Gå til innhold

Vurdering av temperatur og overklokk FX5600Ultra

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter å leker meg med skjermkortet mitt og rivatuner.

Har et Gainward Geforce FX5600Ultra 256Mb, stock Core/Mem = 325/500

Lurer litt på overklokken min, er den noe tess? og om temp er noe å passe på.

Har klokket kortet opp til Core/Mem = 375/590 med stock kjøler, og load temp = 73 grader.

//Sweet :)

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vel en grei temp men jeg ville ikke gått høyere enn det. Jeg er ikke så kjent med det kortet men kansje du kan biosflashe det opp til en FX5700ultra eller kansje en FX5900ultra. Det øker ytelsen ganske mye mer.

Jeg ville heller ikke brukt rivatuner, ATItool er mye bedre og fungerer jo med Nvidia kort.

Endret av seatbelt
Lenke til kommentar
det er vel en grei temp men jeg ville ikke gått høyere enn det. Jeg er ikke så kjent med det kortet men kansje du kan biosflashe det opp til en FX5700ultra eller kansje en FX5900ultra. Det øker ytelsen ganske mye mer.

Jeg ville heller ikke brukt rivatuner, ATItool er mye bedre og fungerer jo med Nvidia kort.

5747306[/snapback]

Ville vært forsiktig med å biosflashe til noe annet enn FX5600 Ultra, så vidt meg bekjent har FX5700 og FX5900 en helt annen core enn FX5600 ultra og du kan fort få svart skjerm.

Test ihvertfall biosen før du flasher den inn permanent på GPU-en.

Når det gjelder rivatuner syntes jeg den er ypperlig på Nvidia-kort. Bruker originale Nvidia drivere og tweaker på disse med rivatuner. Mye å sette seg inn i på rivatuner, men når du har lært deg rivatuner er det et kraftig verktøy for drivertweaking. Men smaken er jo forskjellig fra person til person (heldigvis).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...