madsknutsen Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei Jeg har en mobiltelefon som må fikses på. Den har fungert lenge (min mor som brukte den) før den ble lagt i skuff en periode. Når jeg nå prøver å bruke den fungerer den fint i 10-15 sekunder før den plutselig blir vrang og går inn på "gå til" menyen. Det virker som den ene knappen henger seg opp, selv om det ikke er kontakt. Jeg kan trykke på rød telefon og gå tilbake på hovedfelt, men da går den automatisk inn på "gå til"-menyen igjen, som er en slags snarvei-knapp. 1. Hva har skjedd med telefonen? 2. Hvor kan jeg levere for å få dette fikset billigst mulig? mvh M Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Regner med det bare er telefonen som er begynt å slurve. Slik skjer stadig med dagens mobiltelefoner. Er telefonen kjøpt etter juli 2002? I så fall er det forbrukerkjøpsloven som gjelder. Du har da 5 års reklamasjonsfrist fra du kjøpte telefonen. Du går da bare til butikken der du kjøpte den å forklarer feilen. Butikken skal da reparere telefonen gratis for deg. Ikke betal noe som helst selv om butikken truer med dette. Da henviser du bare til forbrukerkjøsloven. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Fint at du elegant sier at slik er det uten å vise til paragrafer kunden kan slå i bordet med : For det første så er det ikke rettspraksis på 5 års reklamasjonsrett ennå - de fleste butikkene vil fremdeles nekte dette og evt kjøre sak. Så i teorien har man kanskje rett - praksis er noe helt annet. 6230 kom uansett på markedet for ca 2 år siden, så det skulle ikke være noe problem uansett. Men, du har krav på å få reparert feilen dersom den skyldes produksjonsfeil - at det ikke er ytre påvirkning eller naturlig slitasje som har forårsaket feilen (mistet i gulvet osv). Er det produksjonsfeil, så har du reklamasjonsrett, noe som gir deg rett til gratis reparasjon hos forhandleren telefonen er kjøpt. Dette er forøvrig noe alle butikker vet, og jeg regner igrunn med at svært få vil "true" med at du skal betale for reparasjon. De leker ikke butikk . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå