Gå til innhold

Sette inn harddisk i pc uten skikkelig feste?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å sette inn en harddisk nr. 3 i min Dell Dimension 8400. Problemet er at det bare er plass til 2 vanlige 3.5 harddisker. Jeg trodde det var mulig å sette inn flere, men de plassene var satt av til installering av bokser for lydkoblinger, USB, minnebrikker etc. Men der er fysisk plass til harddisker, men jeg får ikke festet de på vanlig måte. Har noen erfaring med å sette inn harddisker og feste de med tape og lignende, eller bare la disken ligge der? Jeg har 2 ledige S-ATA på kortet.

Firewire og eksterne harddisker har jeg dårlig erfaring med når det gjelder videoredigering. Avid bare krasjet med Firewire og jeg måtte bruke "svenskeknappen".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noe problem i det hele tatt. Hadde en periode festet en disk på utsiden av kabinettet med elektrikerteip. Eneste problemet var når disken blei varm og teipen løsna.. :)

Mener å ha lest at så lenge disken enten ligger eller står på høykant skal det ikke være noen problemer med levetid og slikt heller, iallefall så lenge du unngår støt.

Lenke til kommentar

Mange disker blir glovarme når de jobber hardt, og varme er noe som kan ødelegge harddisker. Når en HD er skrudd godt fast i kabinettet så vil en god del av varmen overføres til kabinettet.

Når HD ligger løst kan den også vibrere mere og dermed forårsake lese/skrivefeil.

Også er det jo alltid en mulighet for at man glemmer seg bort og dytter PC'n hardt bortover gulvet, eller slenger den raskt opp på bordet/inn i bilen/etc. :p

Edit: Finnes jo 5,25" til 3,5" adaptere, så du kan montere de i disse plassene (om du har noen av de).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hei.

Takker for tipsene. Jeg får finne ut hva som er mest passende av tipsene og jeg har jo en ledig 5,25, så jeg får se om jeg kan finne ett adaper ett eller annen sted. O-ringer skal jo tåle litt varme og strips er sikker ikke dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...