skjerm, har jeg modellen med 1680x1050. Har prøvd modeller med 1280x800, men de bare irriterer meg med dårlig plass i høyden. Du vil nok kunne kjøre CS og WoW med X1300, men ikke noe særlig mer avansert enn det. Hadde valget vært mitt, hadde jeg spart opp de kronene det koster ekstra med X1400.

Lenke til kommentar

Det integrerte skjermkortet er faktisk ganske bra på denne pcen! Tar eg feks Quake 4 så er det fullt spillbart på medium texturer i 640x så lenge du har nok ram.

Eg har 512mb ram og med litt tweaking av windows så det bruker minimalt minne så går Quake 4 ganske så bra.

Spele og Civ4 i 1280 oppløsninga kjempefint.

Warcraft 3 går og fantastisk bra. Har og prøvd HL2 og med litt tweaking så gjekk det ganske bra der og med ca medium quality.

Og då snakker eg om ca 30 fps i snitt på alle spela.

Lenke til kommentar
Det integrerte skjermkortet er faktisk ganske bra på denne pcen! Tar eg feks Quake 4 så er det fullt spillbart på medium texturer i 640x så lenge du har nok ram.

Eg har 512mb ram og med litt tweaking av windows så det bruker minimalt minne så går Quake 4 ganske så bra.

Spele og Civ4 i 1280 oppløsninga kjempefint.

Warcraft 3 går og fantastisk bra. Har og prøvd HL2 og med litt tweaking så gjekk det ganske bra der og med ca medium quality.

Og då snakker eg om ca 30 fps i snitt på alle spela.

6057901[/snapback]

Hva oppløsning kjørte du hl2 i??

Er ikke hl2 ca like krevende som cs:source? siden det er bygget på samme grafikkmotor.

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Funka greit i 1280 med litt lave innstillinger.

6059012[/snapback]

Hmm. spør igjen; er hl2 ca like krevende som source??

Til siddis: Gidder du å teste source også? Gjerne kjøre gjennom den "stresstesten" bare for gøy i 1024x768 oppløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...