onimusha Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei til alle eiere av Logitech MX5000 Bluetooth. Jeg er, som mangen andre, eier av nevnte MX5000. Har også slitt med de samme problemene som veldig mangen andre. Mus og/eller tastatur som lever sitt eget liv. For mitt vedkommende så var det tastaturet som levde sitt eget liv. Som for eksempel koblet ifra for så å koble inn igjen, eller når jeg sitter å skriver mail, eller her, så bare låste det seg og jeg fikk noen linjer med samme bokstav. Har lest forummer opp og ned får å finne løsninger på dette men ingenting som hjalp. Så ringte til Logitech suport å snakket med en hyggelig danske som kunne opplyse meg om følgende: WinXP med SP2 inneholder allerede en bluetooth programmvare. Instalerer du den som kommer med MX5000 så blir det konflikter. Avinnstaler WIDCOMM under "legg til fjern programvare i kontrollpanel" og alt vil fungere som det skal. Jeg så gjorde, og dansken hadde delvis rett. Det som jeg gjorde og som jeg anbefaler andre å gjøre er: Avinstaler WIDCOMM Avinstaler all "setpoint" programmer Avinstaler NokiaPCsuite (for de som har det eller annet program som bruker bluetooth) Innstaler "setpoint" på nytt. Og her kommer en viktig bit: Når innstalasjonsprogrammet for "setpoint" spør om du vil instalere logitech sin bluetooth programvare (den med parantes bak som sier "anbefales") eller om du vil bruke den som er innstalert (Microsoft) Velg Microsoft sin (Den som ikke er anbefalt) Dette har jeg nå gjort, innstalert pcsuite og alt fungerer som en klokke, så langt ihvertfal Er også viktig att dere oppdaterer "setpoint" til nyeste ver. for øyeblikket 2.47 Vil også legge til en liten opplysning: Leste her inne på forummet att en del MX5000 sett var sendt ut med feil på bluetooth-dongelen. Dette spurte jeg dansken hos Logitech om var riktig, og han opplyste meg om att det ikke var riktig. Så ønsker jeg alle lykke til og håper att dette kan være til hjelp. Lenke til kommentar
simoni Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hallo.. Har slitt med det samme, nå håper jeg dette skal fungere. Lenke til kommentar
onimusha Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Hei igjen. Du får gi en tilbakemelding da simoni, så får jeg høre hvordan det gikk. Men vil også komme med en oppskrift på hvordan få 3dje parts bluetooth program til å virke. Dette fordi jeg etter å ha postet det første innlegget oppdaget att windows sin bluetooth ikke støtter bluetooth-hodetelefoner på skype, noe widcomm programmet gjør. Så etter en del søking på nett og ett par dagers prøvekjøring ser det ut til att dette fungerer. Mus og tastatur fungerer utmerket. Så legger med ett par linker, en til en bruker på skype forum som har forfattet en god fremgangsmåte og en link til microsoft som forteller hvordan disable windows sin bluetoth. Skype forum Microsoft Denne oppskriften har fungert for meg, så håper jeg den kan være til hjelp for andre. Så det skulle vell dekke både microsoft bluetooth og 3dje parts software. Håper det ikke blir for mye arbeid på dere nå da Lenke til kommentar
Holten Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg prøver dette nå Jeg gir deg en tilbakemelding hvis jeg husker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå