DevianX Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg har en 120mm vifte som blåser til cpu. men dette er plassert på siden der man finner pci porter. men vil jeg ha mulighet til å plasser samme vifte i toweret? Trenger svar fort, siden jeg skal hente toweret på posten idag! Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Eneste plassen så vidt jeg vet at det er plass til 120 mm i et chieftec kabinett, er over strømforsyninga i bakkant. Sånn er det ihvertfall på mitt chieftec bigtower. Uansett så finner du sikkert nøyaktig informasjon på hjemmesida til cheftec eller hos microplex. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 det er en vifte som satt i den dell pc. det er en vifte som blåste til cpu via en funnel. Vil denne passe? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Om jeg forstår deg rett: en 120 mm vifte som blåser luft via en funnel til kjøleribba på prosessoren? Står det en vifte på kjøleribba, eller er funnel'en skrudd fast til kjøleribba? Uansett må du nok modde litt for å få ting til å passe. Den vifta må jo, dersom den skal ha "frisk" luft, suge lufta gjennom døra på kabinettet. Med andre ord er det vel bare å ta fram dremel'n... Litt vanskelig å se for seg hvordan dette ser ut. Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg har chieftec medium tower(litt større enn midi) og jeg har ikke plass til 120mm vifte.. Da må man i så fall skjære hull i kabinettet selv. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 14:16, skrev knutivarr:Om jeg forstår deg rett: en 120 mm vifte som blåser luft via en funnel til kjøleribba på prosessoren? Står det en vifte på kjøleribba, eller er funnel'en skrudd fast til kjøleribba? . Det stemmer. Den blåser til kjøleribba via en funnel. Men det som er saken er at jeg er litt usikker på hvor stor den vifta er. Jeg skal undersøke litt nærmere! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Rett bak CPUen (dvs bak på toweret) er det fin plass til 1x120mm vifte. Er orginalt 2 holdere til 80mm vifter, men det er ikke mye jobb å lage det om til 1x120mm da :smile: Kan jo alltids plassere 120mm i sidedøra også. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Foreslår at du ser på mulighetene når du har kabinettet foran deg. Uansett blir det vel litt modding for at dette skal fungere mest mulig fornuftig. Høres rimelig sprekt ut at vifta blåser luft på ribba, etter som de fleste kjøleribbene som regel har en 60 mm vifte som standard. Det betyr ihvertfall at vifta di har rimelig bra blåsemotstand i den funnel'en. Håper den er rimelig kraftig... Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 En ide vil være å plassere den i taket på kabinettet, rett i forkant av strømforsyningen, og blåse ut. Da vil du rett og slett suge varmen ut av kabinettet. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 Quote: regel har en 60 mm vifte som standard. Det betyr ihvertfall at vifta di har rimelig bra blåsemotstand i den funnel'en. Håper den er rimelig kraftig... Det er ganske kraftig. tenkte dette var beste løsning siden jeg liker å overklokke litt. vet dere forresten hvilke dimensjon vi snakker om, da bredden og lengden på en vifte er 9cm? blir det da 90mmx90mm eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå