_Paulsen_ Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Jeg har knotet i en god stund nå med kontaktskjemaet mitt. Saken er den at jeg ikke får til å skrive ut avsenders emailadresse, slik at jeg ikke vet hvilken adresse vedkommende har sendt fra, når jeg mottar mailen i innboksen min. <?php $mailto = "minaktuelleepostadresse@no"; echo '<fieldset id="kontakt"><legend>Kontaktskjema</legend>'; //funksjon for visSkjema function visSkjema() { echo '<form action="index.php?s=kontakt&action=sendEpost" method="post" id="kontaktform">' .'<p><label for="navn">Ditt navn</label><br /> <input type="text" name="navn" id="navn" size="30" value="" tabindex="1" /></p>' .'<p><label for="email">Din email <small>(blir ikke vist)</small></label><br /> <input type="text" name="email" id="email" size="30" value="" tabindex="2" /></p>' .'<p><label for="tittel">Tittel</label><br /> <input type="text" name="tittel" id="tittel" size="30" value="" tabindex="3" /></p><br />' .'<p><textarea name="kommentar" id="kommentar" cols="30" rows="10" tabindex="4"></textarea></p> <p><input type="submit" name="submit_kommentar" id="submit" value="Send mail" tabindex="5" /></p>' .'</form>'; echo '</fieldset>'; } //funksjon for å sende Epost: function sendEpost() { global $mailto,$navn,$email,$tittel,$kommentar; if ( !$navn | !$email | !$tittel | !$kommentar ) { header ("Location: index.php?s=kontakt"); //echo 'Mailen din er <strong>ikke</strong> sendt!'; } else { $email2 = "$email ($navn)"; mail( $mailto, $tittel, $kommentar, "Fra: $email2"); echo "<p>Din mail har nå blitt sendt!</p>"; } } //Switch som sjekker og viser action Switch ( $action ) { Case 'sendEpost': sendEpost(); Break; Default: visSkjema(); } ?> Nå som jeg har sett meg blind på dette, lurer jeg på om det er noen andre som klarer å se hva jeg har gjort feil...? Endret 14. mars 2006 av OShea Lenke til kommentar
trondes Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg har knotet i en god stund nå med kontaktskjemaet mitt. Saken er den at jeg ikke får til å skrive ut avsenders emailadresse, slik at jeg ikke vet hvilken adresse vedkommende har sendt fra, når jeg mottar mailen i innboksen min. Nå som jeg har sett meg blind på dette, lurer jeg på om det er noen andre som klarer å se hva jeg har gjort feil...? function sendEpost() { global $mailto,$navn,$email,$tittel,$kommentar; if ( !$navn | !$email | !$tittel | !$kommentar ) { header ("Location: index.php?s=kontakt"); //echo 'Mailen din er <strong>ikke</strong> sendt!'; } else { $email2 = "$navn <$email>"; mail( $mailto, $tittel, $kommentar, "From: $email2\r\n"); echo "<p>Din mail har nå blitt sendt!</p>"; } } Kanskje dette hjelper ? Ikke utprøvd Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hvorfor setter du en variabel som bare skal brukes en gang. Tenker da på "$navn <$email>". Kan du ikke bare putte det rett inn i mail();? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har knotet i en god stund nå med kontaktskjemaet mitt. Saken er den at jeg ikke får til å skrive ut avsenders emailadresse, slik at jeg ikke vet hvilken adresse vedkommende har sendt fra, når jeg mottar mailen i innboksen min. Nå som jeg har sett meg blind på dette, lurer jeg på om det er noen andre som klarer å se hva jeg har gjort feil...? function sendEpost() { global $mailto,$navn,$email,$tittel,$kommentar; if ( !$navn | !$email | !$tittel | !$kommentar ) { header ("Location: index.php?s=kontakt"); //echo 'Mailen din er <strong>ikke</strong> sendt!'; } else { $email2 = "$navn <$email>"; mail( $mailto, $tittel, $kommentar, "From: $email2\r\n"); echo "<p>Din mail har nå blitt sendt!</p>"; } } Kanskje dette hjelper ? Ikke utprøvd 5746554[/snapback] Funket knall Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå