haarod Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei. På skolen min har vi en "muntlig uke" hvor vi skal gå igjennom den samme prosessen som før muntlig eksamen. Jeg kom opp i KRL og fikk temaet "De forskjellige kirkesamfunnene". Er det noen her som har gjort dette før som har noen tips til meg? Det kan være tips om alt mulig. Haakon Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Øyekontakt med lærer/sensor.. Vær høflig, gjerne litt pent kledd (ikke overdriv!) hvertfall et par tips før den ordentlige eksamen! Lenke til kommentar
haarod Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Takk for tips. Håper det kommer inn mange her Lenke til kommentar
Jackemeister Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Et godt førsteinntrykk er uhyre viktig. Hva som er akseptert eller ikke, baserer seg veldig på sensoren. Og som espennyh sier, litt pent kledd kan være fint men IKKE overdriv. Kan nemlig gi feil inntrykk, men igjen, det går an på sensoren. PowerPoint anbefales hvis du behersker det. Hold deg unna effekter utenom "Dukk opp", som er en fin og nøytral effekt. Anbefales til de aller fleste presentasjoner. Bakgrunnsbilder burde være synlig, men samtidig ikke framtredende. Opp gjennom åra har jeg lært meg en viktig ting: Istedenfor å stresse med ark: lag lapper. Mye enklere. Smil. Se glad ut. Se engasjert ut. Det kan få sensoren til å slutte å ha nesa nedi notatene sine. ^^ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ikke pugg alt som står i boken, men jobb med forståelse og innsikt slik at du kan snakke fritt. Legg heller ikke så frytkelig mye vekt på alt som står i boken, men prøv å finne en del ekstrastoff andre plasser (men pass på kildekritikk, spesielt i KRL). Egne tolkninger, meninger, opplevelser og teorier setter sensor spesielt pris på. Fortell gjerne hvordan en nabo fra Frikirken lever (så sant du har litt peiling på hva du snakker om). Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Snakk så mye som mulig.. Da slipper du oxo å få spørsmål du ikke er forbredt på. Det anbefales oxo å ta en "mine pause" vist du får et spørsmål.. Ikke for lenge seff.. Skal vist vise at du er reflektert... Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Du har fått et greit tema. Selv hater jeg KRL/religion, men det med kirkesamfunn er ganske enkelt. Er bare å huske at bla bla bla mormoner mener ditt og jehovas vitner mener datt... Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Dette høres kanskje litt teit ut, men har dere noen tips til hvordan jeg kan sette meg inn i stoff? (Mtp at jeg synes dette er ganske uinterresant) Endret 14. mars 2006 av HKoN- Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Syntes du fikk ett lett emne jeg oxo... Er jo å bare finne ut mest mulig om alle de forskjellige typene det finnes, så sammenligne likheter og forskjeller... Hvilke verdier og krav hver enkelt setter osv... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Tror vi skal ha noe sånn øvegreier vi også, så dette kan sikkert være nyttig! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Snakk rolig og vent ca 5 sekunder med å svare på spørsmåleene for da ser det ut som du tenker på hva du skal svare og slikt liker sensor. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Vel, takk for alle svar, men bare fortsett å komme med tips. Skulle egentlig fremført i morgen, men takket være en ubeleilig virusinfeksjon i munnen klarer jeg ikke å gjøre annet enn å mumle og spise velling.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå