hodno Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Spec. Cpu: Athlon xp1700+ Hovedkort: ASUS A7V266 Minne: 256 DDR Skjermkort: POV Geforce3 128MB ram PC'en henger seg når jeg spiller. Gjelder CPU krevende spill. Når jeg starter på ny så hopper den automatisk inn i bios og gir en melding: "During the last boot-up your system hung for an improper cpu speed setting." (noe i den rettingen.) Jeg monitorerer cpu tempraturen og den er helt fin. I bios kjører jeg cpu'en på 11x 133/33. Noen som har samme cpu som jeg kan sammenligne med? Noen som har opplevd tilsvarende problem? Noen gode råd? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Joda jeg har samme CPU, men et annet HK. Jeg har Multiplier på 11 og FSB på 133 Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Har AMD XP1700 + og kjører 146 Mhz med 11 x Multiplier på et MSI KT3-Ultra-Aru. Dette høres enten ut som at hovedkortet ditt kanskje må få inn en ny BIOS. Alternativt at du må kjøre ned Mhz til 133 mhz som er vanlig. Lenke til kommentar
SprengtLegobil Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 13:52, skrev hodno:"During the last boot-up your system hung for an improper cpu speed setting." (noe i den rettingen.) Den feilmeldinga der fikk jeg også med mitt Asus A7V8X, men da sleit jeg med å få frem bilde på skjermen. Måtte skru av og på PCen flere ganger før jeg endelig kom i gang.. En Bios oppdatering løste mitt problem, kanskje du burde prøve det.?.. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Bruk clear cmos jumperen på hovedkortet. Slå av maskinen og sett den på på pinne 1-2 et par sekunder så tilbake til 2-3. Hvis dette ikke fungerer så oppdaterer du bios på hovedkortet med siste versjon. Gjenta så clear cmos operasjonen. Lenke til kommentar
hodno Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Jeg la inn siste versjon av bios (Rev 1010) og ble dermed kvitt problemet med at cpu'en endret seg i bios. Jeg testet spill med høy grafikk og kunne spille ca. 20 minutter før den låste seg igjen. (cpu ble ikke endret i bios). Jeg skrudde deretter opp spenningen på cpu fra 1800 til 1825 og fikk enda bedre resultater men PC låste seg etter ca. en time med spilling. Har nå satt cpu spenningen til 1850 som er max på mitt hovedkort. Skal teste dette i løpet av kvelden. Nåværende cpu konfig: 11x133/33 og spenning satt til 1850. Noen som vet hvor høy spenningen normalt skal være på denne cpu? Lenke til kommentar
hodno Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Har nå testet med max spenning(1,850)på cpu og alt fungerer perfekt. Kjører all grafikk på max uten problemer. Har ikke klart å låse PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå