Gå til innhold

Får jeg plass til en 120mm vifte i et Chieftec midi tower?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg forstår deg rett: en 120 mm vifte som blåser luft via en funnel til kjøleribba på prosessoren? Står det en vifte på kjøleribba, eller er funnel'en skrudd fast til kjøleribba? Uansett må du nok modde litt for å få ting til å passe. Den vifta må jo, dersom den skal ha "frisk" luft, suge lufta gjennom døra på kabinettet. Med andre ord er det vel bare å ta fram dremel'n...

Litt vanskelig å se for seg hvordan dette ser ut.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 14:16, skrev knutivarr:

Om jeg forstår deg rett: en 120 mm vifte som blåser luft via en funnel til kjøleribba på prosessoren? Står det en vifte på kjøleribba, eller er funnel'en skrudd fast til kjøleribba? .

Det stemmer. Den blåser til kjøleribba via en funnel. Men det som er saken er at jeg er litt usikker på hvor stor den vifta er. Jeg skal undersøke litt nærmere!

Lenke til kommentar

Foreslår at du ser på mulighetene når du har kabinettet foran deg. Uansett blir det vel litt modding for at dette skal fungere mest mulig fornuftig. Høres rimelig sprekt ut at vifta blåser luft på ribba, etter som de fleste kjøleribbene som regel har en 60 mm vifte som standard. Det betyr ihvertfall at vifta di har rimelig bra blåsemotstand i den funnel'en. Håper den er rimelig kraftig...

Lenke til kommentar

Quote:

regel har en 60 mm vifte som standard. Det betyr ihvertfall at vifta di har rimelig bra blåsemotstand i den funnel'en. Håper den er rimelig kraftig...

Det er ganske kraftig. tenkte dette var beste løsning siden jeg liker å overklokke litt.

vet dere forresten hvilke dimensjon vi snakker om, da bredden og lengden på en vifte er 9cm? blir det da 90mmx90mm eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...