Iminzilion Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg har fundert på noe. Jeg har limt ein tux logo over windows knappene. Og hvordan kan jeg finne ut hva kode som den knappen bruker og hvordan jeg kan bruke den slik at jeg bare kan klikke på tux knappen(windows logo knappen) og så starter den eks. Xmms. Tommy Ødegård http://www.geekslife.cjb.net Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Bruk xev til å finne keycoden til Win... err... Tux-knappen. Denne er hos meg 115. Du kan deretter bruke xmodmap til å sette den til f.eks. F13; Code: xmodmap -e 'keycode 115=F13' Deretter kan du bruke din windowmanagers funksjon til å binde keyen. I mitt tilfelle (fluxbox) kunne jeg lagt til dette i ~/.fluxbox/keys : Code: None F13 :ExecCommand xmms (Dette er selvsagt forskjellig fra wm til wm). Lykke til! Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Smart... *notere seg* Man lærer så lenge man lever =) -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå