hax2kon Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) De siste ukene har jeg irritert meg noe grenseløst over støyen fra Pcen min. Mitt nåværende kabinett er et AC Ryan Acrylic Kabinett, UV Blue (ACR-AC-UVBL). Litt harry selvfølgelig, men stor og god plass. Det var primært derfor jeg valgte det. Men, senere har jeg jo skjønt at dette er et veldig "åpent" kabinett. Relativt tynn plexi-lignende plast, og mange viftehull. De primære støykildene i maskinen er Northbridge-viften på mitt MSI K8N Neo4-F og en Western 120GB HDD. De restrerende, Zalman VGA-kjøler, Zalman CPU-kjøler, PSU, samt to andre Western-HDDs er ikke så forferdelig ille. De produserer bare en jevn susing. Jeg kjøpte meg en Vantec Iceberq GPU-kjøler (CCB-A1C) her forleden, - det bedret Northbridge-støyen noe, men er gått over fra en brumming til en slags skraping/høy summing/surkling. (Klarer ikke helt sette ord på det..) Så, jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å skifte kabinett, men vil allikevel forsikre meg om at støyen vil bli mindre ved kjøp av bedre kabinett. Vil det bli stor forskjell fra mitt nåværende? Har peilet meg inn på to alternativer: Lian Li PC6070BPLUS eller Lian Li PC6070BSCAND. Jeg har skjønt at disse to forsåvidt er ganske like, men er greit å forhøre seg her folk har peiling. Og, hvordan er disse sammenlignet med f.eks DELL-kabinetter? Flere i min familie sitter på DELL-maskiner, og de er nesten lydløse..! Er Lian Li bygget noe på samme måte? Håper på gode svar! Endret 13. mars 2006 av KaKao Lenke til kommentar
nullpeiling Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Lian Li kabinettet du nevner er jo en helt vanlig aluminiumskasse som ikke gjør noen spesielle underverker når det gjelder å fjerne støy. Hovedpoenget med dette kabinettet er vel at det ser stilrent og pent ut, det var i hvert fall derfor jeg kjøpte det. Det som vil avgjøre støynivået er lydnivået på de komponentene man dytter inn, samt hvordan man monterer ting. Uten ekstraordinære støy- og vibrasjonsdempende tiltak vil det for eksempel kunne høres ut som om harddisken er montert inne i øret ditt og ikke i Lian Li kabinettet. Ellers vil jeg nok tro at støyen blir litt lavere med dette kabinettet enn med den gamle plastikkboksen din, men at forskjellen blir såpass liten at du fremdeles vil irritere deg over diverse susing og knatring. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Den legendariske Lian Li kvaliteten, de støydempende mattene, det stilrene designet og alt det andre er derimot tilstede i fullt monn. Har ikke disse noe å si? Fjerner de ikke ne støy assa? Og jeg trodde diskene var festet med vibrasjonsdempende et-eller-annet... Stemmer det? Jeg vil si, at på selve looken, har Lian Li desidert noen av verdens (tøyer meg så langt ja ) beste kasser! Har hørt fra andre Lian Li brukere, at de merket forskjell på støyen fra gamle (ass. merker) kabinettet sitt.. Til Trådstarter: Du har ikke lyst til å gi bort/bytte det Ac Ryan kabinettet da? Bare kanskje for min del, men si fra hvis det er til salgs/bytting! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Kjøp den her du, den bør gjøre susen http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 Det er godt mulig kabinettet demper støyen litt ja, men det har ikke noen form for vibrasjonsdemping til hardiskene. Et godt kabinett likevel Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) .................................... Endret 31. mars 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) ..................................... Endret 31. mars 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg kjøpte et PC6070A Scand hos Microplex. Støymatten på den ene siden hadde 4-5 middels store rifter i seg. Hva ville dere gjort hvis det hendte dere? Hadde det ikke brydd dere eller ville dere sendt en mail til microplex og bedt om en ny sidedør med en støymatte som ikke hadde rifter? Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Uff, veldig stygge de riftene ja. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Gidd bump a. Send mail til Microplex og klag? Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Jeg må jo fortelle microplex om det er venstre eller høyre sidedør som har riftene. Men jeg vet egentlig ikke hva som er høyre og venstre sidedør på kabinettet. Noen som kan hjelpe? Endret 19. april 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg må jo fortelle microplex om det er venstre eller høyre sidedør som har riftene. Men jeg vet egentlig ikke hva som er høyre og venstre sidedør på kabinettet. Noen som kan hjelpe? 5951309[/snapback] Ehm.. Si venstre sidedør - Der du kommer inn til hw din Si høyre sidedør - Baksiden av hk-plata Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg må jo fortelle microplex om det er venstre eller høyre sidedør som har riftene. Men jeg vet egentlig ikke hva som er høyre og venstre sidedør på kabinettet. Noen som kan hjelpe? 5951309[/snapback] Ehm.. Si venstre sidedør - Der du kommer inn til hw din Si høyre sidedør - Baksiden av hk-plata 5951319[/snapback] Takk for den. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg må jo fortelle microplex om det er venstre eller høyre sidedør som har riftene. Men jeg vet egentlig ikke hva som er høyre og venstre sidedør på kabinettet. Noen som kan hjelpe? 5951309[/snapback] Ehm.. Si venstre sidedør - Der du kommer inn til hw din Si høyre sidedør - Baksiden av hk-plata 5951319[/snapback] Takk for den. 5951359[/snapback] Ingen årsak Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Kanskje microplex mener at venstre sidedør er der baksiden av hk plata er synlig? Eller er det slik at venstre sidedør ER den til venstre når du ser kabinettet forfra? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Bare forklare det. hvis det er på sidedøra ved hk plata, så sier du det : ) Hei jeg kjøpte et kabinett av dere for en stund siden [sett inn dato og type kabinett]. Jeg tok vekk sidedørene da jeg skulle sette inn hw i kassa, og oppdaget noen rifter i støydempingen i sidedøra ved hovedkort-platen. Hva skal jeg gjøre? Vil dere evnt. sende meg en ny sidedør, eller jeg er nødt til å leve med det? Mvh [navn] Bare et raskt forslag Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Har allerede sendt mail, og jeg skrev jo venstre sidedør. Men det var kanskje litt dumt det. Jeg var også litt mer direkte Jeg skrev "jeg ber derfor om å få tilsendt en ny sidedør". Men jeg avsluttet selvfølgelig med "På forhånd takk". Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg tenker slik at det blir det samme som en bil: Sitter man inne i bilen så er venstre dør på din venstre side, det blir vel det samme med et kabinett. Venstre sidedør er den døra til venstre når du ser kabinettet bakfra. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Går sikkert greit, mn bruk EDIT-knappen^^ Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Går sikkert greit, mn bruk EDIT-knappen^^ Hæ? Endret 19. april 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Går sikkert greit, mn bruk EDIT-knappen^^ Hæ? 5951569[/snapback] Du har en "Rediger" knapp på hvert innlegg du har skrevet, bruk den i steden for å post mange tråder rett etter hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå