Gå til innhold

Beste Mediaplayer ?

Zalovan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testa en del selv de siste dagene(selv om jeg bare er interessert i musikk avspilling), men har enda ikke funnet noen som jeg mener er gode nok.

Det jeg har vært ute etter er en enkel, rask, stabil og effektiv media spiller. Spilleren må ha playlist funksjon og media library som kan sortere etter artist og etter sjanger. Sjangersorteringa bør helst være etter egen inndeling, men etter id3 tag funker jo også bra. Media libraryet bør også vise filene etter slik de ligger i folderstrukturen på harddisken.

Winamp2.8 er enkel og grei, men mangler en god media library. Er winamp2 jeg bruker inntil jeg finner noe bedre

Winamp3 kunne vært "the one", men et ekstremt lite polert media library som attpåtil bruker lang tid på å loade sanger ødelegger alt.

Musicmatch er ganske så komplett. Den er rimelig enkel å bruke Den sorterer etter artist og etter sjanger(id3). Desverre må det 2 museklikk til for å velge om du vil sortere etter sjanger eller artist. Når medialibrary'et i tillegg lister sangene treigt og scrolling føles som å løpe i sirrup så er det ikke bra nok.

Windows media player (v7) har det soleklart beste media libraryet. Det lister sanger raskt og er enkelt å bruke. Desverre er WMP for omfattende og mangler enkelheten til f.eks winamp. En mangel på et godt fungerende playlist er også med på å trekke ned

Har også testa endel mindre kjente program. Ingen av dem viste seg å kunne levere det jeg ønska. Konklusjon: Nivået på media playere er lavt/dårlig. Winamp2 troner soleklart øverst om du ikke trenger media library. Blandt de med media library så er Musicmatch best. Om de får opp farta på media library'et så er det faktisk rimelig bra. WMP bør ingen bruke. Det er så dårlig som ryktene skal ha det til. Nullsoft må se å redesigne media libraryet sitt med en gang. klarer de å lage et media library på høyde med WMP's så er Winamp3 det beste valget.

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-09-23 15:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 14:44, skrev Kjetil Lura:

Hva med denne, Prøv den ut og si hva du mener.

du vet, kjetil, det er litt provoserende dette her. Først tester jeg ut en 7-8 media playere og så nevner du 1 og så er den bare knalldigg :eek:

men takk skal du ha :smile: Jeg har vært nær med å børste støvet av "c++ for dummies" nå jeg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...