Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400

AMDXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I dag derimot, begynner den på 7290 kr ;)

6041111[/snapback]

Jeg tror de må ha gjort noe feil med den siden. Virket helt rotete! Var ikke sånn når jeg kjøpte.

Blir bestillinger hos Dell levert på døren eller??

|mEg|

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager ble denne maskinen svin dyr dagen etter at jeg kjøpte den 0_o

6042244[/snapback]

Dells tilbud varer sjelden lenge, så det er litt vanskelig å handle på riktig tidspunkt. Noen få dager før jeg mottok min PC, hadde Dell et nytt tilbud på dobbling av RAM for samme pris. Gikk glipp av litt der ja. Menmen, PC'en jeg kjøpte var likevel rimelig med komponentvalget mitt.

Lenke til kommentar
Det er no bare å ringe dell da så får du det.

6045668[/snapback]

Hvis et tilbud Dell kjørt foreksempel var 2900,-kr i avslag så tror jeg neppe du ville fått 2900,- kr i avslag hvis du ringte dagen etterpå!

Lenke til kommentar
I6400 bestillt:

T2400, 2GB Ram, 100GB HD

WSXGA, X1400, Bluetooth, 9-cell batteri

10500,-

6046565[/snapback]

Sjukeli bra pris!

Hvordan er tilbudene nå??

Ringte du å bestilte?

Hvor mye "tjente" du egentlig?

Ble litt sur på meg selv for ikke å ha ringt, men, men. Kunne ikke akkurat ringe kl 22:21 på 1. mai :tease:

|mEg|

Lenke til kommentar

Jøss, Torland har bestemt seg for en PC! Det hadde jeg aldri i mine villeste fantasier trodd at kunne skje. ;) Håper dere blir fornøyde, det ser ut som et godt tilbud! Skjermkortet er vel mildt sagt ikke særlig mye å skryte av, men som arbeidshest (som jeg regner med de fleste skal bruke den som) burde den jo funke fint.

Lenke til kommentar
Jøss, Torland har bestemt seg for en PC! Det hadde jeg aldri i mine villeste fantasier trodd at kunne skje. ;) Håper dere blir fornøyde, det ser ut som et godt tilbud! Skjermkortet er vel mildt sagt ikke særlig mye å skryte av, men som arbeidshest (som jeg regner med de fleste skal bruke den som) burde den jo funke fint.

6046835[/snapback]

Ja endelig! :) Tok det litt lang tid kanskje?? :p

Endret av Torland
Lenke til kommentar

Okey, jeg tro seriøst denne maskinen blir perfekt for meg, trenger ikke noe mer enn det. Så jeg, torland og co burde bli glade alle sammen. Men jo, noen som har link til hva man burde gjøre med en gang man får pc'n, formatere alt? Sette inn alt på nytt osv..noen guider? slik at man ikke fucker up..

Aldri hatt bærebar før, er det noe guide på forumet? altså hva slags programmer man burde ha osv..

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar

Prisen var på 10300,- og fikk jeg med bluetooth for 200,- ekstra.

Når det gjelder ny bærbar, så har Dell kjørt innpå masse som du ikke har bruk for. Du kan, hvis du vil, reinnstallere alt, men sørge for å gjøre klart alt av drivere på forhånd.

På notebookforums under Dell finner du sikkert ut hva du trenger.

Ellers ligger jo WMCE-cden som en imagefil som kan brennes ut. Denne er det vel like greit å brenne ut først som sist.

Hvis du søker litt på forumet så finner du nok litt info.(se i Dell I9300 tråden. Det står det MYE)

Grafikkkortet duger til mye av dagens spill, bare ikke med god grafikk. Spiller stort sett ikke så mye jeg, så da passer den ypperlig.

Lenke til kommentar
Okey, jeg tro seriøst denne maskinen blir perfekt for meg, trenger ikke noe mer enn det. Så jeg, torland og co burde bli glade alle sammen. Men jo, noen som har link til hva man burde gjøre med en gang man får pc'n, formatere alt? Sette inn alt på nytt osv..noen guider? slik at man ikke fucker up..

Aldri hatt bærebar før, er det noe guide på forumet? altså hva slags programmer man burde ha osv..

6048085[/snapback]

Hvis du mener slike nytteprogrammer så kommer vertfall jeg til å innstallere ccleaner, avast og ad-aware, men det vet vel de fleste om! :)

Kom på at jeg trengte mus også; noen anbefalinger. Tenkte kanskje å kjøpe razer diamondback.

Edit: Hvordan vil egentlig støynivået bli med x1400, 2ghz og 2 gb ram?? Noen som har dette oppsettet? bråker den mye??

Endret av Torland
Lenke til kommentar

KUN 3 DAGER!! DELL® TRÅDLØST MULTIMEDIETASTATUR OG MUS (Dimension stasjonære) eller HARDDISK OPPGRADERING (Inspiron bærbare)- uten pristillegg. Få også DOBBELT MINNE og FRI FRAKT.

Tilbudet gjelder utvalgte stasjonære Dimension-PCer eller bærbare Inspiron-PCer.

Gjelder t.o.m. mandag den 8. maj 2006.

Ser at DELL kjører denne kampanjen no, tenkte å bestille meg en DELL6400, men hvordan greier jeg å presse prisen ned til ca 9000 ? Skal brukes til kontor arbeid, bilder og internett. Litt eldre spill også.

Lenke til kommentar
KUN 3 DAGER!!  DELL® TRÅDLØST MULTIMEDIETASTATUR OG MUS (Dimension stasjonære) eller HARDDISK OPPGRADERING (Inspiron bærbare)- uten pristillegg. Få også DOBBELT MINNE og FRI FRAKT.

Tilbudet gjelder utvalgte stasjonære Dimension-PCer eller bærbare Inspiron-PCer.

Gjelder t.o.m. mandag den 8. maj 2006.

Ser at DELL kjører denne kampanjen no, tenkte å bestille meg en DELL6400, men hvordan greier jeg å presse prisen ned til ca 9000 ? Skal brukes til kontor arbeid, bilder og internett. Litt eldre spill også.

6050492[/snapback]

Dell Inspiron 6400

Prosessor

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Minne

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

Harddisk

80GB (5,400 rpm)

Skjerm

15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen

Grafikkort

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16

Optiske enheter

8X DVD+/-RW

Øvrig

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice

Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

Link

Pris 8 877,50 kr

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

Lenke til kommentar

Dell Inspiron 6400

Prosessor

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Minne

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

Harddisk

80GB (5,400 rpm)

Skjerm

15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen

Grafikkort

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16

Optiske enheter

8X DVD+/-RW

Øvrig

9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery

Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice

Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

Link

Pris 8 877,50 kr

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

6050655[/snapback]

Ser ut som et glimrende alternativ, mye pc for pengene det der. Vurderer å oppgradere fra 1.66Mhz til 1.83. Samtidig som jeg velger Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory kortet istedet for det ATI Radeon kortet. Maskinen skal jo i hovedsak brukes til Kontor, internett epost og bilder/dvd filmer og jeg regner med det Intel skjermkortet også holder til eldre og enkle spill. Prisen blir da 8 665,00 kr, noen som har innvendinger på denne speccen ? Konfigurasjon Dell 6400

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...