osmoen Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Heisann. Som nevnt i emnetittelen får jeg ikke bilde når jeg starter videofiler. Har ikke hatt problemer med dette før. Det fungerte senest i går kl. 23:30, og har ikke gjort noen som helst endringer etter det. Problemet inntreffer ved avspilling av WMV så vel som xvid etc. Mangel på installerte kodeker er altså ikke problemet. Om jeg nedjusterer hardware-akselerasjon til ingen, får jeg bilde en liten stund før det forsvinner og lyden fortsetter alene. Ja, det ser ut som på bildet. Søk på forumet ga meg dessverre ingen løsning på nevnte problem. Det er ikke aktuelt å installere VLC. Edit 4: Det kan se ut til at problemet lot seg løse ved å reinstallere driverne til skjermkortet. Edit 3: Problemet gjelder ikke kun WMP. Problemet inntreffer ved videoavspilling i PowerDVD og Media Player Classic så vel som i WMP10. Installerte VLC for testingens skyld, og det ser ut til å fungere der. Å bruke VLC er ingen løsning slik jeg ser det da jeg gjerne vil ha en maskin som fungerer som normalt. Edit 2: ...men problemet var ikke løst likevel, det er tilbake. Om det er noen som har en permanent løsning å komme med hadde det vært fint. Edit 1: Like plutselig som det sluttet å fungere, fungerer det igjen. Dette til og med uten restart... Nesten på grensen til irriterende. Endret 15. mars 2006 av Frikky Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Ingen stor fan av trådbumping, men prøver likevel. Problemet er fortsatt eksisterende, virker nesten som om det er wmv-filene som forårsaker det. Etter en restart fungerer det å spille avi-filer umiddelbart, men etter å ha prøvd en wmv-fil forsvinner enhver mulighet til å se video. Kom gjerne med forslag til løsning. Har forsøkt systemgjenoppretting, men samme hvilket gjenopprettingspunkt jeg velger får jeg "Gjenoppretting ufullstendig". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå